Gå til innhold

Litt røyk er vel normalt eller?


Veritæs

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
sokkene til pcns eier?  :p

De ryker vel av seg selv :) ( de stinker )

 

Tøff post ja :p, men hvordan kan en pc ryke? Er vel klin umulig?

Selvfølgelig kan Pc'en ryke! bare prøv å switche om på den 220/110 volt-bryteren bakpå strømforsyninga di, så skal du nok se at det både ryker og smeller litt :yes:

 

Men ved stor varmegang i komponenter (les: kortslutning) eller andre ulumskheter, så kan det godt hende at ting begynner å ryke litt, ja.

Men, som oftest hvis noe ryker, så pleier de sjelden å fungere etterpå, så jeg stiller vel mine tvil til at trådstarter hadde røyk strømmende ut av maskina si. får ihvertfall ikke håpe det ;)

 

Går VK2 ServiceElektroniker og har derfor brent endel elektrisk utstyr opp gjennom de tre siste årene, og ingenting av det utstyret har fungert etterpå :green:

 

 

God Hjul! :xmas:

Lenke til kommentar
Snekker`n skrev:

 

Kann jo vere litt støv i strømforsyningen som har løsnet, men det indikerer vel at det da er på tide å ta frem støvsugern.

 

 

Tror ikke det å bruke støvsuger i en pc er særlig lurt eller??

Støvsuge i Pc'en funker fett. bare å isolere munnstykket mot kabinettet, så går det fint :cool:

 

God Hjul! :xmas:

Lenke til kommentar

Biltema selger et lite adaptersett med slange og forskjellige minimunnstykker for tilkobling til vanlig støvsuger. Jeg har kjøpt den og det funka kjempebra. Nå har jeg vaffal ikke noen brannbomber pga gammalt støv i kåken. Art.nr 23-630 Datastøvsuger kr 49,90.

 

Ellers funker seff også trykkluftspray på boks knallbra: Art.nr. 36-520 kr 98,-.

Lenke til kommentar
Strømforsyningen min begynnte å lyse en gang. Men litt flammer tar ikke knekken på PCen min nei, funket fint den :)

 

Fikk no byttet strømforsyningen på garantien :)

Min tok fyr da. Begynte og brenne. Fant brannslokningsapparatet til slutt. Fy fader til rett jeg ble når det smalt :)

 

Lynte og tordnet utenfor og plutselig sier det PAANG 30 cm fra foten min. og der stod den i flammer :)

Lenke til kommentar
Strømforsyningen min begynnte å lyse en gang. Men litt flammer tar ikke knekken på PCen min nei, funket fint den :)

 

Fikk no byttet strømforsyningen på garantien :)

Min tok fyr da. Begynte og brenne. Fant brannslokningsapparatet til slutt. Fy fader til rett jeg ble når det smalt :)

 

Lynte og tordnet utenfor og plutselig sier det PAANG 30 cm fra foten min. og der stod den i flammer :)

Det lukta brent av strømforsyninga mi idag på jobben :cry:

 

Merkelig sluttet PCen å virke :scared: ja det tar vel ikke lang tid før den blir skiftet ut :yes:

Lenke til kommentar

Har fått røy ut av pc'er 2 ganger.. en gang greide jeg å presse ei minnebrikke i feil vei og svei av den del av hovedkortet og brikka. Deilig lukt og røyk :) Og en gang greide jeg å sette strømkabelen feil på en floppy. Svei av kabene, plast smelta og tok fyr :) Ganske heftig lukt det og :)

 

Så om det ikke lukter død så er det nok sikkert bare litt støv.

Lenke til kommentar

er enig med hugo på det punktet det med rensing, men det skal riiiimelig mye støv til før du klarer å kortslutte noe. mest sannsynlig at du har svidd noe støv. dette har jeg erfaring med. min xp1900+ lå engang på 2500+, og da var prossessoren på 95 grader. prossessoren lever enda, og i tillegg grillet den en del støv :)

hvis støvet skulle ta fyr, så har jo du et meget stort problem, for da begynner transistorene å forsterke mer (en livsfarlig egenskap!!), og da begynner prossessoren å ryke. deretter (kommer ann på hvilket hovedkort du har!!) kan kondensatorene på hovedkortet ditt "smelle". da renner det ut noe morro som heter: SYRE. og plutselig er hovedkortet ditt også kaputt. så en STOR anbefalning:

rens alt av komponenter du har i kabinettet ditt!!!!

 

ps: håper du kjører linux på maskine din hugo, for windows klarer ikke å utnytte mer enn 700 og noe MB ram!!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...