Gå til innhold

Vipps, så var de nede for telling - igjen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er en "hypercare-"operasjon?

 

AtW

 

Hypercare er når man følger extra godt med på et system, f.eks. rett etter en oppgradering/lansering av en ny tjeneste e.l. på norsk er det nok bedre å kalle det en "Stabiliseringsperiode".

 

En Hypercare-Operation er da en handling man gjør i hypercare perioden. e.g. "adder flere noder til et cluster som sliter".

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Hva er en "hypercare-"operasjon?

 

AtW

Jeg jobber ikke i Dell EMC, men for meg høres det ut som et markedsføringsbegrep. At DnB har kjøpt en "Hypercare" supportavtale av Dell EMC, og en "hypercare-operasjon" er dermed en operasjon som inngår i denne supportavtalen - eksempelvis patching eller firmwareoppgradering.

 

Hvorfor det begrepet brukes utenfor ren markedsføring blir bare spekulasjon, men jeg tipper det er en kombinasjon av at Dell EMC da får gjort support-produktet sitt kjent samtidig som det tåkelegger og gjør det vanskelig for menigmann å forstå hva det er som skjer.

 

Edit: jeg ser lonix har et riktigere svar

Endret av henrikwl
Lenke til kommentar

DNB bør få mye bedre løsninger som ikke gir så mange problemer!

 

Er ikke problemet her at DNB ikke har drift av bankløsninger som kjernekompetanse? De har ikke lenger kompetansen som skal til for å "få mye bedre løsninger" - den kompetansen er outsourcet.

 

Alt de kan gjøre er å prøve å vurdere to ulike powerpoint-presentasjoner (fra ulike underleverandører) opp mot hverandre. De kjører sannsynligvis allerede på den beste powerpoint-sliden.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ser ut som om det kontantløse samfunn er et stykke unna allikevel.

 

Jeg lever helt kontantløst. Det vil si jeg må ta ut i tilfeller hvor jeg ikke kan bruke kort/andre elektroniske betalingsløsninger, men det har ingen ting med nedetiden å gjøre. Selv om banker, og spesielt DNB, er altfor mye nede, er det mye bedre enn å drasse rundt med kontanter hele tiden. Folk har en tendens til å overdrive betydningen av feil og nedetid, det er jo viktig å overdramatisere og hovere, må vite. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Ser ut som om det kontantløse samfunn er et stykke unna allikevel.

 

Jeg lever helt kontantløst. Det vil si jeg må ta ut i tilfeller hvor jeg ikke kan bruke kort/andre elektroniske betalingsløsninger, men det har ingen ting med nedetiden å gjøre. Selv om banker, og spesielt DNB, er altfor mye nede, er det mye bedre enn å drasse rundt med kontanter hele tiden. Folk har en tendens til å overdrive betydningen av feil og nedetid, det er jo viktig å overdramatisere og hovere, må vite. 

Om du har problemer med å bære noen sedler og mynter bør du vurdere å trene litt.

At folk dropper å bruke kontanter er svært uheldig, da vil de forsvinne etterhvert og det blir jævlig uheldig for oss..

Et tips til deg: Sett deg GODT inn i hvilke konsekvenser det vil få.

Lenke til kommentar

 

 

Ser ut som om det kontantløse samfunn er et stykke unna allikevel.

Jeg lever helt kontantløst. Det vil si jeg må ta ut i tilfeller hvor jeg ikke kan bruke kort/andre elektroniske betalingsløsninger, men det har ingen ting med nedetiden å gjøre. Selv om banker, og spesielt DNB, er altfor mye nede, er det mye bedre enn å drasse rundt med kontanter hele tiden. Folk har en tendens til å overdrive betydningen av feil og nedetid, det er jo viktig å overdramatisere og hovere, må vite.

Om du har problemer med å bære noen sedler og mynter bør du vurdere å trene litt.

At folk dropper å bruke kontanter er svært uheldig, da vil de forsvinne etterhvert og det blir jævlig uheldig for oss..

Et tips til deg: Sett deg GODT inn i hvilke konsekvenser det vil få.

Og TV skal være linært !!!!

\ Mann rammet av sur-og-gammel-syndrom.

 

Nå er vel mobilen min tyngre enn kontanter jeg eventuelt hadde tatt med, men ?.

Lenke til kommentar

 

Gjerne det. Har du noen gode sider jeg kan sjekke ut?

Ta en titt på www.jatilkontanter.no og Facebookgruppa til Ja Til Kontanter. Google "kontantløst samfunn", "fjerne kontanter" osv.

 

Her er en du bør lese: https://steigan.no/2016/02/02/bankenes-krig-mot-kontanter/

 

Les også kommentarfeltene på artiklene du finner, mange kloke kommentarer.

 

Det var vel ingen ting banebrytende eller noe man ikke visste fra før, men takk. 

Lenke til kommentar

 

Ser ut som om det kontantløse samfunn er et stykke unna allikevel.

 

Jeg lever helt kontantløst. Det vil si jeg må ta ut i tilfeller hvor jeg ikke kan bruke kort/andre elektroniske betalingsløsninger, men det har ingen ting med nedetiden å gjøre. Selv om banker, og spesielt DNB, er altfor mye nede, er det mye bedre enn å drasse rundt med kontanter hele tiden. Folk har en tendens til å overdrive betydningen av feil og nedetid, det er jo viktig å overdramatisere og hovere, må vite. 

 

 

Men hva er sannsynligheten for at betalingsløsninger fungerer når Norge er i en faktisk konflikt?  Den er 0.000003% eller mindre vil jeg tro, all den tid:

 

- kjernekompetansen for drift av systemene ikke befinner seg i Norge.

- bankene anser det ikke for sin kjernekompetanse å kunne drifte banksystemer.

- sikkerhetskompetansen tilsynelatende er fraværende og befinner seg ikke i Norge.

 

Uten kompetanse vil det ikke være mulig å få bort en angriper fra systemet.  Angripere vil kunne gjennomføre APT-angrep og kontinuerlig holde våre systemer nede.  Bare se på den ekstreme inkompetansen som vises i Sverige hvor de ga bort databasen over alle militære kjøretøyer, informasjon om svenske spioners identitet osv til Øst-Europeiske land.

 

Når det blir konflikt så kommer dette systemet til å klappe sammen på få timer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...