Gå til innhold

Wifi tale komplettmobil


Anbefalte innlegg

Hei!

Byttet fra ice til komplettmobil nå. Lurer på hvordan denne wifi tale greie fungerer. Kan det være at kobler seg kun på wifi tale når wifi-en har bedre hastighet enn mobilnettet? Vi har wifi med 50 Mbit up and down her hjemme. Med 4G ligger down litt over 50 Mbit her.

Hadde veldig sjelden «telenor wifi» på displayet de siste 3 dagene. Når jeg slår av og på wifi tale i telefonen, dukker det av og til opp «telenor wifi», men ikke alltid. Prøvde også å slå av 4G helt, men da vart det også ikke noe «telenor wifi» på displayet. Samme på jobb.

 

Jeg har iPhone 7 plus.

Endret av friendsmag
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

iPhone foretrekker mobildekning fremfor WiFi-Tale der hvor mobildekningen er god nok.
På en rekke Android-telefoner kan man velge hva som foretrekkes. På Samsung er WiFi Tale foretrukket som standard.

 

Om man ønsker å kun bruke WiFi-Tale på iPhone (for testing etc), kan man skru på flymodus og deretter WiFi.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Hos meg Samsung S8+ med Hello/Telenor ser det slik ut på statuslinjen.

Det fungerer utmerket. Bra lyd og god dekning. Blir å bytte til Komplett/Telenor nå når Hello blir ICE.

 

post-304919-0-54630700-1497108009.jpg

 

post-304919-0-07052800-1497108010.jpg

Er det noe merkbar forskjell på lydkvaliteten på wifi tale kontra mobilt nett? (tenker på hakking, forsinkelse, klarhet osv.)

Lenke til kommentar

I de områder det er dårlig 4g/3g/2g, så vil jo wifi-tale triumfere. Likevel kommer det jo selvfølgelig ann på om det er et stabilt trådløstnett eller ikke :) merk: både Telenor og Telia sine nettverk vil jo i de fleste tilfeller være bedre enn et trådløst nettverk, men for de som bor i blokk, jobber i industribygg eller lignende, så vil man ha nytte av wifi-tale :)

Lenke til kommentar

iPhone foretrekker mobildekning fremfor WiFi-Tale der hvor mobildekningen er god nok.

På en rekke Android-telefoner kan man velge hva som foretrekkes. På Samsung er WiFi Tale foretrukket som standard.

 

Om man ønsker å kun bruke WiFi-Tale på iPhone (for testing etc), kan man skru på flymodus og deretter WiFi.

Når jeg skruer på flymodus og deretter wifi og prøver å ringe, får jeg bare meldingen at jeg må skrue av føymodusen eller koble meg på en wifi for å ringe. Men jeg er koblet på wifi.

Lenke til kommentar

Når jeg skruer på flymodus og deretter wifi og prøver å ringe, får jeg bare meldingen at jeg må skrue av føymodusen eller koble meg på en wifi for å ringe. Men jeg er koblet på wifi.

Det høres merkelig ut. Får du "N Telenor WiFi-Tale" som operatør når du aktiverer flymodus og skrur på WiFi?

Lenke til kommentar

 

Når jeg skruer på flymodus og deretter wifi og prøver å ringe, får jeg bare meldingen at jeg må skrue av føymodusen eller koble meg på en wifi for å ringe. Men jeg er koblet på wifi.

Det høres merkelig ut. Får du "N Telenor WiFi-Tale" som operatør når du aktiverer flymodus og skrur på WiFi?
Nei, får bare flysymbol og wifi symbol oppe på venstre.
Lenke til kommentar

 

Nei, får bare flysymbol og wifi symbol oppe på venstre.

Er du sikker på at WiFi Tale er aktivert på ditt abbonement? WiFi Tale virker kun i Norge foreløpig, så om du er i utlandet vil det ikke fungere.

Jeg fikk det til nå for øyeblikket etter jeg slo av og på wifi tale noe ganger. Få se hvor lenge der værer.
Lenke til kommentar

 

Hos meg Samsung S8+ med Hello/Telenor ser det slik ut på statuslinjen.

Det fungerer utmerket. Bra lyd og god dekning. Blir å bytte til Komplett/Telenor nå når Hello blir ICE.

 

post-304919-0-54630700-1497108009.jpg

 

post-304919-0-07052800-1497108010.jpg

Er det noe merkbar forskjell på lydkvaliteten på wifi tale kontra mobilt nett? (tenker på hakking, forsinkelse, klarhet osv.)

 

 

Jeg har ikke merket noe forskjell, klart og fint. Wifi tale og 4G tale har etter min mening suveren lyd.

Jeg har litt dårlig dekning inne hjemme, så wifi tale er kjærkomment for meg.

Det blir Komplett/Telenor for meg nå når Hello gir seg.

Lenke til kommentar

Telia har WiFi-Tale for iPhone per dags dato, men støtter ikke Samsung etter hva jeg hørte sist. 4G-Tale har støtte for litt flere modeller.

Når det gjelder Chess, har de kun 4G-Tale idag med støtte for:

 

"Sony Xperia Z5, Z5 Premium og Z5 Compact

iPhone SE, iPhone 6s, iPhone 6s Plus, iPhone 7 og iPhone 7 Plus (ved oppdatering til iOS 10.2)"

 

Har selv Chess idag, og ikke hørt eller sett noe til WiFi tale enda, men håper dette kommer etterhvert!

Lenke til kommentar

Telia støtter 4G-Tale og WiFi-Tale for Samsung S8 iallefall etter siste programvareoppdatering.
Chess skal også støtte det, men mulig det må aktiveres på ditt abbonement. 

Edit: Har akkurat blitt sluppet en oppdatering for S7 nå, mulig den gir støtte for Telia også. :)

Endret av Ziiimba
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...