Gå til innhold

"Noe" som måler / dokumenterer strømbrudd ?


Anbefalte innlegg

God dag.

 

En bekjent sliter med strømbrudd men nett/strømselskapet har ingen svar.

Min erfaring er at god dokumentasjon er halve jobben men da må man ha riktig utstyr.

 

Hvilket utstyr dokumenterer strømbrudd ?

Er prisen betalelig for hvermannsen?

 

Om noen vet det:

Kan data fra dette utstyret brukes som dokumentering i en ev. klagesak?

 

MVH.

Lars.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Et alternativ kan være et Verisure-abonnement. Da får du en logg når det har vært strømbrudd på styreenheten i huset/leiligheten din  :)

I tillegg til økt brannsikkerhet, så burde det dekke kravet ditt vel. Du kan også ringe Verisure kundeservice, og kanskje de kan være behjelpelige med å verifisere sannheten fra loggen i dokumenter om du spør fint?

Lenke til kommentar

Et alternativ kan være et Verisure-abonnement. Da får du en logg når det har vært strømbrudd på styreenheten i huset/leiligheten din  :)

I tillegg til økt brannsikkerhet, så burde det dekke kravet ditt vel. Du kan også ringe Verisure kundeservice, og kanskje de kan være behjelpelige med å verifisere sannheten fra loggen i dokumenter om du spør fint?

 

Takk.

 

Dette høres ut som en god start. Jeg tviler poden vil kjøpe seg et Verisure ab. men så lenge vi vet vi kan bruke den teknologien for logging burde vi finne ut av det.

Lenke til kommentar

Burde vel gjerne holde å notere ned tidspunktene. En annen måte er selvfølgelig å automatisere prosessen med feks en Raspberry pi med batteribackup og en eller annen form for sensor som plukker opp strømbruddene og logger disse til sd kortet. 

Heisan.

 

 

Raspberry pi med batteribackup er det jeg ville ha gjort. Det gir enorme muligheter til småpenger. Denne brukeren er ikke "der" så jeg tenkte kanskje det finnes noe man plugger i kontakten med samme funksjon.

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Kjøp eventuelt en 'Ring hytta varm' -løsning, flere av disse som har batteriackup og kan sende SMS ved eks. strømbrudd. F. eks. Ontech sine, http://clasohlson.com/no/Ontech-GSM-9040-GSM-alarm-fjernstyring-/Pr366257000

 

Kjøp et kontantkort, plugg enheten i veggen og konfigurer (via app) hvor det skal sendes melding om strømbrudd så burde du/dere ha logging nok.

 

 

Hadde for øvrig et lignende problem på hytta. Viste seg at det var delvis brudd på den nedgravde kabelen fra strømmasten og inn i hytta pga. telehiv. Fant ut av det en vinter jeg var der og begynte å bruke strøm. Ble svakere og svakere lys og så forsvant strømmen helt...

Lenke til kommentar

 

Et alternativ kan være et Verisure-abonnement. Da får du en logg når det har vært strømbrudd på styreenheten i huset/leiligheten din  :)

I tillegg til økt brannsikkerhet, så burde det dekke kravet ditt vel. Du kan også ringe Verisure kundeservice, og kanskje de kan være behjelpelige med å verifisere sannheten fra loggen i dokumenter om du spør fint?

 

Takk.

 

Dette høres ut som en god start. Jeg tviler poden vil kjøpe seg et Verisure ab. men så lenge vi vet vi kan bruke den teknologien for logging burde vi finne ut av det.

 

 

Bare hyggelig.

 

Du kan selv sjekke egen logg hos Verisure. Sannsynligvis så får du til å gjøre en skjermdump selv også av tidsloggen for hendelser på alarmanlegget, når du står innlogget som bruker på verisure.no

 

En skjermdump lagret som foto, eller andre filer kan gjerne skrives ut også, helt uten hjelp av andre involverte.

 

Samme logg kan nok sees i fra mobil-appen, og vises fram "over disk" til de du skal klage til.

Endret av G
Lenke til kommentar

 

 

Et alternativ kan være et Verisure-abonnement. Da får du en logg når det har vært strømbrudd på styreenheten i huset/leiligheten din  :)

I tillegg til økt brannsikkerhet, så burde det dekke kravet ditt vel. Du kan også ringe Verisure kundeservice, og kanskje de kan være behjelpelige med å verifisere sannheten fra loggen i dokumenter om du spør fint?

 

Takk.

 

Dette høres ut som en god start. Jeg tviler poden vil kjøpe seg et Verisure ab. men så lenge vi vet vi kan bruke den teknologien for logging burde vi finne ut av det.

 

 

Bare hyggelig.

 

Du kan selv sjekke egen logg hos Verisure. Sannsynligvis så får du til å gjøre en skjermdump selv også av tidsloggen for hendelser på alarmanlegget, når du står innlogget som bruker på verisure.no

 

En skjermdump lagret som foto, eller andre filer kan gjerne skrives ut også, helt uten hjelp av andre involverte.

 

Samme logg kan nok sees i fra mobil-appen, og vises fram "over disk" til de du skal klage til.

 

 

Som sagt kommer vi ikke til å bruke Verisure men teknologien som finnes i disse "aparatene".

Lenke til kommentar

Kjøp eventuelt en 'Ring hytta varm' -løsning, flere av disse som har batteriackup og kan sende SMS ved eks. strømbrudd. F. eks. Ontech sine, http://clasohlson.com/no/Ontech-GSM-9040-GSM-alarm-fjernstyring-/Pr366257000

 

Kjøp et kontantkort, plugg enheten i veggen og konfigurer (via app) hvor det skal sendes melding om strømbrudd så burde du/dere ha logging nok.

 

 

Hadde for øvrig et lignende problem på hytta. Viste seg at det var delvis brudd på den nedgravde kabelen fra strømmasten og inn i hytta pga. telehiv. Fant ut av det en vinter jeg var der og begynte å bruke strøm. Ble svakere og svakere lys og så forsvant strømmen helt...

Takk.

 

Dette ser mer lovende ut. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...