Gå til innhold

html bøker


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er veldig mye som w3schools ikke tar med, så pass dere for å bruke den som "Gud".

...er et fint oppslagsverk, men mangler mye finurligheter. Det tar basic ting godt for seg og forklarer det mest godt, men det er helt klart mangler. Tror ikke siden hadde blitt noe bra hvis de skulle satt lys på alle mørke kroker ved web heller...

Lenke til kommentar

Skjønner den, men fordelen med å ha det online er linker. Du kan enkelt og greit navigere deg mellom relaterte ting. Har bok, men bruker den sjelden - stort sett bare når jeg skal hente frem spesifik kode jeg vet står der.

Skifte mellom browsere:

To skjermer eller tabbed browsing er tingen ;) Personlig bruker jeg to eller tre maskiner når jeg utvikler

Lenke til kommentar

Hmm. Altså, bøker en en veldig fin metode til å lære seg mye på, bla koding, scripting og programmering. Men jeg ville ikke *kjøpt* en bok i HTML-koding var jeg deg.

 

HTML er såpass enkelt, lettlært og det finnes så utroligt mange guider der ute på nettet at den kan tas gratis. Låne ei bok på biblioteket er en annen sak, det er flott. Kommer du sikkert bedre i gang, spesielt siden de fleste nettsider er SYKT dårlige til å forklare ting og komme med det absolutt grunnleggende som kreves. Men når du først har kommet i gang med HTML lærer du veldig raskt det du trenger og lære og så bruker man ikke HTML så mye mer. Selv lager jeg sidene mine bare 30% i HTML eller noe. En tabell her og der og et avsnitt, men hovedsakelig blir alt fikset i CSS eller PHP. Det kan være greit å ha kjøpt en bok om :)

 

Som oppslagsverk er også internett det beste. Du må bare vite hvor du skal lete. w3schools er bra det, men jeg føler iallefall at de tar alt for lett på de forskjellige kodebitene, forklaringer og en del annet. Hovedsakelig står det bare nevnt et par ord og en liten tekstboks som du kan prøve deg i. Funker når du kan det :)

 

Ellers vil jeg nok engang anbefale følgende webside til alle som ønsker å holde på med hjemmesidesnekring: http://www.2tp.no/webdesign/html/html_intro_01.htm

Lenke til kommentar
Det er veldig mye som w3schools ikke tar med, så pass dere for å bruke den som "Gud".

...er et fint oppslagsverk, men mangler mye finurligheter. Det tar basic ting godt for seg og forklarer det mest godt, men det er helt klart mangler. Tror ikke siden hadde blitt noe bra hvis de skulle satt lys på alle mørke kroker ved web heller...

Jepp, du har helt rett :)

 

Poenget jeg egentlig vil frem til, er at alle sider har mangler. Derfor er det bedre å lære i fra flere sider, og ikke bare én.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...