Gå til innhold

AMD Ryzen Threadripper tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

 

Ser mer ut som om det AMD kaller dummy dies er bare dies som ikke er fungerende, siden socketen (SP3r2) er rewired i forhold til hvordan EPYC (SP3) er wired. Det er det eneste logiske her. Hvorfor skal de lyve om noe sånt.

 

Ingen aning, men ja.

 

Quote:

Are they connected "electrically" ?

 

Derbauer sa ja.

 

Derbauer er en enormt flink fyr, men vet ikke om han har en utdanning innen elektriske kretser. Det er veldig enkelt å fase ut en elektrisk krets siden infinity fabric er, vel, tilnærmet "infinite". Om de er connected electrically kan han umulig vite, men han ser kretsene. Men å faktisk se tilkoblingen osv videre via både PCB og chip, det er nok utrolig vanskelig og krever et elektron-mikroskop eller bedre.

 

Edit: Det som er litt morsomt er at Ov3rclockers var de som påstod at AMD hadde sagt at det var "dummy dies" som er ren silikon uten kretser, men ingen andre har informasjon om det. Det er en sak som ikke betyr noe som helst, men ihvertfall på Reddit var det lynsje-stemning siden "AMD lyver" om det. Noe det ser ut som om de ikke har gjort.

Endret av iNorway
Lenke til kommentar

3600mhz minne på threadripper det det tydeligvis bare å glemme. Har ikkje sjans til å klare det hos meg iallefall. 1800x klarte det greitt. Sliter selv på 3466mhz   :confused:

 

 

 

 

 

 

 

 

Kødda :p

CL "19"

post-42975-0-41575400-1505602973_thumb.png

cl "17"

post-42975-0-75570900-1505604769_thumb.png

cl "16"

post-42975-0-15233500-1505605402_thumb.png

 

 

 

 

 

Resultatet er ikkje noe å se på, fordi dette er stock timings til 4266 brikker. Altså like slappe som * (fyll inn det ordet du vil)

 

Let the tweaking begin :D

Endret av Nizzen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dagens dilemma:

 

Game mode VS creator mode

post-42975-0-92733900-1505669192_thumb.png

post-42975-0-77282000-1505669207_thumb.png

 

Får lavere båndbredde med gamemode (16 tråder), men lavere latency. Med creator mode, så får man vesentlig høyere båndbredde, men høyere latency.

 

Rart at de ikkje har klart å lage gamemode med full minnebåndbredde. Virker jo faktisk som om i gamemode så er det bare dual channel minne som brukes.  :blink:

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

 

Det er jo akkurat det som det er. Iirc så er det bare halve som er aktiv, inklusive mem.control., men slipper du også X-die comms.

Creator mod med memory access "local"

attachicon.gifAida 1950x 3600 mem cl14 trfc535 creator mode mem access local.PNG

 

Bikka 100GB/s  :w00t:

 

 

Utenom benchmarks ol. så er det vel liten vits i å ha noe annet enn creator mode?

Den CPUen er veldig bra, ikke tvil om det. 

 

Føler du deg altruistisk, så stikk innom denne tråden og hjelp Wendell med litt troubleshooting/bugfixing/UEFI-tweaking.

Endret av Van Wondern
Lenke til kommentar

 

Siste ord er definitivt ikkje sagt med Threadripper  :cool:

 

I spill vil jo Core X være bedre som du vet da. Tester har jo vist at Ryzen 1800X er raskere i spill enn TR 1950X.

 

Jau, men skal prøve å tweakle dritten ut av threadripper, slik at den yter like bare/om ikkje bedre enn 1800x :D Båndbredden er på TR sin side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ny rendering benchmark. "Lightwawe"

 

http://www.kraytracing.com/kray3benchmark2017/

 

Based on the upcoming Kray 3 rendering engine for Lightwave3D

 

Jeg fikk 4902 poeng med min 5960X @ 4.2 :)

 

Edit : Jeg teste den som stabilitets test : 

!!! Error in 'Interactive' line 1
!!! render l;
!!!        ^
!!! Unexpected character

Så ustabil overklokk eller bug i programmet tro...? Jeg klarer jo fint Realbench da.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar

 

Ny rendering benchmark. "Lightwawe"

 

http://www.kraytracing.com/kray3benchmark2017/

 

Based on the upcoming Kray 3 rendering engine for Lightwave3D

 

Jeg fikk 4902 poeng med min 5960X @ 4.2 :)

 

Edit : Jeg teste den som stabilitets test : 

!!! Error in 'Interactive' line 1
!!! render l;
!!!        ^
!!! Unexpected character

Så ustabil overklokk eller bug i programmet tro...? Jeg klarer jo fint Realbench da.

 

7552 poeng @ stock med 1950x :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...