Gå til innhold

Call of Duty: WWII tråden


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bra tiltak! :)

 

Jeg har et litt ambivalent forhold til spillet. Etter E3 traileren så ble jeg skikkelig gira på et COD spill igjen, etter at jeg falt av lasset etter MW2. 2. Verdenskrig er rett i min gate. Men etter å ha spilt ihjel betaen forrige helg, ble jeg mildt sagt skikkelig skuffa. Jeg regnet aldri med at de kom til å skifte grafikk motor, men grafikken er virkelig ikke noe å skryte av. Kanskje jeg har blitt litt bortskjemt av BF1 det siste året, men likevel, at de virkelig ikke kan heve kvaliteten / bytte grafikk motor (som tar høyde for low latency, input lag, 60fps osv) i 2017 er helt utrolig.

 

Jeg tenkte som så at vel vel, grafikk er ikke alt, gameplay er jo det vesentlige her, men banene er jo ekstremt små. Banenes tema er jo spennende i og for seg, men det føles ut som om det hele kun er laget for å løpe i sirkel, skyte, bli drept bak fra, repeat. I praktisk talt alle mulige hjørner er det en tønne, tralle, kasse eller en hidden wall. Ingen spennende flanke ruter, man kan omtrent se motspilleren/bli sett overalt uansett hvor på mappet man er. Samtidig er det skikkelig uinspirerte chokepoints /om noen, synes jeg. Og hva er det greiene med å "hoppe" hele tiden? Det er jo helt latterlig, enten så hopper man rundt hjørner, eller så kaster man seg i bakken. Nå blir jeg sikkert one-shotta her, men Ardennene, jeez for et kjedelig map. Etter å ha makset omtrent alle våpnene, vært blandt de beste spillerne flere ganger, var jeg forrige helg nesten sikker på at, COD WWII, det driter jeg i.

 

Så spilte jeg litt i dag/i natt til level 30, og fikk testet det nye Aachen mappet. Mappet bærer preg av det samme som de andre mappene, men det er noe ved det jeg likte veldig godt. Samtidig har jeg spilt en god del War, noe som virker å være den mest spennende modusen i dette spillet, så det er lyspunktet mitt. Her bærer ikke det mappet vi får prøve samme "sirkel layouten" som team deathmatch mappene. Dersom War skilter med iallefall 5-6 forskjellige maps, så kunne jeg faktisk vært fristet til å kjøpe det.

 

Ble nok en litt rantete post, men ble bare så frustrert når jeg hadde litt høye forhåpninger  :ermm:

 

Og hvor er MP40!?!?

Endret av andypandy
Lenke til kommentar

Har kommet meg til lvl 30 selv og er nok litt mer positiv enn deg andypandy.

 

Er enig at banene er litt små, men liker at de er ganske "rette". Med det mener jeg at de er bygd opp på den klassiske måten med 3 forskjellige linjer å pe på.

 

Har prøvd de fleste banene og har litt forskjellige meninger her. Jeg synes spillet generelt har litt for dårlig TTK, og det varierer litt på hvert game. Vet at internettforbindelsen har litt å si, men allikevel er det litt forskjeller.

 

Liker alle AR og LMG. SMG er litt hipp som happ. Grease Gun kan godt bli bedre, ellers er Type-100 ganske grei.

 

Snipere liker jeg ikke scopet på, men klarer å spille brukbart med de når jeg bruker 4x Optic (ACOG). Shotguns synes jeg er litt OP. Artig vri med flammene, men litt irriterende noen ganger.

 

WAR moden synes jeg er veldig gøy. Litt annerledes vri på å spille et spill basert på objektet. Håper det kommer litt flere baner å prøve seg på.

 

Divisions synes jeg virker morsomt. Litt uvant at diverse perks er låst sammen, men det gjør at spillet kan bli litt mer utfordrende. Det er som utviklerne har sagt, det laget som bruker varierte Divisions og klarer å samarbeide, vinner lettere. :)

 

 

Dette var min "rant".

Hvis noen er interesserte til å prøve litt så har jeg to koder til betaen på PS4. PM for interesse :)

 

Kode 1 gikk til Kvalheimaren

 

Kode 2 gikk til MaKo0

Endret av Nettels
Lenke til kommentar

 

 

Etter min mening syntes jeg banene var veldig gode, vel, alle utenom Aachen. Den banen virker som et designa kun for front x front sniperkrig med kaos over alt. Ser at mange har klaget på denne banen på Reddit, håper inderlig de pusser den opp litt. Favoritten min er definitivt Pointe du Hoc. 

 

Håper virkelig det blir noe av MP40!

 

 

 

 

Sitter med litt samme inntrykk som deg. Er forøvrig forelsket i snipere i dette spillet, fy så op quickscoping er. Startet å spille sniper/grease gun (grease gun var veldig mye mer op denne helgen enn forrige helg, om du hip-firer). Nå spiller jeg stort sett kun sniper/type-100.

 

War mode var veldig intuitivt, men sliter litt med å forstå poengsystemet. 

Lenke til kommentar

MP-40 er selvsagt med i fullversjonen, den har vi jo sett i gameplay videoer. Jeg tror utviklerene bare vil ha med litt andre ting enn standard MP-40 og Thompson etc. M1 Garand var heldigvis med i beta da :wee:

 

Sakser mine inntrykk fra en annen tråd, her svarer jeg en som kommenterte fraværet av hakerkorset og hvor dårlig lyd det var i spillet bare for å få litt kontekst. Inntrykkene er for det meste basert på mange timers gameplay forrige helg.

---------------------------

 

Kan ikke si jeg savnet hakekorset veldig, og ofret det ikke mye tanke i kampens hete under heftige runder i War modus  ;)

 

Men nå er dette på plass i enspillerdelen da  :)

 

Ellers føler jeg ikke at de har bommet fullstendig med selve lydbildet, det er under par i forhold til BF1 som er i en klasse for seg selv pga. størrelse og skala, men i COD-formatet syns eg det er mye bra altså. Heller ikke grafikken når helt opp til BF1, og da spesielt mtp. hvor liten slagmark det er snakk om her..noe som får BF1 til å fremstå vanvittig mye mer imponerende i grunn. Men det er godt nok, og det flyter godt noe som er svært viktig i COD. 

 

Men jeg er forsåvidt litt enig i overskriften også, dette er god gammel COD-gameplay på godt og vondt. Det gode for min del er War-moduset som som fremstår som ett deilig friskt pust her. Dette er ett modus jeg behersker og kan hevde meg i. Team Deathmatch/DM er jo bare å glemme i COD-settingen, her henger jeg ikke med og får nærmest anfall av hvor lite kartet er og hvor høyt tempoet er  :p Kjenner fort det presser i brystkassen altså..

 

Headquarters og Domination er litt mer bingo om jeg får det til noen runder eller ei, men vi får se når det kommer til fullversjonen og om det er hakket større kart. For en BF-veteran som meg tar det nok en stund å omstille seg til det trange,klaustrofobiske og vanvittig hektiske gameplayet her.

 

EDIT: Det nye kartet Achen virket veldig bra i grunn, men igjen så er det dette hektiske gameplayet da..riktignok hadde vi hatt oss en øl for mye når vi testet dette så..ja hehe. Jobber hele helgen nå, så spørst om jeg får presset inn så mange timer med beta gameplay denne gang. 

 

Men jeg gleder meg, for første gang til ett COD spill på veldig mange år nå.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Grafikken er utmerket på min 4K HDR TV. Det eneste jeg savner i lydbildet fra tidene jeg spilte COD4/MW2/BO er footsteps på samme måte. Jeg ønsker å kunne høre hvilket materiell en motspiller går på, om det er betong, treverk, osv. Hittil høres det ut som at alle spillere i WWII går med høye hæler, uten noe spesielt perspektiv på lyden.

 

Skulle også ønsket tregere TTK, lavere flinch, redusert muzzle flash og en fov slider, fov 80 er helt fantastisk i COD. 

Lenke til kommentar

Mtp. fysikk,landskap og ett mye høyere antall spillere så fremstår det svært imponerende i mine øyne. Det siste kartet ute til BF1 nå, snøkart er særdeles vakkert!

 

Men det er klart, ett statisk lite kart gjør det jo langt enklere å få frem ett høyt detaljnivå på ett litt annet nivå enn BF1. Bygninger og slikt fremstår jo ofte litt tomme i sistnevnte, siden man likevel kan jevne de med jorden :p

 

Men tempoet i COD kan ha lurt meg, får jo knapt tid til å sitte i ro der og nyte det visuelle haha.

Endret av Mala
Lenke til kommentar

Hvis du føler og ser at folk bare er helt usakelig raske så kan det være lag compensation som er på trynet. For eksempel fra ditt perspektiv så ser du kanskje så vidt litt av en enemy runde en sving med våpenet nede og han ser ikke engang i din retning mens du planter 2-3 kuler på duden før du plutselig bare stuper dau selv og lurer på hva i helvete som skjedde. På killcamen fra enemy sitt perspektiv så ser du at han er fullt synlig og allerede peker våpenet på deg og skyter deg uten at du ser noen skudd komme fra ditt våpen.

 

Noen COD titler er ekstremt problematiske med dette og det er sinnsykt frustrerende, så skjønner godt du klikker :p Halo og Titanfall er det lite av slikt etter min erfaring iallefall og er en fryd å spille.

 

Pleier spille med 7-8 følsomhet selv og prøver ha det ganske likt over COD, Halo og Titanfall så overgangene mellom spillene ikke blir ett mareritt.

Lenke til kommentar

Haha! Hvilken følsomhet spillere dere med? Jeg har gradvis økt opp mot 8, og har blitt værende der. Se om jeg øker videre i fullversjonen.

 

Men ja...merker at reaksjonstiden min ikke er det den en gang var i COD :p

 

I denne betaen er 14 maks. Jeg har holdt meg nede på 6 (Medium). Lav sensitivitet har hjulpet meg veldig med accuracy :)

 

Jeg vil bare skyte inn at Bronze Award funksjonen som Ending Killcam er veldig positivt. Det å poengtere ut det beste øyeblikket i en match er en veldig god måte å poengtere ut en bragd som en spiller har klart. Hvem vet, kanskje man kan plukke opp noen måter å spille på selv? ;)

Lenke til kommentar

Forhåndsbestillte spillet via Gamezone, skulle jeg ikke da hatt mottatt en kode får å få delta i betaen.

Hvordan funker dette?

 

Nå vet jeg ikke hva Gamezone gjør, men jeg bestilte min kopi fra Komplett i begynnelsen av august. Når jeg bestilte fikk jeg en kode via mail som jeg skulle registrere på callofduty.com/beta. To dager før første helga med beta fikk jeg en ny kode fra Call of Duty på mail som jeg kunne plotte inn på PS4 Store.

 

Har du sjekket mailen din? Eventuelt spam/søppelpost-filteret? :)

Lenke til kommentar

 

Forhåndsbestillte spillet via Gamezone, skulle jeg ikke da hatt mottatt en kode får å få delta i betaen.

Hvordan funker dette?

 

Nå vet jeg ikke hva Gamezone gjør, men jeg bestilte min kopi fra Komplett i begynnelsen av august. Når jeg bestilte fikk jeg en kode via mail som jeg skulle registrere på callofduty.com/beta. To dager før første helga med beta fikk jeg en ny kode fra Call of Duty på mail som jeg kunne plotte inn på PS4 Store.

 

Har du sjekket mailen din? Eventuelt spam/søppelpost-filteret? :)

 

 

Har sjekket alt av mail ja.Har bare fått en bestillingsbekreftelse og der var det ingen kode hvertfall. Ingen krise da jeg spiller mest bare singleplayer, men kunne jo vert greit å teste ut litt da. Trenger vel også gjerne Playstation Pluss får å spille online på betaen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...