Gå til innhold

Kabinett med bra kjøling. Trenger hjelp ( Har ikke hatt kabinett på mange år )


Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter et bra kabinett. Det er Tusenvis av kabinetter på markedet nå men jeg vil ha en av de beste ( innenfor en hvis pris )

 

Det jeg ser etter er mulighet til og kontrollere vifter.

Display som viser temperatur

 

Plass til mye, Har lyst på Bigtower, Men kjøler Bigtower like godt som et Midi tower ?

Tenker bigtower slik at jeg har mulighet til og legge inn mer hardware uten og ha liten plass.

Dere kan se hva jeg har av utstyr i min signatur.

 

Kabinettet må ikke være bigtower, kjøper gjerne et miditower også om det er god plass. Trenger ikke være noe "fancy" gaming kabinett. Men et bra funksjonelt og godt avkjølt kabinett.

 

 

Og om du finner et kabinett jeg kan kjøpe. Hvilke vifter burde jeg kjøpe i tillegg til de som følger med ?

 

Jeg har for tiden kun 2 Plexiglass plater som står over hverandre, "kabinettet" er helt åpent og alt ligger bare på disse plexiglass platene med untak av hovedkortet som er skrudd fast.

 

 

Tusen takk for tips ! 

 

Pris: Maks 2.500 (vifter og annet utstyr kan jeg kjøpe utenom de 2.500 kronene)

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel når man ser på maskinvaren din, burde ATX miditower være mere en tilstrekkelig nok med mindre du overklokker ekstremt mye.

 

Bigtower er større, men utvalget er minimalt:

 

Corsair Graphite 760T Big Tower Sort

Vifter: 2x 140mm Front, 1x 140mm Bak, mATX, ATX, 2x USB3.0/2.0, Rød LEDs, Vindu

Er vel et eksempel innenfor budsjettet.

 

Viktigste er kabinettet er luftig og ikke for tett, slik varmen kommer ut, ellers blir pcen varmere og varme ved tungt bruk.

 

Pass på alle viftene er 4 pins PWM så du kan tilpasse turtall etter tempraturen.

Vil anbefale 14 CM vifter helst med under 1000 RPM for mest stillegående vifter.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Vel når man ser på maskinvaren din, burde ATX miditower være mere en tilstrekkelig nok med mindre du overklokker ekstremt mye.

 

Bigtower er større, men utvalget er minimalt:

 

Corsair Graphite 760T Big Tower Sort

Vifter: 2x 140mm Front, 1x 140mm Bak, mATX, ATX, 2x USB3.0/2.0, Rød LEDs, Vindu

Er vel et eksempel innenfor budsjettet.

 

Viktigste er kabinettet er luftig og ikke for tett, slik varmen kommer ut, ellers blir pcen varmere og varme ved tungt bruk.

 

Pass på alle viftene er 4 pins PWM så du kan tilpasse turtall etter tempraturen.

Vil anbefale 14 CM vifter helst med under 1000 RPM for mest stillegående vifter.

Tusen takk for svar. Var det meninga at begge linje du hadde laget link til skulle være like ? 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...