Gå til innhold

Augustfest 2017 - john_petter - EF 8-15mm f/4L fisheye


Anbefalte innlegg

Artig å se hvordan blomster kan fotograferes med dette objektivet det hadde jeg aldri tenkt på. Litt vanskelig å gi noen sikker artsbestemmelse av blomsten her, objektivet ditt fordreier jo bildet litt, men det kan se ut som en tusenfryd, om jeg skal dømme ut i fra bladene, i alle fall noe i samme familie som prestekrager og tusenfryd.

 

Det er ikke så mange fisheyeobjektiver å velge i mellom for MFT, har funnet ett til 499 $, iZugar MKX22, som skal dekke hele 220 grader og være superskarpt og lyssterkt, men det er pussig at det hittil ikke er laget noe omtale av det, bortsett fra litt på PhotoKina  før jul i fjor. 

 
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for kommentarer.

JorunT- Husker ikke nærgrensen i farta men man kan gå utrolig nær, og likevel få med det meste av omgivelsene. Så det gir jo muligheter til litt uvanlige perspektiver.

 

tomsi - Ja,jeg føler jo på at dette kan bli ensformig. Men det er jo også inspirasjon i å prøve å finne motiver,og variasjon. Usikker på om jeg lykkes med akkurat det...

Lenke til kommentar

Takk for kjempefine kommentarer :)

 

15.August

 

Bare en helt normal solnedgang. Med sånn noenlunde normalt perspektiv..

post-307506-0-18352100-1502999655_thumb.jpg

 

1/80 sek - f/16 - iso 320 - 15mm

 

Edit: Ser i etterkant at jeg har endel støv på sensoren. Når jeg hadde det for travelt og ikke fjernet dem i første omgang så får dem bare være....

Endret av john_petter
Lenke til kommentar

Og med det er fisheye objektivet mitt dratt ut på reise,og jeg vet sannelig ikke om det kommer tilbake.

Jeg fortsetter selvfølgelig å ta bilder med andre objektiver (fotoman som jeg er). Spørsmålet er om jeg kan fortsette tråden. Det blir vel et regelbrudd å endre premissene midt i festen. 

Hvis jeg fortsetter velger jeg å bruke hvilket som helst fotoutstyr.

 

Så da får det være opp til dere andre..Fortsette,eller melde meg ut for denne gang.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...