Gå til innhold

Litt røyk er vel normalt eller?


Veritæs

Anbefalte innlegg

her om dagen satt jeg og spilte og la merke til at det kom ut litt røyk fra kabinettet? Tenkte ikke noe over det, siden alt virker som det skulle.

Men bestemte likevel å sjekke det da jeg spilte ferdig. Jeg åpnet opp PC-en men alt ser ut til å funke finner ikke ut hva som var feil.

PC-en funker foreløpig som normalt. Er dette ok eller?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Røyk fra PC-en er ikke normalt, og jeg ville råde deg til å finne ut hvor den kommer fra før du bruker den noe videre. Hvis du en dag skulle finne på å gå fra PC-en din er sjansen stor for at du ikke lenger her noe hus/leilighet igjen, og jeg er ganske sikker på at forsikringsselskapet ditt ikke vil like det hvis det tidligere har konnet røyk ut av PC-en din uten at du gjorde noe med det.

 

Ville begynt med PSU, deretter fortsatt med MB, CPU, RAM, GPU HDD osv.

Lenke til kommentar

Hadde brann i pc'en en gang, da kom det røyk da.

 

Var "bare" en 5v kabel som var brennt av, jeg bruker et enermax mulitfunksjonspanel som har en splitter, på ene enden av denne splittern var en kabel som ikke var skikkelig isolert, denne kom borti kabinettet og kabelen på splittern brennte av.

Molex kontakten var heller ikke særlig fin.

Var kjapp å slå av maskinen da ja!

 

Bare gla til at ingen enheter sa takk for seg.

Lenke til kommentar

jeg har sett mange pc'er som har 'røyket' som en så fint la det litt lengre oppe i tråden :)

 

har somregel vært enten svidd atx kontakt, kortsluttet vifteledninger eller oppbrent vifte. en gang har det vært selve atx forsyningen som brant opp i en stor puff og røyksky. uansett, en maskin skal ikke røyke, er ikke bra for helsa det vettu :p

Lenke til kommentar
jeg har sett mange pc'er som har 'røyket' som en så fint la det litt lengre oppe i tråden :)

 

har somregel vært enten svidd atx kontakt, kortsluttet vifteledninger eller oppbrent vifte. en gang har det vært selve atx forsyningen som brant opp i en stor puff og røyksky. uansett, en maskin skal ikke røyke, er ikke bra for helsa det vettu :p

Hehe :D , nei det er jo ikke noe kjekt når data'n begynner og røyke, da begynner jeg og bli redd! :laugh:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...