Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

To versjoner av MSN på samme maskin


Anbefalte innlegg

Jeg lasta her om dagen ned Messenger 6.1, versjon 4.7 (som er inkludert i XP) var innstallert fra før av. Problemet mitt er at begge versjonene nå er innstalert på maskinen, jeg hadde forventa at 6.1 bare ville oppgradert 4.7.


4.7 starter også automatisk når jeg starter Outlook Express, noe som er veldig irriterende. Det hadde vært helt i orden om det var 6.1 som var forbundet med outlook, men :thumbdown:


Så visst noen kunne hjulpet meg med dette hadde det vært kjempeflott :blush:
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

her er det snakk om to forskjellige programmer.

 

du har windows messenger versjon 4.7 (som er den siste) samt msn messenger versjon 6.1 som også er siste versjon av denne. hvis du tar opp begge to samtidig så ser du at de er forskjellige. windows messenger følger med windows, mens msn messenger må du laste ned for seg selv.

 

det du kan gjøre er å avinstallere windows messenger, et kjapt søk på google etter f.eks. "remove windows messenger" vil nok gi deg de rette linkene til programmer som gjør dette for deg.

 

husk: google vil så å si alltid gi deg kjappere svar enn en post her... :yes:

Lenke til kommentar

I outlook kan du velge om MSN skal starte, anbefaller å ta det vekk. Deretter går du inn i registeret, hvis du har litt peil der.

Skriv regedit i kjør fra startmenyen.

HKEY_LOCAL_MACHINE->Software->Microsoft->Windows->CurentVersion->run

Der må du finne ut hvem av de to msn oppstartene som er den gamle, dette kan gjøres ved å gå inn i de respektive katalogene for å finne exe fila. Den som er den gamle kan du slette oppføringen i registeret, da vil ikke den starte opp neste gang du starter pc'en.

Hvis ikke det ligger i HKEY_LOCAL_MACHINE, så ligger det i HKEY_CURRENT_USER

 

**Dette må du ikke gjøre hvis du ikke har noe greie på registeret - jeg tar ikke ansvar for dine handlinger**

 

nAz-guL :green:

Lenke til kommentar

eller du kan bare gjøre det enkelt:

 

start - instillinger - kontrollpanel - legg til fjern programmer, åsso trykker du på windows copponents eller hva det heter, så krysser du vekk msn messenger. vips.. etter en restart vil det ver vekk.

 

:xmas:

 

EDIT: skriveleif

Endret av inSain
Lenke til kommentar
eller du kan bare gjøre det enkelt:

 

start - instillinger - kontrollpanel - legg til fjern programmer, åsso trykker du på windows copponents eller hva det heter, så krysser du vekk msn messenger. vips.. etter en restart vil det ver vekk.

 

:xmas:

 

EDIT: skriveleif

Blir ikke borte da nei... i hvert fall ikke helt. Hvis du kjører:

RunDll32 advpack.dll,LaunchINFSection %windir%\INF\msmsgs.inf,BLC.Remove

 

Den kommandoen i kjør etter du har gjort det du sa så sletter den faktisk en del filer til. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...