Gå til innhold

AMD Ryzen Threadripper tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Throttler den så lavt? Er det ikke 20C offset i tillegg?

Og microkoden (om feil og mangler) ligger på AMD, ikke HK-produsenten, om dette er tilfellet såklart

 

Tviler sterkt på at det er 20 eller 27C offset på avmålingene mine, for er det det så idler cpu'en under romtempratur:P

 

 

Blir ikke overrasket om det er tilfellet at temp måleren rapporterer at det er under romtemperatur...

Årsaken er at denne typen temp sensorer er helt unøyaktige når du er langt unna det "kritiske" punktet, men varmere det blir, jo mer nøyaktige blir dem.

Lenke til kommentar

skiftet ut originalpastaen på kraken x62 med noctua pasta og ligger på 33 idle og rundt 68 på full load.

Vurderer å kjøpe noctua luftkjøler som dekker mere av prosessoren. Var i utgangspunktet det jeg skulle ha men var forsinket inn på lager så kjøpte kraken.

Hvilkne frekvenser raporterer Ryzen Master når du er på full load ved 68c?

Jeg blir begrenset til ca 3.5GHz under de omstendighetene.

Lenke til kommentar

 

Ja da er thermal grizzly ett eller annet bestilt.

 

Fikk rambrikkene idag og de viser seg å være Samsung E-die, får ikke systemet til å være stabilt på mer en 2800MHz, men det er med alle instillingene i BIOS på auto(forutenom ram hastigheten).

Set SOC "volt" høyere :)

 

 

Kanskje RAM brikkene bare kjører på 1.2v også.

Lenke til kommentar

 

 

Ja da er thermal grizzly ett eller annet bestilt.

 

Fikk rambrikkene idag og de viser seg å være Samsung E-die, får ikke systemet til å være stabilt på mer en 2800MHz, men det er med alle instillingene i BIOS på auto(forutenom ram hastigheten).

Set SOC "volt" høyere :)

Kanskje RAM brikkene bare kjører på 1.2v også.

1.4v dram manuelt er lurt, for å være sikker på at det ikkje er for lite spenning

Lenke til kommentar

Trodde det var anbefalt å holde spenningen på 1.35v? Å er det noen måte å lese av hvilken spenning ram får når jeg er inne i OS?

 

Sorry for så mange dumme spørsmål, men jeg har ikke drevet med klokking og tweaking på 10år.

Opp til 1.5v er ingen problem. Dette er innafor verdiene intel anbefaker. 1.4v er alle de beste brikkene. 4266mhz +

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

 

Ser mer ut som om det AMD kaller dummy dies er bare dies som ikke er fungerende, siden socketen (SP3r2) er rewired i forhold til hvordan EPYC (SP3) er wired. Det er det eneste logiske her. Hvorfor skal de lyve om noe sånt.

 

Ingen aning, men ja.

 

Quote:

Are they connected "electrically" ?

 

Derbauer sa ja.

Endret av funkweb
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...