Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Misfornøyd med kvisene/urenhetene i huden. Tips mot kur?


coby

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Etter din alder å dømme, så er det naturlig nok å anta at det er kviser. Dette er en helt normal del av puberteten, og hos mange, årene etter. Det beste du kan gjøre er å holde god hud-hygiene. Når man dusjer, så skrubber man ansiktet med klut for å få vekk gammel hud. Noen bruker også basiron, med god effekt (les og følg pakningsvedlegg). Dersom du fortsatt har plager etter dette, kan du kontakte fastlege eller ev. privat hudlege for videre oppfølging.

 

God hud-hygiene er med måte. Ingen overdrivelse av renhet, kun helt normal vasking av hud ved jevne mellomrom.

Lenke til kommentar

Etter din alder å dømme, så er det naturlig nok å anta at det er kviser. Dette er en helt normal del av puberteten, og hos mange, årene etter. Det beste du kan gjøre er å holde god hud-hygiene. Når man dusjer, så skrubber man ansiktet med klut for å få vekk gammel hud. Noen bruker også basiron, med god effekt (les og følg pakningsvedlegg). Dersom du fortsatt har plager etter dette, kan du kontakte fastlege eller ev. privat hudlege for videre oppfølging.

 

God hud-hygiene er med måte. Ingen overdrivelse av renhet, kun helt normal vasking av hud ved jevne mellomrom.

Jeg er ikke tenåring og det ser ikke og føles ut som kviser.

 

Kan det komme av krem? Jeg tenker å kjøpe en uparfymerte og krem for sensitiv hud men er så få av slike..

Lenke til kommentar

 

Etter din alder å dømme, så er det naturlig nok å anta at det er kviser. Dette er en helt normal del av puberteten, og hos mange, årene etter. Det beste du kan gjøre er å holde god hud-hygiene. Når man dusjer, så skrubber man ansiktet med klut for å få vekk gammel hud. Noen bruker også basiron, med god effekt (les og følg pakningsvedlegg). Dersom du fortsatt har plager etter dette, kan du kontakte fastlege eller ev. privat hudlege for videre oppfølging.

 

God hud-hygiene er med måte. Ingen overdrivelse av renhet, kun helt normal vasking av hud ved jevne mellomrom.

Jeg er ikke tenåring og det ser ikke og føles ut som kviser.

 

Kan det komme av krem? Jeg tenker å kjøpe en uparfymerte og krem for sensitiv hud men er så få av slike..

 

 Uparfymert og for sensitiv - da anbefaler jeg Aqua Derma. Rimelig og bra.

S

neglekrem? Bruker du SNail Repair fra Mizon Sør-Korea?

Lenke til kommentar

 

 

Etter din alder å dømme, så er det naturlig nok å anta at det er kviser. Dette er en helt normal del av puberteten, og hos mange, årene etter. Det beste du kan gjøre er å holde god hud-hygiene. Når man dusjer, så skrubber man ansiktet med klut for å få vekk gammel hud. Noen bruker også basiron, med god effekt (les og følg pakningsvedlegg). Dersom du fortsatt har plager etter dette, kan du kontakte fastlege eller ev. privat hudlege for videre oppfølging.

 

God hud-hygiene er med måte. Ingen overdrivelse av renhet, kun helt normal vasking av hud ved jevne mellomrom.

Jeg er ikke tenåring og det ser ikke og føles ut som kviser.

 

Kan det komme av krem? Jeg tenker å kjøpe en uparfymerte og krem for sensitiv hud men er så få av slike..

Uparfymert og for sensitiv - da anbefaler jeg Aqua Derma. Rimelig og bra.

S

neglekrem? Bruker du SNail Repair fra Mizon Sør-Korea?

Ja snail repair kremen ja. Kan vel ikke få de røde greiene av den? Hmm.

Lenke til kommentar

Den beste er aloe vera gel 98%. Hva inneholder snail repair kremen :)

SNAIL SECRETION FILTRATE, WATER, BUTYLENE GLYCOL, SODIUM POLYACRYLATE, CETEARYL ALCOHOL, PEG/PPG-17/6 COPOLYMER, CETEARYL OLIVATE, SORBITAN OLIVATE, PORTULACA OLERACEA EXTRACT, BETULA PLATYPHYLLA JAPONICA JUICE, SODIUM HYALURONATE, GLYCERYL STEARATE, CAPRYLYL GLYOCOL, ETHYLHEXYLGLYCERIN, TROPOLONE, TRIETHANOLAMINE, CARBOMER, CENTELLA ASIATICA EXTRACT, rh-OLIGOPEPTIDE-1, PALMITOYL PENTAPEPTIDE-4, HYDROGENATED VEGETABLE OIL, STEARIC ACID, DIMETHICONE, ARNICA MONTANA FLOWER EXTRACT, ARTEMISIA ABSINTHIUM EXTRACT , ACHILLEA MILLEFOLIUM EXTRACT , GENTIANA LUTEA ROOT EXTRACT, ETHANOL, CAMELLIA SINENSIS LEAF EXTRACT, COPPER TRIPEPTIDE-1, PROPYLENE GLYCOL, RUBUS IDAEUS (RASPBERRY) FRUIT EXTRACT, BETA-GLUCAN, ADENOSINE, POLYACRYLATE-13, POLYISOBUTENE, POLYSORBATE 20, DISODIUM EDTA

 

Er vel ikke noe som burde påvirke en sensitiv hud.

Endret av coby
Lenke til kommentar

Prøv denne:

http://www.laroche-posay.no/produktbehandlinger/Lipikar/Lipikar-Balm-AP-p12124.aspx

Beroliger huden og legger ett beskyttende lag på den som varer i flere dager hvis du smører ett tykt nok lag på. Den er veldig fet og veldig drøy i bruk, huden sluker den opp. Elsker den, har en 400 ml flaske som jeg betalt ca 400 kr for. Beste pengene jeg har brukt på kremer noensinne. All annen krem er seriøst underlegen.

Lenke til kommentar

Prøv denne:

 

http://www.laroche-posay.no/produktbehandlinger/Lipikar/Lipikar-Balm-AP-p12124.aspx

 

Beroliger huden og legger ett beskyttende lag på den som varer i flere dager hvis du smører ett tykt nok lag på. Den er veldig fet og veldig drøy i bruk, huden sluker den opp. Elsker den, har en 400 ml flaske som jeg betalt ca 400 kr for. Beste pengene jeg har brukt på kremer noensinne. All annen krem er seriøst underlegen.

Takk! Men smører du den på hele ansiktet? Bare sånn. Eller vasker du ansiktet først?

Lenke til kommentar

Alltid vask ansiktet før du setter noe på den. Det beste er å ha en rutine, vask fjeset ditt daglig uansett, da dårlig hygiene bidrar til dårlig hud. Skift putetrekk oftere også.

Hvordan gjør du det. Smører du den på vasker hud hver morgen?

Lenke til kommentar

Jeg har ganske god hud fra før av så jeg slurver med det. Tok noen medisiner for noen år siden som førte til at håndflatene mine var to åpne sår omtrent, så kjøpte den kremen og bomullshandsker fra apoteket, smørte inn hendene mine, og de var helt fine dagen etterpå, med ett beskyttende lag som varer i flere dager selv om du vasker hendene regelmessig med såpe. Ikke gjort det med fjeset enda siden jeg sover så mye på siden og kremen hadde blitt klint utover alt, men jeg pleier å bruke den etter jeg har tatt en dusj. Den gjør alt den lover, helt utrolig da de fleste kremer er bare parfymerte mareritt som ikke hjelper huden.

Lenke til kommentar

Jeg har ganske god hud fra før av så jeg slurver med det. Tok noen medisiner for noen år siden som førte til at håndflatene mine var to åpne sår omtrent, så kjøpte den kremen og bomullshandsker fra apoteket, smørte inn hendene mine, og de var helt fine dagen etterpå, med ett beskyttende lag som varer i flere dager selv om du vasker hendene regelmessig med såpe. Ikke gjort det med fjeset enda siden jeg sover så mye på siden og kremen hadde blitt klint utover alt, men jeg pleier å bruke den etter jeg har tatt en dusj. Den gjør alt den lover, helt utrolig da de fleste kremer er bare parfymerte mareritt som ikke hjelper huden.

Kjøpte den kremen nå.

 

Men hvordan er den på røde akne? Og nupper osv?

Lenke til kommentar

Prøv denne:

 

http://www.laroche-posay.no/produktbehandlinger/Lipikar/Lipikar-Balm-AP-p12124.aspx

 

Beroliger huden og legger ett beskyttende lag på den som varer i flere dager hvis du smører ett tykt nok lag på. Den er veldig fet og veldig drøy i bruk, huden sluker den opp. Elsker den, har en 400 ml flaske som jeg betalt ca 400 kr for. Beste pengene jeg har brukt på kremer noensinne. All annen krem er seriøst underlegen.

På tilbud her: https://no.lookfantastic.com/la-roche-posay-lipikar-baume-ap-400ml/11091848.html

Lenke til kommentar

Jeg er ikke tenåring og det ser ikke og føles ut som kviser.

 

Kan det komme av krem? Jeg tenker å kjøpe en uparfymerte og krem for sensitiv hud men er så få av slike..

Kutt ut sukker, ikke bruk krem i ansiktet. Se om det hjelper.

 

Jeg har ren hud og nesten aldri problemer. Men smører jeg krem i ansiktet slår det ofte ut på en dårlig måte. Sukker påvirker hormonene i kroppen. Kutt ned på inntaket av raffinert sukker så mye som mulig. For mange hjelper det. Det inkluderer også brus osv. Her er det ikke snakk om å kutte det ut helt, men inntak av mye sukker kan føre til uren hud, og inntak av mye sukker over tid må kompenseres med lite sukker over tid. Det handler ikke om å slutte å spise alt sukker, men å skape en balanse og minimere inntaket av sukker og produkter med sukker i.

 

Sol kan også muligens hjelpe. Fettete hender i ansiktet hjelper ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...