Gå til innhold

Da 41-åringen fikk sparken tok det ikke mange timene før alle IT-systemene på fabrikken døde helt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-329093

Kan noen hjelpe meg?

 

Edit: de fleste som har fulgt med på nyheter, har lest om diverse kriminelle som har blitt tatt pga ting som har ligget på PCen deres. Hvis du er kriminell med et minimum av intelligens, skjønner du derfor at det i noen tilfeller kan være nødvendig å kvitte deg med PCen din. Jeg hjelper ikke kriminelle ut av politiets klør, jeg bidrar til at PCen blir gjenvunnet på en miljømessig forsvarlig måte, i stedet for at PCen blir... ooops nå holdt jeg på å hjelpe de kriminelle igjen.

Hvis man ikke har gjort det man blir fengslet for så er det jo surt at man "har motiv" pga. logger, men har man ikke gjort det så driver man ikke og sletter "spor". Men politi og påtalemyndigheten har troverdighet tusen ganger større enn mannen i gata, enten han er skyldig eller ikke. Først ber de om varetekt fordi de ikke er ferdige å etterforske, så blir det varetekt fordi de er redde for bevisforspillelse, og så er det varetekt for unndragelsesfare... og ingen av de tingene er sant, men politi og påtalemyndighet er vel de eneste som ikke kan diagnostiseres med paranoia, for de "eier systemet". Systemet er satt på plass av dem, for å tjene dem. Og det virker som folk flest tenker "har han skrevet det der så har han gjort det og, brenn i helvete! vi driter i hvor ulovlig det er å begå justismord" Totalt fravær av DNA bevis f.eks., og så sier de "vi trenger mer tid" mens de kvitter seg med beviser som peker til uskyld, via fremmede land osv. fordi de må analysere DNA prøver, men de gidder ikke gjøre dem likevel før flere måneder senere. "This DNA test is going to take about ten weeks..." "did I say weeks? Because I meant seconds!"

 

Edit: typo her også ;)

 

Edit 2: Jeg kjenner forresten noen som har sagt at vedkommende skal sabotere bedriften vedkommende jobber i, den dagen hen slutter i jobben.  :ph34r:

Endret av medlem-329093
Lenke til kommentar

 

Når man er maskin mester for en maskin park er man sansynligvis smartere enn sjefen i firmaet.

Dog innenfor en ørliten nisje...

 

Er Magnus Carlsen smartere enn Jens Stoltenberg? Innenfor sjakk, ja... Innenfor det meste annet, trolig ikke.

 

Jeg vil si at det er et slags generelt problem med IT-eksperter dette. De jobber innenfor et område som regnes for å være "intellektuelt krevende", på et vis. Det fører lett til den type arroganse som du beskriver her, hvor man regner seg selv som "mer intelligent enn sjefen". Man glemmer litt at nisjekunnskap innenfor et veldig snevert felt (f.eks. programmering eller IT-drift) ikke nødvendigvis gir noe grøntkort til å kunne regne seg som reflektert eller smart innenfor andre fagdomener, som f.eks. ledelse.

 

Hm, godt poeng.  Joda nisje nerder er ofte for kjepphøye, spesiellt han her hvis han nekte å gå etter å få sparken.

Det forandrer ikke faktum at man skal behandles anstendig ellers blir oppførselen deretter.

Ingen monstre oppstår fra ingenting. Skulle SANSYNLIGVIS fortsatt likt å bura inne sjefen :):)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kan noen hjelpe meg?

 

Edit: de fleste som har fulgt med på nyheter, har lest om diverse kriminelle som har blitt tatt pga ting som har ligget på PCen deres. Hvis du er kriminell med et minimum av intelligens, skjønner du derfor at det i noen tilfeller kan være nødvendig å kvitte deg med PCen din. Jeg hjelper ikke kriminelle ut av politiets klør, jeg bidrar til at PCen blir gjenvunnet på en miljømessig forsvarlig måte, i stedet for at PCen blir... ooops nå holdt jeg på å hjelpe de kriminelle igjen.

Jeg skal gå å putte di gammle hardiskene og minne brikene mine i søppla Tom ! 

 

Kan noen hjelpe meg?

 

Edit: de fleste som har fulgt med på nyheter, har lest om diverse kriminelle som har blitt tatt pga ting som har ligget på PCen deres. Hvis du er kriminell med et minimum av intelligens, skjønner du derfor at det i noen tilfeller kan være nødvendig å kvitte deg med PCen din. Jeg hjelper ikke kriminelle ut av politiets klør, jeg bidrar til at PCen blir gjenvunnet på en miljømessig forsvarlig måte, i stedet for at PCen blir... ooops nå holdt jeg på å hjelpe de kriminelle igjen.

Det er viktig å hjelpe kriminelle og Tom, jeg syns du har en nyttig samfunds funksjon.

Det er ikke smarte hardcore hackere du hjelper,, han har allerede slettet og kvittet seg med alt av spor,

du hjelper den stakkars litt mindre smarte kompisen til hackeren som bare har lånt vekk pc'en sin til noe han

trodde bare var litt ulovelig,, men blir sittende med en HEL haug med stress for ingen utbytte.

Som nevnt over en plass, vi kriminelle er også en del av samfundet !

 

Si du er litt glad i oss Tom ? oss kriminelle ? vi som er høfflige og vennlige og er mer sånn bare hvitsnips forbrytere

tenker jeg helst på da .. ? nei ? :):) vi er glad i deg Tom =)=)

Lenke til kommentar

Når det er sagt, så har de hatt en dårlig prosedyre ifm oppsigleser av it-ansatte her.

Eksempelvis er en god prossedyre, kall ansatt til et oppsigelsesmøte, og imens han sitter i det møte så skal authorisasjonen hans fjernes, fysisk og it-relaterte, derretter eskorters han tilbake til kontoret sitt for å hente eiendeler osv som er private, og får sakt farvell til kolleger osv. derretter kan han eskorteres ut av bygget.

 

I Norge har vi et lovverk som regulerer dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Moralen er: neste gang du gjør noe ulovlig skal du kvitte deg med den bærbare PCen din fortest mulig. Ta ut harddisken og legg den i restavfallet dagen før tømming. Det som er igjen kan du levere hos det kommunale avfallsmottaket, som er pålagt å ha en egen løsning for sikker destruering av PCer. Avfallshåndtering er viktig, særlig for kriminelle.

 

Edit: typo

 

Nå er det ofte sporing på servere og det samles inn fra PCer og Laptoper som er knyttet til nettverket/domenet. Så ikke så enkelt dersom du ikke har full tilgang til alt, noe ingen bør ha i en bedrift som er avhengig av IT...

Og så er det vel litt dumt å anta at han hadden en egen privat bærbar PC som ble brukt på jobb. Tror ikke de fleste kan ta med seg Laptop som jobben eier hjem etter en oppsigelse...

Trenger ikke være jobbens. Bruker man en computer til sketchy ting, spoof mac og ip-adresse, bruk et eksternt nettverkskort, og vpn. Good to go.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...