Gå til innhold

Kjøpe ps2 spill på ebay


vetting

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Half Life spill til PS2 er ettertraktet.

Som en kuriositet kan det nevnes at PS2 spill er polulært blant insatte. PS2 er uten trådløst nettverk og dermed tillatt på innsiden.

Takk for svar, men var ikke helt det jeg spurte om :) tenker mer hva jeg må ta hensyn til ved å kjøpe ps2-spill på ebay/utlandet

Lenke til kommentar

De fleste TVer i dag viser NTSC greit, så det ikke viktig om det er PAL eller NTSC teknisk sett. Fargekvaliteten er relativt dårlig på NTSC (Never Twice the Same Color). Bruk gjerne RGB SCART-kontakt til PS2 da bildet blir *mye* bedre enn den vanlige gule composite kabelen.

 

PS2 er regionslåst. Du må derfor ha en modifisert maskin om du har til hensikt å kjøre spill fra andre regioner hvis du har norsk region på din. Swap Magic lar deg vel gjøre dette uten fysiske inngrep.

Lenke til kommentar

PAL er nok ja. Det er 3 soner. PAL, NTSC-U/C og NTSC-J.

 

Handler du fra Tyskland (Konsolenkost er f.eks. en stor tysk aktør på eBay), så pass på at spillet har engelsk tekst/tale, og (avhengig av om det er viktig for deg eller ikke) sjekk også om instruksjonsbok og bakside på cover er på engelsk.

 

De fleste bruker betegnelsen CIB (Complete In Box, CD + Instructions + Box) for komplette spill. Og forsikre deg om at selger sender til Norge før du legger inn bud eller tar Buy It Now. Vær også obs på fraktpris. Tilbake til tyskerne, så er det også en del selgere der som av en eller annen grunn nekter å ta betalt via PayPal... De er det like greit å styre unna. Det er det viktigste, tror jeg.

Lenke til kommentar

Sålenge du kjøper fra ebay.co.uk så trur jeg som oftest at det skal gå greit. Har selv kjøpt mange ps2 spill derifra uten noen problem.

 

Jeg bruker kun .co.uk (av en eller annen grunn) og handler omtrent aldri fra Europa og får heller ikke hovedsakelig opp resultater fra Europa så det har ingenting å si om man er inne på .com eller .co.uk etter min erfaring.

 

Edit; Brukte .com før, mange år siden.

Endret av Soseks
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...