Gå til innhold

Amerikanske myndigheter er skeptiske til iPhone X' ansiktsgjenkjenning


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Nei, og det er vel og bra. Selv anser jeg Samsungs telefoner som på grensa til ubrukelige pga programvaren, selv om de er flotte maskinvaremessig. Dessverre teller programvaren minst 90% når jeg skal velge telefon.

 

Det handler altså ikke om manglende funksjoner (de har det meste!) men om manglende finish. Jeg vil faktisk ikke ha masse funksjoner, og anser det som direkte negativt med dill som ikke brukes. Der er ikke Apple heller perfekte, men de er bedre enn de fleste.

Ja men det er jo det geniale ved android. Du hiver det ned i appskuffen, og har de funksjonene du bruker, enten som snarvei eller widgets på en av startskjemene.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Men du er enig i at Note 8-artikkelen fra Cnet viser det lar seg gjøre? Også ved S8 er det mulig, men det funker ikke 100% av gangene. Er du sikker på at du har prøvd godt nok?

Jeg har ikke tatt synkront bilde i samme vinkel og avstand som jeg har synkronisert ansiktgjennkjenningen med, nei, da dette er svært lite sannsynlig, ja egentlig helt umulig at en potensiell tyv klarer å gjøre. Jeg har prøvd med flere bilder fra forskjellige vinkler, og avstand. Det jeg misstenker blir gjort er at man synkroniserer ansiktgjennkjenning nøyaktig likt som man tar bilde, og beregner avstand slik at symmetrien stemmer tett på 100% og så; oij dette var enkelt.

Jeg har ikke prøvd med bildeutskrift.

Lenke til kommentar

 

Vi kommer nok rett og slett ikke til å finne noen felles grunn her :)

Tja, jeg har da brukt ios og har 2 fungerende enheter liggende her. Men skal inrømme at de mest ligger og samler støv. Jeg foretrekker Android, og før det foretrakk jeg windows mobil, og før det Symbian uiq. Symbian uiq var et konge os

 

 

 

Her er det motsatt, har en Samsung Galaxy S7 Edge som ligger å samler støv. Brukes hovedsaklig til å spoofe Nintendo Aiimbo'er og egentlig ingenting annet  :tease:

Lenke til kommentar

 

Da ville jeg virkelig vurdert å selge de om jeg var deg :)

Noen samler på mynter, andre samler på, ja andre ting

Er man i overkant interessert i mobiltelefoner klarer man ikke selge disse. Angrer den dag i dag på at jeg solgte SonyEricsson p990, x1 og x2. Det hadde vært konge å dra opp en slik telefon i dag

Joda, ser den.

 

Har aldri solgt en eneste iPhone selv, og jeg har hatt alle med S på.

Lenke til kommentar

Uten Samsung, hvem kommer med masse ny funksjoner til Android?

 

Hvis Samsung gjør at funksjoner kommer raskere i en ren Android form til noe slik som OnePlus eller Huawei ser jeg ikke grunnen til å klage :) 

 

Og Samsung er faktisk eneste selskap utenom Apple som tjener penger på mobilene sine. Og ikke kom og si det bare er pga folk er uvitende, reklame osv. Det blir det samme som å si at Apple brukere bare er sauer og kjøper iPhone.... Mange som liker veldig godt Samsung telefonene sine, selv om folk i denne tråden ikke gjør.

 

Og Samsung og Apple tar kunder fra hverandre hele tiden, men den største trusselen for begge er kineserne. Det er ikke lenge til Huawei dytter Apple ned til nr. 3. Og disse telefonene er og mye likere en iPhone. Du kan si "haha, men de er bare kinesere, det vil aldri bli like bra som Apple".

 

Det er helt til du ser på telenettet vi har i Norge. Det er fra Huawei, men hvorfor er det spesielt? Vel tenkt på hvilke selskaper som driver med tele i Frankrike, Tyskland, Sverige, Finland. Likevel har vi valgt Huawei som beste valg. Utstyr de selv lager, de selv utvikler. 

 

Og uansett om du elsker iOS, kan du ikke si Googles Android er dårlig. Det å bruke Google tjenester er utrolig vanlig, og du må være rimelig ihuga Apple fan for å ikke bruke noen Google apper på iOS. 

 

 

Men Google kan ikke lage programvare for ansiktsgjenkjening, når de ikke har noen telefoner med HW til det.  Men når Samsung kommer med det, så kan de begynne. 

 

 

Og jeg tror det er feil at bare nerder bryr seg om hvordan telefoner er og at folk tror Samsungs Android er slik Android er. Samsung har endret mye på TouchWiz, mot ren Android, de siste årene. Havet med funksjoner, preinnstallerte apper osv er drastisk ned. Veldig mange av de konkrete klagene er vekke. De begynte for alvor med det i S6, og det har markedet respondert positivt på. Og de øker salgstallene år etter år.

 

Det er ikke som Apple, men det er ikke målet til Samsung. Det er ikke ren Android, men det er ikke målet. Målet er å lage en Samsung telefon, og det er (åpenbart) mange som liker det.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Uten Samsung, hvem kommer med masse ny funksjoner til Android?

 

Hvis Samsung gjør at funksjoner kommer raskere i en ren Android form til noe slik som OnePlus eller Huawei ser jeg ikke grunnen til å klage :)

Tingen er at de andre produsentene, ledet av Google, også kommer med samme funksjoner og noen ganger andre funksjoner, bare litt senere. Jeg tror ikke alltid at de kopierer Samsung, men bare at de bruker mer tid på å polere funksjonene før de slipper dem.

 

Problemet med at Samsung implementerer halvdårlig teknologi først, er at de da stikker av med mange av kundene som potensielt kunne gitt pengene sine til produsenter som gjorde et skikkelig arbeid ut av å implementere disse funksjonene. Du ville da verdsatt skikkelig innovasjon, ikke bare prototyping. I denne konkrete saken er det da om man skal gi penger til et selskap som har implementert ansiktsgjenkjenning halvdårlig, eller et som virkelig har gjort det gjennomført. Nå virker det som om Huawei kommer med "god" ansiktsgjenkjenning snart også, så da har man et Android-allternativ i tillegg.

 

Og Samsung er faktisk eneste selskap utenom Apple som tjener penger på mobilene sine. Og ikke kom og si det bare er pga folk er uvitende, reklame osv. Det blir det samme som å si at Apple brukere bare er sauer og kjøper iPhone.... Mange som liker veldig godt Samsung telefonene sine, selv om folk i denne tråden ikke gjør.

 

Og Samsung og Apple tar kunder fra hverandre hele tiden, men den største trusselen for begge er kineserne. Det er ikke lenge til Huawei dytter Apple ned til nr. 3. Og disse telefonene er og mye likere en iPhone. Du kan si "haha, men de er bare kinesere, det vil aldri bli like bra som Apple".

 

Det er helt til du ser på telenettet vi har i Norge. Det er fra Huawei, men hvorfor er det spesielt? Vel tenkt på hvilke selskaper som driver med tele i Frankrike, Tyskland, Sverige, Finland. Likevel har vi valgt Huawei som beste valg. Utstyr de selv lager, de selv utvikler.

Nå vil jeg ikke dra diskusjonen for langt off topic, men at Huawei er flinke til å lage mobilmaster, betyr ikke at de er flinke til å lage mobiltelefoner ;) De to er ganske forskjellig, og som vi har diskutert, er det ofte brukeropplevelsen det skorter på, ikke det rent maskinvaremessige. Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Joa, men software kan de få fra Apple Google. Min erfaring er at jo mindre androidprodusentene gjør selv av software, desto bedre blir sluttproduktet :p De må rett og slett være flinke nok til å innse at de ikke er særlig flinke på det punktet.

 

EDIT: Rettet Apple til Google.

Endret av Slettet+5132
Lenke til kommentar

Såklart, men da har de fortsatt ikke kontroll på det viktigste aspektet ved produktene sine og ender opp som commodity makers. Det er ikke spesielt vanskelig å sette sammen en smartphone om man bare bruker kommersielt tilgjengelige deler. Det som er vanskelig er å lage OS og brukersoftware. Jeg tror det er det som vil bestemme hvem som vinner fremover, og det tror jeg Google er så klar over at de snart begynner å satse tyngre på å selge telefoner selv.

Endret av Audun_K
Lenke til kommentar

Såklart, men da har de fortsatt ikke kontroll på det viktigste aspektet ved produktene sine og ender opp som commodity makers. Det er ikke spesielt vanskelig å sette sammen en smartphone om man bare bruker kommersielt tilgjengelige deler. Det som er vanskelig er å lage OS og brukersoftware. Jeg tror det er det som vil bestemme hvem som vinner fremover, og det tror jeg Google er så klar over at de snart begynner å satse tyngre på å selge telefoner selv.

 

Om det som faktisk blir brukt vinner, så er det de som "bare setter sammen" som har vunnet.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...