Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Hvordan kan jeg klage på hudlegen min?


AnonymDiskusjon

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har gått hos en hudlege i ca. 1 år nå. Jeg har gjennomført flere ulike behandlinger for Acne, og ingen av dem har ført frem. Vi ble deretter enige om at jeg skal gjennomføre en sterkere behandling; jeg har skrevet samtykke til behandlingen, jeg har tatt alle nødvendige bloprøver som hun sa jeg skulle gjøre i forkant, og jeg har påbegynt P-piller som var en nødvendig forutsetning for å påbegynne denne behandlingen.

 

Nå har jeg ringt til henne konstant i to uker og mast om å få resepten for denne behandlingen, men hun har fremdeles ikke gitt meg resepten. En av gangene satte resepsjonisten meg over til hudlegen fordi hun hørte hvor deseprat jeg var. Da sa hudlegen at hun sklle sende resepten ila. dagen, og at jeg kunne begynne med behandlingen. Dette skrev hun også i journalen, men hun sendte ikke resepten likevel.

 

Nå har jeg ringt og ringt og mast og mast konstant i to uker, men hun sender fremdeles ikke resept! Jeg er så fortvilt at jeg tror jeg kommer til å få et nervøst sammenbrudd nå på grunn av konstant masing om å få resept på en behandling som er helt nødvendig for meg, og som hun har klarert meg for.

 

Hva i all verden skal jeg gjøre?

 

Hvis jeg spør fastlegen min om ny henvisning, må jeg vente månedsvis på venteliste hos en ny hudlege, og det orker jeg virkelig ikke! Dette er tross alt en lege jeg har betalt dyre penger til. Det oppleves som mentalt tortur at hun holder på på denne måten - jeg ringer hver dag for å be henne sende meg resepten, og resepsjonistene sier de skal videreføre purringen min, men ingen ting blir gjort!



Anonymous poster hash: 7573e...29c
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legen har ganske så sikkert ikke glemt å skrive ut resepten, men velger å ikke gjøre det av en eller annen grunn.  Du må møte opp hos legen og gå igjennom situasjonen din og få en forklaring på hvorfor.  Det medikamentet du antyder at du skal få er jo beheftet med svært mange hensyn å ta, og et eller annet på den lista får legen til å nøle. Du har ikke noe annet valg enn å snakke med legen din. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...