Gå til innhold

RiksTV-kunder får tilgang til serier og filmer fra HBO


Anbefalte innlegg

Mange av de som betaler for HBO, laster ned, fordi kvaliteten på HBO Nordic er elendig

Jeg nekter å betale for elendige tjenester

 

Akkurat, HBO nordic serverer så vidt 5mbps. FEM! I forhold til Amazon primes ~15, og Netflix med 15.6 på 4k-abonnement. Klassisk bluray (ikkje 4k) er vanlegvis 20-30mbps.

 

Å sjå noko som helst med bitrate på 5mbps og flat lyd på ein 4K-tv er direkte jævlig. Men du får visstnok virus av alternative metoder i følge kloke hovud i tråden her, og vi vil vel ikkje risikere å bli "pc fri". Så vi får vel heller ta til takke med dvd-kvalitet i 2017, evt vente til 2018 på blurayen etter alle i universet har spoila alt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her blir det skrevet mye vrøvl. Virker for meg som om folk nærmest gjør sport ut av det å kommentere og komme med meninger om ting de åpenbart har veldig lite peiling på? Hva er egentlig vitsen med det? Her er det flere småfrekke kommentarer og bastante holdninger mot ting man tydeligvis ikke har helt oversikt over.

 

 

 

Ikke overaskende at folk velger å laste ned Game of Thrones via torrents eller se det direkte på alle disse gratis sidene. Kvaliteten er det samme, opplevelsen er det samme og du slipper å betale. Å betale er egentligen ikke problemet heller. De fleste av oss hadde sikkert betalt hvis vi hadde muligheten til å ha "alt i et", i et streaming service eller noe, men hvem gidder å betale for TV i 2017?

 

 

Problemet, og da spesielt med Game of Thrones for veldig mange av oss er jo nettopp det at du får det kun igjennom en enkelt kanal her i Norden og det er HBO Nordic. Det er ingen alternative måter å få sett innholdet på. Dette i seg selv er kanskje ikke et så voldsomt stort problem, hvem som helst kan jo abonnere på HBO Nordic uten store problemer og det koster ikke allverdens.

 

Problemet oppstår når denne ene tjenesten leverer kvalitet som er langt under pari. Bildekvaliteten (for de som bryr seg om sånt) er langt under pari. Gjennomsnittlig båndbredde/bitrate på Game of Thrones via HBO Nordic ligger på 2,5-3 mbps. Dette er fryktelig lavt for "HD-innhold". Dette merkes ekstremt godt da bilde aldri er like skarpt som hva HD-innhold normalt skal være og spesielt så merker du det under scener hvor ting er i rask bevegelse, eller hvor det er mørkt da disse er overkomprimert til tusen. Det ser rett og slett jævlig ut på en 65-tommer stor TV.

 

HBO Nordic selv dokumenterer absolutt ingenting på sine nettsider, og tar du kontakt med dem per telefon eller epost så får du ikke noe svar tilbake. De gir deg absolutt ingen teknisk informasjon på tjenesten de leverer og som du betaler for. Alt de kan opplyse er at innholdet er "HD-kvalitet" og at de anbefaler en båndbredde på 8 mbps for å kunne oppnå maksimal kvalitet. Det er helt umulig å få noe som helst informasjon rundt kildematerialet, rundt codec som blir brukt, om båndbredde/bitrate på innholdet eller noe som helst. Og når du forklarer at innholdet ser dårlig ut på din 65-tommer TV, og at du sitter på en 500/500mbit fiberoptisk nettlinje så anbefaler de deg bare å prøve på andre enheter...

 

Ansvarsfraskrivelsen er helt på viddene, og løsningen er helt råtten. Ikke bare tilbyr de innholdet i relativ lav kvalitet, men nettavspilleren krever utdatert teknologi som Adobe Flash Player som har blitt frarådet forbrukere å ha på sine systemer i en lang periode.. Og hvert eneste år når det kommer ny sesong med Game of Thrones så tryner hele tjenesten. De har enda ikke klart å skalere serverne sine til å takle sine egne, betalende brukere/kunder. Dette har skjedd flere sesonger på rad nå hvor tjenesten rett og slett faller sammen fordi det er så mange som forsøker å se på dette ekstremt populære innholdet. Det er jo under enhver kritikk spør du meg.

 

 

Det er også veldig viktig å huske på det at HBO Nordic =! HBO. HBO Nordic har ingenting med HBO å gjøre. Det er Parsifal International som har kjøpt rettighetene til å streame HBO innhold i Norden og de har samtidig skaffet seg rettigheter til å kunde markedsføre seg med "HBO" i navnet. De har ingenting direkte med HBO å gjøre annet enn at de betaler for rettighetene til å kunne servere innholdet til det nordiske markedet. Alt av serverkapasitet, båndbredde/bitrate, det teknologiske plattformen osv står de for selv.

 

Det mest ironiske med det hele er jo at sjefen for HBO Nordic utnytter dette til det fulle og når HBO Nordic først kom på banen så argumenterte han for at HBO Nordic ikke trenger en prøveperiode da "Vi er HBO, folk vet hva de får" noe som jo er regelrett løgn.

 

 

Å betale for innhold er vel det minste problemet for de fleste av oss. Men det er faktisk flere av oss som syntes det at å se på en såpass på bekostet og storflott TV-serie som Game of Thrones på en 65-tommer stor TV burde se langt bedre ut enn hva HBO Nordic presterer å levere. Og når vi da vet at HBO og Amazon serverer dette innholdet med over dobbelt så høy båndbredde og kvalitet med sine 1080P@8-9 mbps streams som ser langt, langt bedre ut så vil vi jo mye heller ha tak i den kvaliteten.

 

Jeg har betalt for hver eneste sesong av Game of Thrones, før gjorde jeg det ved å betale for C-More som hadde rettighetene for Game of Thrones via Satellitt i Norge. Nå gjør jeg det ved å betale for HBO Nordic. Men jeg velger fremdeles å laste ned, fordi kvaliteten er så vanvittig mye bedre og jeg kan stole 100% på at tjenesten faktisk fungerer når jeg selv ønsker å se på innholdet og jeg føler fremdeles at jeg betaler tross for for å ha tilgang på innholdet så syntes ikke det er så ille at jeg laster ned for å kunne oppnå god kvalitet.

 

 

Og igjen, jeg tror ikke folk laster ned Game of Thrones her i Norge først og fremst fordi de vil være "gratispassasjerer", men fordi den kvaliteten vi har tilgang til her i Norge er såpass under pari at folk rett og slett ikke ønsker å ta seg til takke med noe så labert. Selv vurderer jeg å si opp mitt HBO Nordic abonnement rett og slett fordi et såpass råttent selskap som Parsifal International / HBO Nordic ikke fortjener pengene mine når de er såpass lite kapable og lite villige til å stable en oppegående tjeneste på beina.

 

 

 

 

Ikke overaskende at folk velger å laste ned Game of Thrones via torrents eller se det direkte på alle disse gratis sidene. Kvaliteten er det samme, opplevelsen er det samme og du slipper å betale. Å betale er egentligen ikke problemet heller. De fleste av oss hadde sikkert betalt hvis vi hadde muligheten til å ha "alt i et", i et streaming service eller noe, men hvem gidder å betale for TV i 2017?


Hallo? Du kan enkelt abonnere på HBO og se alle deres serier hvor som helst/når som helst. Tilgjengelighetsargumentet, som pirater har forsøkt å bruke i alle tider for å unnskylde tyveriene sine, holder ikke vann i 2017.

Flere hundre mennesker og investeringer for flere titalls millioner kroner står bak hver episode Game of Thrones. Å laste ned dette arbeidet gratis er som å pisse på denne innsatsen.

 

 

 

Nei, det å se på serier som Game of Thrones i den kvaliteten som leveres via HBO Nordic er som å pisse på DB. Weiss og Benioff og de andre som skaper serien. Det er nok ikke tilgangen som er utfordringen til folk, eller jo på en måte.. Det er mangelen på tilgang til HBO-serier i litt mer oppegående kvalitet som ikke ser ut som en smørje på store og gode TV-skjermer.

 

Når sant skal sies så er det jo ikke HBO eller serieskaperne som får pengene dine når du abonnerer på HBO Nordic, alle de pengene går rett til Parsifal International. De har jo allerede betalt lisens til HBO for X-antall år med eksklusive rettigheter på HBO-innhold i Norden. De får nok neppe noe mer eller noe mindre penger av at vi abonnerer på HBO Nordic ettersom de ikke eies av HBO.

 

 

 

 

 

Ikke overaskende at folk velger å laste ned Game of Thrones via torrents eller se det direkte på alle disse gratis sidene. Kvaliteten er det samme, opplevelsen er det samme og du slipper å betale. Å betale er egentligen ikke problemet heller. De fleste av oss hadde sikkert betalt hvis vi hadde muligheten til å ha "alt i et", i et streaming service eller noe, men hvem gidder å betale for TV i 2017?


Nei, kvaliteten på det en laster ned er mye bedre enn det en får som betalende kunde og opplevelsen er dermed også mye bedre

 

 

 

Dette er tydeligvis en poeng folk enten velger å fullstendig ignorere, kanskje i et forsøk på å styrke sin egen argumentasjon. Eller så vet de rett og slett ikke hva de snakker om. Begge deler virker jo plausible her.

 

 

 

 

 

 

Ikke overaskende at folk velger å laste ned Game of Thrones via torrents eller se det direkte på alle disse gratis sidene. Kvaliteten er det samme, opplevelsen er det samme og du slipper å betale. Å betale er egentligen ikke problemet heller. De fleste av oss hadde sikkert betalt hvis vi hadde muligheten til å ha "alt i et", i et streaming service eller noe, men hvem gidder å betale for TV i 2017?

Hallo? Du kan enkelt abonnere på HBO og se alle deres serier hvor som helst/når som helst. Tilgjengelighetsargumentet, som pirater har forsøkt å bruke i alle tider for å unnskylde tyveriene sine, holder ikke vann i 2017.

Flere hundre mennesker og investeringer for flere titalls millioner kroner står bak hver episode Game of Thrones. Å laste ned dette arbeidet gratis er som å pisse på denne innsatsen.

Korrekt! "Pirat movie" er helt 2010. 99kr månden og vi bor i verdens rikeste land, skammelig. Og går du på NAV, ja da betaler vel skattebetalerne:-/

Nei piratnedlasting = støtte til hackere, virus osv. Nei kjøp deg et abonnement og kos deg. Tipper når folk har datautstyr/mobil med surfepakke, ja da tipper jeg folk har råd til både 2 og 3 filmpakker ;-) . Sånn er det!
-T

 

 

 

Dette handler ikke om penger... Selv så betaler jeg for innholdet, samtidig som jeg laster det ned for å få det i bedre kvalitet. Her er det snakk om at storflotte serier som Game of Thrones er låst bak dårlige tjenester her i Norge. Ref det jeg har svart lengre oppe.

 

Og nei, det å laste ned er ikke det samme som å støtte virus. Det må være noe av det dummeste jeg har lest. Det er like idiotisk som å påstå at de som kjører bil støtter terrorisme fordi terrorister har begynt å bruke nettopp biler i et økende antall av terroristangrep i nyere tid...

 

 

 

 

 

 

Ikke overaskende at folk velger å laste ned Game of Thrones via torrents eller se det direkte på alle disse gratis sidene. Kvaliteten er det samme, opplevelsen er det samme og du slipper å betale. Å betale er egentligen ikke problemet heller. De fleste av oss hadde sikkert betalt hvis vi hadde muligheten til å ha "alt i et", i et streaming service eller noe, men hvem gidder å betale for TV i 2017?

Hallo? Du kan enkelt abonnere på HBO og se alle deres serier hvor som helst/når som helst. Tilgjengelighetsargumentet, som pirater har forsøkt å bruke i alle tider for å unnskylde tyveriene sine, holder ikke vann i 2017.

Flere hundre mennesker og investeringer for flere titalls millioner kroner står bak hver episode Game of Thrones. Å laste ned dette arbeidet gratis er som å pisse på denne innsatsen.
Korrekt! "Pirat movie" er helt 2010. 99kr månden og vi bor i verdens rikeste land, skammelig. Og går du på NAV, ja da betaler vel skattebetalerne:-/

Nei piratnedlasting = støtte til hackere, virus osv. Nei kjøp deg et abonnement og kos deg. Tipper når folk har datautstyr/mobil med surfepakke, ja da tipper jeg folk har råd til både 2 og 3 filmpakker ;-) . Sånn er det!
-T

Trommel opp! Her tjener man 3k på en ordinær jobb, så sutrer dem. Er ikke en folkerett og ha HBO..

 

 

 

Og nettopp derfor så betaler mange av de av oss som laster ned for innholdet vi laster ned, vi er bare ikke fornøyde med kvaliteten som leveres via tjenester som HBO Nordic så vi abonnerer for innholdet og skaffer det i langt bedre kvalitet via andre kanaler. Du betaler neppe noe mer enn det jeg gjør for dette innholdet, så hvorfor du skal sitte med denne ekstremt "ovenfra og ned" holdningen forstår jeg ikke helt.

 

 

 

 

 

 

 Korrekt! "Pirat movie" er helt 2010. 99kr månden og vi bor i verdens rikeste land, skammelig. Og går du på NAV, ja da betaler vel skattebetalerne:-/

Nei piratnedlasting = støtte til hackere, virus osv. Nei kjøp deg et abonnement og kos deg. Tipper når folk har datautstyr/mobil med surfepakke, ja da tipper jeg folk har råd til både 2 og 3 filmpakker ;-) . Sånn er det!
-T
 

 
Det er mange som har det økonomisk vanskelig i Norge. Og da blir fort 100 kroner her og der betydningsfullt. Men jeg skjønner det kan være vanskelig å forstå for en som ikke er i en slik situasjon.

Er ikke en folkerett og ha HBO eller!?! Da kan vi i samme slengen sette ned prisen på nye A4 allroad quattro, fordi den har ikke jeg råd til.
Eller kanskje jeg stjeler den istedenfor blir vell billigere? Nei er straffbart, nu tar jeg en liten smule i, men tyveri er TYVERI.
Så jeg må nok kjøre rundt i min gammel bi, men da har jeg råd til HBO til 99,- i månend. Sånn er livet. Kan men ikke avse 99,- ja da har du ikke Tv eller dekode. Vi snakker 1 box snus i kr...Priser blir satt etter kvaliteten på produktet og ikke for dem som er 'blakke'. Vanntett innlegg ;-)
Ha en fin fin Tv kveld, Ny game of thrones på mandag + twin peaks som btw ikke har levd opp til forventningene.
-T

 

 

 

Og igjen, så tror dere at alt handler om penger og at folk som laster ned bare skal være gratispassasjerer... Som med alt mulig annet så har nedlasting nærmest forsvunnet så fort det har kommet gode alternativer på banen.

 

Så godt som ingen laster ned musikk lenger, folk abonnerer på Spotify, Tidal eller Apple Music. Så godt som ingen laster ned spill lenger fordi vi har fått gode tjenester som Steam, Origin, UPlay, GoG osv...

 

Problemet med TV og filmbransjen, og da spesielt en serie som Game of Thrones er jo at innholdet blir solgt med eksklusivitet til en eneste tjeneste, HBO Nordic av Parsifal International her i Norden og når dette selskapet nekter å tilby en god tjeneste så sitter man igjen uten alternativer.

 

 

Jeg bryr meg fint lite om ting koster penger, betaler ikke for 500/500 mbit nettlinje, over 500 kr per mnd for parabolpakke og for tjenester som Netflix og Amazon Prime Video fordi jeg er "gjerrigknark". Men jeg stiller visse krav til kvalitet og jeg forventer at i 2017 så skal ting se bra ut på min 65-tommer store LG OLED-TV og når HBO Nordic nekter å gi meg dette så får jeg heller laste ned innholdet for å oppnå ønsket kvalitet.

 

Det er det eneste reelle alternativet jeg har, inntil HBO Nordic skjerper seg og forbedrer tjenesten sin eller andre aktører kommer på banen. De kan jo se og lære av Netflix og Amazon Prime Video som klarer å levere streaming,også i Norden med like god kvalitet som de tilbyr i andre markeder.

 

 

 

 

 

 

 

 Korrekt! "Pirat movie" er helt 2010. 99kr månden og vi bor i verdens rikeste land, skammelig. Og går du på NAV, ja da betaler vel skattebetalerne:-/

Nei piratnedlasting = støtte til hackere, virus osv. Nei kjøp deg et abonnement og kos deg. Tipper når folk har datautstyr/mobil med surfepakke, ja da tipper jeg folk har råd til både 2 og 3 filmpakker ;-) . Sånn er det!
-T
 

 
Det er mange som har det økonomisk vanskelig i Norge. Og da blir fort 100 kroner her og der betydningsfullt. Men jeg skjønner det kan være vanskelig å forstå for en som ikke er i en slik situasjon.
Er ikke en folkerett og ha HBO eller!?! Da kan vi i samme slengen sette ned prisen på nye A4 allroad quattro, fordi den har ikke jeg råd til.
Eller kanskje jeg stjeler den istedenfor blir vell billigere? Nei er straffbart, nu tar jeg en liten smule i, men tyveri er TYVERI.
Så jeg må nok kjøre rundt i min gammel bi, men da har jeg råd til HBO til 99,- i månend. Sånn er livet. Kan men ikke avse 99,- ja da har du ikke Tv eller dekode. Vi snakker 1 box snus i kr...Priser blir satt etter kvaliteten på produktet og ikke for dem som er 'blakke'. Vanntett innlegg ;-)
Ha en fin fin Tv kveld, Ny game of thrones på mandag + twin peaks som btw ikke har levd opp til forventningene.
-T

Hehe du får det sagt. Nei la dem laste ned virus.
Så er di Pc fri og. Blir dyrt.

 

 

Hvor mye erfaring har du med tema egentlig? Når du innbiller deg at nedlasting = virus? Nesten på nivå med å påstå at sex = skjønnsykdommer...

 

 

 

Mange av de som betaler for HBO, laster ned, fordi kvaliteten på HBO Nordic er elendig

Jeg nekter å betale for elendige tjenester

 

 

Kudos! Godt å se at det er noen som klarer å få med seg slike essensielle deler av diskusjonen.

 

 

 

 

Mange av de som betaler for HBO, laster ned, fordi kvaliteten på HBO Nordic er elendig
Jeg nekter å betale for elendige tjenester


Akkurat, HBO nordic serverer så vidt 5mbps. FEM! I forhold til Amazon primes ~15, og Netflix med 15.6 på 4k-abonnement. Klassisk bluray (ikkje 4k) er vanlegvis 20-30mbps.

Å sjå noko som helst med bitrate på 5mbps og flat lyd på ein 4K-tv er direkte jævlig. Men du får visstnok virus av alternative metoder i følge kloke hovud i tråden her, og vi vil vel ikkje risikere å bli "pc fri". Så vi får vel heller ta til takke med dvd-kvalitet i 2017, evt vente til 2018 på blurayen etter alle i universet har spoila alt.

 

 

 

Det er faktisk enda verre. HBO Nordic leverer Game of Thrones i 2,5 mbps, det er hvertfall det jeg måler av båndbreddeforbruk når jeg streamer episodene... Mens de som streamer direkte fra HBO eller Amazon Prime i andre land får langt bedre kvalitet med 8-9 mbps. Det er altså nesten tre ganger så høy båndbredde og kvalitet enn vi er låst til her i Norden.

 

 

 

 

Her er en som følger med hvor får man virus? VG.no eller torrent filer? Bare lille meg kjenner 2 luringer som fikk seg web trojaner på FILM fra en super 'seriøs' torrent sider.
Og nei ikke type film som du liker Adam&Eva på blåbærtur ;-)
Som visse er..

 

 

Du kan fint få "virus" og trojanere via nettleser på helt legetime nettsider også, det har skjedd opptil flere ganger.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hallo? Du kan enkelt abonnere på HBO og se alle deres serier hvor som helst/når som helst. Tilgjengelighetsargumentet, som pirater har forsøkt å bruke i alle tider for å unnskylde tyveriene sine, holder ikke vann i 2017

 

Har hatt store problemer med HBO Nordic hver bidige mandagskveld når meg og fruen skal se Game of Thrones, ender opp med å bruke tida på litt popcorn og der funker det utmerket med en gang.

 

Dette har ikke slått feil de siste 3 ukene og jeg føler ikke at man får det man betaler for når tjenesten ikke funker.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg liker ikke denne trenden at TV-selskapene bundler flere og flere tjenester - det fører til at det blir vanskeligere for oss forbrukere å sammenligne tjenester, og vi blir lettere låst inn fordi vi mister rabatter om vi ønsker å bytte ut en av dem.

 

HBO Nordic har som kjent en elendig app, men med slike lette distribusjonsavtaler har de enda mindre insentiv til å fikse appen sin.

 

Har selv HBO Nordic gjennom Get, men foretrekker å se det via andre metoder siden de ikke leverer engelske undertekster, slik Netflix og pirater har som standard.

 

Det er også veldig viktig å huske på det at HBO Nordic =! HBO. HBO Nordic har ingenting med HBO å gjøre. Det er Parsifal International som har kjøpt rettighetene til å streame HBO innhold i Norden og de har samtidig skaffet seg rettigheter til å kunde markedsføre seg med "HBO" i navnet. De har ingenting direkte med HBO å gjøre annet enn at de betaler for rettighetene til å kunne servere innholdet til det nordiske markedet. Alt av serverkapasitet, båndbredde/bitrate, det teknologiske plattformen osv står de for selv.

 

HBO eier HBO Nordic 100% nå. Sjekket årsrapporten til HBO Nordic og Parsifal og de solgte sin 80% eierandel sommeren 2013.

 

Dette gjør den dårlige kvaliteten på HBO Nordic enda verre...

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Her er en som følger med hvor får man virus? VG.no eller torrent filer? Bare lille meg kjenner 2 luringer som fikk seg web trojaner på FILM fra en super 'seriøs' torrent sider.

Og nei ikke type film som du liker Adam&Eva på blåbærtur ;-)

Som visse er..

 

Da bør du kanskje slutte å kjenne idioter. Har 976 torrents (alle linux-isos sjølvsagt *kremt*) og har hatt null virus, malware, adware, trojanere, noko som helst på 9 år med same PC.

Dei einaste tjenestane som har rota vekk passordet/IDen mitt til uvedkomande er Adobe, Sony og Dropbox, alle betalingstjenester. Ulovlige metoder er unektelig 3x bedre enn å betale, sjølv om eg har canal digital, netflix, hbo, amazon prime video, utallige blurays og spotify er det KUN sistnemnte som er ett bedre alternativ enn "tyveri". Her må HBO og resten skjerpe seg og innsjå at verden faktisk er større enn USA.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Uansett hvordan de pakker dette inn, så blir dette ren løgn. Kundene ønsker ikke å bli fratatt muligheten til å velge. Det er mange som ønsker å kunne få HBO via RiksTV, men da som en tilleggspakke. Dette er det samme som TV2 Sumo og andre produsenter driver med, å tvangsfore større pakker over på kundene sine, imot at de betaler mer. Nei takk. La meg velge innholdet i pakkene mine selv.

 

Fordelen med å tvinge dette på kundene er jo bedre pris. HBO har nok gitt en langt bedre pris til RiksTV når det inkluderes for alle med rikspakken enn om det skulle være en valgfri tilleggspakke. Dette er en fordel for de som skulle ha HBO uansett, men en ulempe til de som ikke ønsker det. 

 

Men du er klar over at det ikke bare er HBO som blir tvunget på deg i rikspakken ikke sant? Det er også mer enn 50 kanaler du ikke kan velge bort. Blir vel litt dobbeltmoralsk å klage på at HBO blir tvunget inn i en pakke med over 50 kanaler som allerede er påtvunget.

 

 

Om du går utifra at de fleste abonere et helt år. Selv var jeg kun betalende kunde 2-3 mnd i året. Så jeg har vanskelig å se hvordan dette kan være lønnsomt for mange

Lenke til kommentar

Her er det en del som ikke har fått med seg at HBO som bakes inn hos levrandørene != HBO Nordic sin skittene kvalitet.

 

 

Hos Get så leveres HBO i Get sin TV app eller på get.no/play. Det spilles av i HTML5 og er levert gjennom amazon sine web-tjenester. HBO hos Get er 8Mbit 1080p og tilsvarer HBO hos Amazon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Tja, denne kan kjøpes på GET også, men det ble dyrere å legge dette inn i programpakken derfra enn å abonnere på HBO direkte.. .

 

Tja. Det er vel ikke helt riktig?

 

Alternativene er som følger:

- Velg inn HBO Nordic i tv-tilbudet ditt mot 40 poeng om du har Start eller Familie

- Bestill Mobil og få HBO Nordic inkludert (forutsetter at du har tv og bredbånd fra Get)

- Oppgrader bredbåndet til XL og få HBO Nordic inkludert ( gitt at du har Start )

- Kjøp HBO Nordic til kroner 89,-

 

Eller abonnere på HBO direkte for 89,- mnd.

 

 

Tja, det stemmer vel ganske bra!

Det blir jo dyrere om du må oppgradere bredbåndet og om du vil beholde noen programmer utenom standard om du har en av grunnpakkene. HBO spiser jo tross alt 40 poeng av de 50 og da er det ikke plass til mye annet.

Lenke til kommentar

 

 

Tja, denne kan kjøpes på GET også, men det ble dyrere å legge dette inn i programpakken derfra enn å abonnere på HBO direkte.. .

 

Tja. Det er vel ikke helt riktig?

 

Alternativene er som følger:

- Velg inn HBO Nordic i tv-tilbudet ditt mot 40 poeng om du har Start eller Familie

- Bestill Mobil og få HBO Nordic inkludert (forutsetter at du har tv og bredbånd fra Get)

- Oppgrader bredbåndet til XL og få HBO Nordic inkludert ( gitt at du har Start )

- Kjøp HBO Nordic til kroner 89,-

 

Eller abonnere på HBO direkte for 89,- mnd.

 

 

Tja, det stemmer vel ganske bra!

Det blir jo dyrere om du må oppgradere bredbåndet og om du vil beholde noen programmer utenom standard om du har en av grunnpakkene. HBO spiser jo tross alt 40 poeng av de 50 og da er det ikke plass til mye annet.

 

 

89 kroner = 89 kroner. Så uansett hvordan du vrir og vender på det er det IKKE dyrere. Med tanke på at HBO via Get visstnok gir bedre kvalitet enn å abonnere direkte kan man faktisk lett argumentere for at man får mer for pengene via Get.

Endret av XmasB
Lenke til kommentar

 

 Korrekt! "Pirat movie" er helt 2010. 99kr månden og vi bor i verdens rikeste land, skammelig. Og går du på NAV, ja da betaler vel skattebetalerne:-/

 

Nei piratnedlasting = støtte til hackere, virus osv. Nei kjøp deg et abonnement og kos deg. Tipper når folk har datautstyr/mobil med surfepakke, ja da tipper jeg folk har råd til både 2 og 3 filmpakker ;-) . Sånn er det!

-T

 

 

Det er mange som har det økonomisk vanskelig i Norge. Og da blir fort 100 kroner her og der betydningsfullt. Men jeg skjønner det kan være vanskelig å forstå for en som ikke er i en slik situasjon.

Nå er det ingen menneskerett å ha tilgang til strømmetjenester, så den der kommer du ingen vei med. Jeg forstår at det kan være kjipt, men å klage over at produsenter tar betalt for det de lager blir som å klage på at du må betale for pils på byen. Har man du ikke råd, nei da må du droppe byturen og bli hjemme.

Lenke til kommentar

 

 

 Korrekt! "Pirat movie" er helt 2010. 99kr månden og vi bor i verdens rikeste land, skammelig. Og går du på NAV, ja da betaler vel skattebetalerne:-/

 

Nei piratnedlasting = støtte til hackere, virus osv. Nei kjøp deg et abonnement og kos deg. Tipper når folk har datautstyr/mobil med surfepakke, ja da tipper jeg folk har råd til både 2 og 3 filmpakker ;-) . Sånn er det!

-T

 

 

Det er mange som har det økonomisk vanskelig i Norge. Og da blir fort 100 kroner her og der betydningsfullt. Men jeg skjønner det kan være vanskelig å forstå for en som ikke er i en slik situasjon.

Nå er det ingen menneskerett å ha tilgang til strømmetjenester, så den der kommer du ingen vei med. Jeg forstår at det kan være kjipt, men å klage over at produsenter tar betalt for det de lager blir som å klage på at du må betale for pils på byen. Har man du ikke råd, nei da må du droppe byturen og bli hjemme.

 

 

Det er noen som allerede har kommet med det argumentet.. En uke siden. Jeg ga svar der, gidder ikke gjøre det igjen.

Lenke til kommentar

 

 

 

 Korrekt! "Pirat movie" er helt 2010. 99kr månden og vi bor i verdens rikeste land, skammelig. Og går du på NAV, ja da betaler vel skattebetalerne:-/

 

Nei piratnedlasting = støtte til hackere, virus osv. Nei kjøp deg et abonnement og kos deg. Tipper når folk har datautstyr/mobil med surfepakke, ja da tipper jeg folk har råd til både 2 og 3 filmpakker ;-) . Sånn er det!

-T

 

 

Det er mange som har det økonomisk vanskelig i Norge. Og da blir fort 100 kroner her og der betydningsfullt. Men jeg skjønner det kan være vanskelig å forstå for en som ikke er i en slik situasjon.

Nå er det ingen menneskerett å ha tilgang til strømmetjenester, så den der kommer du ingen vei med. Jeg forstår at det kan være kjipt, men å klage over at produsenter tar betalt for det de lager blir som å klage på at du må betale for pils på byen. Har man du ikke råd, nei da må du droppe byturen og bli hjemme.

 

 

Det er noen som allerede har kommet med det argumentet.. En uke siden. Jeg ga svar der, gidder ikke gjøre det igjen.

Nå spiller det strengt talt ingen rolle hvilket svar du ga. Kommentaren din jeg svarte på kan ikke forsvares på en fornuftig måte uansett. Du må betale for ting, sånn er det bare. Det er kun barnehagebarn som kan mene at man har krav på ting andre i utgangspunktet eier. At du selv mener piratkopiering er en fornuftig og rettferdig handling er uvesentlig.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Korrekt! "Pirat movie" er helt 2010. 99kr månden og vi bor i verdens rikeste land, skammelig. Og går du på NAV, ja da betaler vel skattebetalerne:-/

 

Nei piratnedlasting = støtte til hackere, virus osv. Nei kjøp deg et abonnement og kos deg. Tipper når folk har datautstyr/mobil med surfepakke, ja da tipper jeg folk har råd til både 2 og 3 filmpakker ;-) . Sånn er det!

-T

 

Det er mange som har det økonomisk vanskelig i Norge. Og da blir fort 100 kroner her og der betydningsfullt. Men jeg skjønner det kan være vanskelig å forstå for en som ikke er i en slik situasjon.

Nå er det ingen menneskerett å ha tilgang til strømmetjenester, så den der kommer du ingen vei med. Jeg forstår at det kan være kjipt, men å klage over at produsenter tar betalt for det de lager blir som å klage på at du må betale for pils på byen. Har man du ikke råd, nei da må du droppe byturen og bli hjemme.

Det er noen som allerede har kommet med det argumentet.. En uke siden. Jeg ga svar der, gidder ikke gjøre det igjen.

Nå spiller det strengt talt ingen rolle hvilket svar du ga. Kommentaren din jeg svarte på kan ikke forsvares på en fornuftig måte uansett. Du må betale for ting, sånn er det bare. Det er kun barnehagebarn som kan mene at man har krav på ting andre i utgangspunktet eier. At du selv mener piratkopiering er en fornuftig og rettferdig handling er uvesentlig.
Du fortsetter å skyte ser jeg, men bommer totalt. Du får gi meg beskjed når du diskuterer mine ord, og er ferdig med villfarelser som ikke har sammenheng med hva jeg har skrevet. Endret av Kron
Lenke til kommentar

Her er det en del som ikke har fått med seg at HBO som bakes inn hos levrandørene != HBO Nordic sin skittene kvalitet.

 

 

Hos Get så leveres HBO i Get sin TV app eller på get.no/play. Det spilles av i HTML5 og er levert gjennom amazon sine web-tjenester. HBO hos Get er 8Mbit 1080p og tilsvarer HBO hos Amazon.

 

Interessant - foreløpig er problemet med Get sin app at den delvis hakker via Chromecast (og manglende engelsk undertekster)

 

Tok forøvrig en titt i 2016 årsrapporten til HBO Nordic...

Det er de som står bak HBO España, så at appen holder kvaliteten den gjør er skandaløst. Det kan og se ut som det er planer om å gå inn i flere regioner...

Lenke til kommentar

Interessant - foreløpig er problemet med Get sin app at den delvis hakker via Chromecast (og manglende engelsk undertekster)

Jeg har og opplevd litt problemer med Chromecast og Get TV appen. Ikke alltid den vil starte, og det er ganske bugga. Stopper pluttselig noen ganger og.

 

Håper på Android TV støtte så jeg kan installere appen direkte på Shield TVen og Mi Boxen min.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...