Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Lenovo bærtbar: Skjerm fortsatt aktiv ved lukking av deksel


Anbefalte innlegg

Har en Lenovo PC på jobben. Har den i dokking stasjon, og 2 skjermer tilkoblet dokkingen.

Men de siste 2-3 månedene, så har skjermen på selve PCen fortsatt vært aktiv, selv om dekselet er lukket, slik at Windows ser 3 skjermer, før var det kun de 2 eksterne som syntes.

 

Problemet er at jeg ved bruk at ekstern desktop, får problemer med at den ser 3 skjermer, og det funker ikke så bra som det gjorde før, hvis jeg for eksempel snapper ett program til siden i den ene skjermen, så forsvinner det inn på den 3 skjermen jeg ikke ser eller kommer til. Samt at når musen havner over i den 3 skjermen, så drar bildet seg, og den lokale windows linjen legger seg over den i remote desktop.

 

Noen som vet hvor jeg finner innstillingene som gjør at laptop skjermen ikke syntes når den er lukket?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det ikke en docking-driver som har innstillinger for dette?

 

Ingen driver for dockingen. Kun plug'n'play. har i hvertfall aldri vært noe driver som måtte installeres eller kreves for det. Det funket helt fint godt over det første året med PCen.

 

Prøv med Win + P

http://support.plugable.com/plugable/topics/laptop-monitor-does-not-turn-off-when-lid-is-closed

Du må også merke en av de to eksterne til "primær".

 

Den så ut til å funke. Men måtte først sette den til kun laptop, så tilbake til kun ekstern skjerm.

Venstre ekstern stod som primær fra før.

 

Takk.

Lenke til kommentar

Ja det skjer noe rart av og til.

Har samme oppsett på jobb selv. Docking med to eksterne DVI/DP tilkoblede skjermer.

 

Jeg får enkelte ganger alle dektop ikon på feil ekstern skjerm (sekundær) .

Plutselig og uten noen åpenbar grunn - som at noen av skjermene er disablet eller frakoplet.

 

Da må de merkes samlet for å dra/slpiies over til primær ekstern og må da ordne/sortere de pånytt

Irriterende oppførsel.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...