Gå til innhold

Lett PC med både USB-C og nettverkskort?


Anbefalte innlegg

Etter å ha lett en stund trenger jeg konkrete tips til ny PC. Mine krav:

-Minst full HD skjerm

-Minst 256 GB SSD

-USB-C

-nettverkskort (Gigabit Ethernet)

-ikke for tung, helst ned mot 1,2 kg.

-over 4GB RAM om det ikke er dedikert grafikkminne, men gjerne også ellers.

 

Ser ut til at spesielt det å både få kombinasjonen USB-C og nettversskort til overkommelig pris er en utfordring.

 

Noen konkrete tips?

Endret av robertaas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter å ha lett en stund trenger jeg konkrete tips til ny PC. Mine krav:

-Minst full HD skjerm

-Minst 256 GB SSD

-USB-C

-nettverkskort (Gigabit Ethernet)

-ikke for tung, helst ned mot 1,2 kg.

-over 4GB RAM om det ikke er dedikert grafikkminne, men gjerne også ellers.

 

Ser ut til at spesielt det å både få kombinasjonen USB-C og nettversskort til overkommelig pris er en utfordring.

 

Noen konkrete tips?

Lenovo Thinkpad T-serien har både fullsize ethernet, TB3.0 og de spesifikasjonene du trenger utenom. Koster fra 9000 og opp, da. 

Lenke til kommentar

Lenovo Thinkpad T-serien har både fullsize ethernet, TB3.0 og de spesifikasjonene du trenger utenom. Koster fra 9000 og opp, da.

Takk. Ser ut til at T470 er den minste modellen, men den ser ut til å ha Thunderbolt og ikke USB-C. Den ser også ut til å ligge på 1,6 kg som jeg synes er litt for mye.

Lenke til kommentar

 

Lenovo Thinkpad T-serien har både fullsize ethernet, TB3.0 og de spesifikasjonene du trenger utenom. Koster fra 9000 og opp, da.

Takk. Ser ut til at T470 er den minste modellen, men den ser ut til å ha Thunderbolt og ikke USB-C. Den ser også ut til å ligge på 1,6 kg som jeg synes er litt for mye.

 

Thunderbolt 3.0 er jo over USB-C. 

 

Du finner nok ingen letter laptop enn Thinkpad sine, som også har plass til en fullsize Ethernet plugg :)

Lenke til kommentar

Takk.

Ser grei ut, men T470S koster med mine minstekrav over 14k og T470 over 11k. Haddde håpet på å holde meg under 10k. 

At man ikke får dem fra Lenovo før om 3 uker er imidlertid en enda større hindring.

 

Surt å måtte fire på kravene og kjøpe noe man ikke engang synes holder mål når man kjøper det.

Lenke til kommentar

Takk for tips, men prøve unngå unødvendige adaptere. Det er nettopp derfor jeg ønsker både USB-C og nettverkskort, begge kan man jo få adaptere til. Og mindre stabilt må det jo unektelig bli med slike løsninger.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Bruk prisjakt selv da med parametere for dine valg.

Da blir det et snevert utvalg eller du må fire på noen av kriteriene dine.

https://www.prisjakt.no/category.php?m=s321732624

Takk, veldig nyttig side selv om filtreringen ikke helt ser ut til fungere. Når jeg legger inn mine krav kommer det opp mange alternativer, men vekt må jeg visst fire litt på.

HP Probook 440 G4 - 1,6 kg til 8100,-

Acer Aspire V3-372-38NT -1,6 kg og kun 100Mb ethernet til 5500,-

DELL Latitude E5480 - 1,6 kg til 9300,-

 

HP Pavilion 14-bf081no - 1,5 kg til 8000,- leder så langt, men jeg finner ingen omtaler av den.

Endret av robertaas
Lenke til kommentar

Dell Latitude 5480 er en god kandidat syns jeg.

The ThinkPad T460, which will soon be replaced with a Kaby Lake version, has a brighter, more colorful display, longer endurance and a better keyboard. However, if you're looking for a powerful, well-made business laptop, the Latitude 5480 should be near the top of your list. Just make sure you get the extended battery.

https://www.laptopmag.com/reviews/laptops/dell-latitude-5480
Lenke til kommentar

Dell Latitude 5480 er en god kandidat syns jeg.

The ThinkPad T460, which will soon be replaced with a Kaby Lake version, has a brighter, more colorful display, longer endurance and a better keyboard. However, if you're looking for a powerful, well-made business laptop, the Latitude 5480 should be near the top of your list. Just make sure you get the extended battery.

https://www.laptopmag.com/reviews/laptops/dell-latitude-5480

Takk, men med 100 gram og over 1000 NOK mindre gikk HP Pavilion 14-bf081no av med seieren. Får den ikke før neste uke.

Lenke til kommentar

HP Pavilion er en helt annen klasse enn mye av de andre maskinene som har dukket opp her (ProBook, Latitude, ThinkPad). Pavilion er en plastic-fantastic forbruker-serie, og prisen er deretter. Hvis du ønsker noe som føles bra og varer lenge, kan det være verdt å spandere de 1000 kronene ekstra på en Latitude.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg undret også på sammen blandingen av konsument og bedrift Endrebjo . Og vil alltid anbefale bedrifts maskiner fremfor konsument.

Et bedre kjøp i konsument ville etter min mening være Dell Inspiron13-5000 2In1 13'3 Core i5 ,8GB,256GB ssd ,til 8400,- hvor man har konvertibel pc med berøringsskjerm. Men den har dog ikke RJ45 nettverksport integrert.

 

Det er tydeligvis en skrivefeil hos både Elkjøp og Lefdal om RJ45 nettverks port på denne om det omhandler samme maskin med betegnelse HP Pavilion - 14-bf081no (1RK28EA)

Endret av syar2003
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...