Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Skal jeg anmelde trakassering på Facebook?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Kom for et par år siden i bråk med en kar på fb pga noen problemer. Vedkommende truet meg flere ganger via nett , mens jeg beholdt roen. 

Senere denne uken kontaktet han meg på nytt etter noen år og truer meg på nytt. Jeg beholder forsatt roen, og skriver ikke noe nedverdigende. 

 

Hva bør jeg gjøre med disse trusslene? Bare godta dem? Politiet? Møte opp?



Anonymous poster hash: 24896...14d
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Du skriver ikke noe om truslenes art, noe som er avgjørende for om de er straffbare eller ikke. Hva truer han med?

Ikke kunne gå etter vi har møttes, mye annen banning. "Pass på de rundt deg".

 

Anonymous poster hash: 51279...ed9

 

 

Han sier at du ikke vil kunne gå dersom dere møtes?

Lenke til kommentar

 

 

Du skriver ikke noe om truslenes art, noe som er avgjørende for om de er straffbare eller ikke. Hva truer han med?

Ikke kunne gå etter vi har møttes, mye annen banning. "Pass på de rundt deg".

 

Anonymous poster hash: 51279...ed9

 

 

Han sier at du ikke vil kunne gå dersom dere møtes?

 

Riktig, en kontrast til "mørbanking"

 

Anonymous poster hash: 51279...ed9

Lenke til kommentar

Bare å ta turen innom lensmannskontoret. Uansett om personen er truende til noe eller ikke er han blitt et problem for deg da du går å lurer på ting som dette

Det jeg har tenkt på, men føler at det bare fører til større konflikter i ettertid? 

Er vel også en sak politiet ikke kommer til å gå videre på?

 

Anonymous poster hash: 51279...ed9

Lenke til kommentar

De kan ha god nytte av informasjonen enten du velger å anmelde eller ikke, og selv om de ikke får tatt ham denne gangen. Hvis de får beskjed fra flere hold om at han holder på sånn, kan de godt finne på å ta initiativ på egen hånd. Kanskje din henvendelse kan være dråpen.

Endret av Isbilen
Lenke til kommentar

Snitches get stitches - sier man ikke det? Slike trusler kommer vel ikke helt uprovosert og ut av det blå...

 

Anonymous poster hash: 6f50c...fd3

Gir blanke faen i hva en har gjort. Hva det handler om vet jeg ikke. Men, TS sier han holder seg rolig, og ikke gjør noe stort ut av det, mens motparten forsetter pisspreiket. Som det ble skrevet tidligere driver bare samfunnstapere med den type trussler.

 

Forøvrig TS, mye av det som blir skrevet på facebook og nett skal du ikke ta seriøst, uansett hvor "FREKK" motparten er. Hadde han vært seriøs hadde han nok vært på døra di ila dagen.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Snitches get stitches - sier man ikke det? Slike trusler kommer vel ikke helt uprovosert og ut av det blå...

 

Anonymous poster hash: 6f50c...fd3

Eh... Jo.... Folk kommer med uprovoserte trusler, helt ut av det blå rett som det er. Eller det vil si... DE føler ofte at de har blitt utsatt for noe som gir de rett til å komme med trusler og sjikane. Men det betyr ikke at det faktisk har skjedd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...