Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

Hater å handle fra Kina, har ingen god erfaring med det. I all hovedsak fordi 9/10 ganger jeg har handla derfra, tar det 3 - 4 måneder før jeg får varene mine. 1/10 fikk jeg varen min etter bare 2 måneder. -_-

 

Ofte er det jeg får DoA, også. Bare pes.

 

Kjøper utstyret i Norge, og juice fra England. Passer meg utmerket.

Går heller for det rimelige, men god kvalitet.

 

Fra molinshop er det god kvalitet. Så rene produkter du kan få og en uke leveringstid med billigste shipping. Utmerket kunde service.

 

Utstyr fra kina. Kjøper bare det som er god kvalitet. Er det dårlig, klager jeg og får refund umiddelbart. Leveringstid tar ca. 2 uker med gratis frakt.

 

Veldig gode erfaringer med begge. Og dersom noe problem skulle oppstå, trår de til med en gang.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du får si hva du vil, men jeg bruker retten min til å forholde meg skeptisk og pessimistisk til handling fra Kina.

 

Selv om jeg er klar over at brorparten av utstyret mitt har asiatisk opprinnelse, foretrekker jeg å handle det direkte fra Norge. Jeg synes ikke 400 - 500 kr er for mye for en god tank eller et godt batteri, men jeg går ikke over, heller, og har ikke noe behov for det.

 

Og siden jeg ikke blander selv, eller lager egne coils (selv om det fulgte med et hendig rta-sett med Triton-en), så holder jeg meg til å kjøpe tanker og hoder fra norske websjapper.

Lenke til kommentar

Jeg syns det er fint at du støtter norske butikker. Prøver å gjøre det samme selv, men når jeg kan vente i 2-3 uker så handler jeg gjerne fra Kina. Kjøpte Joyetech ONE og iStick 40w min i Norge, har handlet en del baser og essenser fra norsk nettbutikk, men handler som oftest fra England. Takk til BananLaks for Molinshop, bestilte to essenser og 100ml med 30/70 PG/VG 3mg/ml :)

Eleaf iJust2 tankene og batteriene mine har jeg kjøpt fra utlandet, norske nettbutikker var tom. Kanger Nebox kjøpte jeg fra Kina pga at den var 300kr billigere. Alle mine ordrer fra fasttech tar 2-3 uker.

Bare hyggelig. Bare gode ting å si om dem :)
Lenke til kommentar

Jepp. Over meste av verden. Men jeg har i hvertfall stocket opp på nok tanker RBA, og snart nok mods (noen mech og). Skal kjøpe noen 100ml med 100mg nic. Ikke så veldig bekymra for nikotin, da jeg fint klarer å dampe uten (til tross for at jeg er like avhengig av å dampe som jeg var av å røyke. Klarer ikke lang tid uten, uavhengig av nikotininnhold). Bomull, metall, VG osv vil alltid være tilgjengelig. Så blir det jo nok smutthull, og mulighet for å importere likevel (med en risiko) og svart marked.

 

De som ikke vet om dette, vil risikere å ha cigalikes som eneste alternativ (fortsatt usikkert på den fronten). Flere land bannlyser alt totalt.

 

@dragen; jeg har selv bare dampet én bananjuice siste ukene og går ikke lei. Prøv soft banana aromaen fra molinshop.com, eller deres ferdigblanda. Ekstremt god :) Har ikke prøvd banansmak fra andre. Mango har jeg heller ikke prøvd.

 

Og på molinshop står det opplyst VAT på 23%. Dette vil vi i Norge få tilbakebetalt etter kjøp, fikk jeg høre av eierne.

Lenke til kommentar

Hvordan kan de gjøre damping ulovlig? En mod er en elektronisk dings med batteri, tank og fordamperhodet er lagd av metall, glass, gummipakninger og en veke av bomull. Baser som VG og PG brukes i mat og mye annet, essenser brukes i mat- og godteindustrien. Eneste de kan forby er nikotin. Vi som allerede er igang med damping vil klare oss uansett hva slags lovforslag som kommer. Selv så bruker jeg 6, 3 og 0 mg/ml nikotin i e-juicen.

 

Gleder meg til denne dokumentaren kommer ut:

 

 

Norske politikere og helseorganisasjoner er sikkert like korrupt som de i de fleste andre land. Det er legemiddelindustrien og tobakksindustrien som sitter på pengene. 

 

Klarte å slutte med snus i 2-3mnd. med nikotinplaster, sist gang jeg prøvde funket det ikke. Så jeg testet damping igjen, og har tatt en sigarett siden jeg startet med damping. Den sigaretten var ikke god  :sick:

Kommer ikke til å slutte med damping med det første, det er godt, morro og man får en liten dose nikotin når man trenger det. Jeg damper både med og uten nikotin.

Lenke til kommentar

Enig. Likevel velger jeg å ikke ta noen sjanser. Ser på det slik at dersom jeg kjøper en del nå, vil jeg uansett få dampa helt gratis de kommende år. Win win situasjon for meg uansett.

 

Gleder meg jeg og. Men den er litt for sent ute.

 

Og de har greid det. Lege/tobakk-industrien, helseorganisjoner, staten og media har greid det. De har hjernevaska brorparten av verdens befolkning til å tro at damping er verre, om ikke like skadelig som røyking. Det er mer stigma over dampere enn røykere (hva jeg erfarer) og 95% av alle jeg har møtt, spør om ting som "hvorfor røyker du ikke like så godt isteden? Det der er mye farligere!"

 

Er til å spy av.

Lenke til kommentar

Hvordan lagrer dere tanker som har juice i seg? Jeg har to tanker, og jeg tenkte å ha forskjellig juice i dem så jeg enkelt kan variere.

 

Har tankene mine stående i tomme / halvtomme esker som en gang inneholdt (fortsatt inneholder) q-tips. :p

Er det fare for lekkasje, pakker jeg dem inn i noen lag tørkepapir.

 

Og om det faktisk går gjennom, får jeg heller ta sjansen på smugling. Faen heller. :p

Lenke til kommentar

 

Hvordan lagrer dere tanker som har juice i seg? Jeg har to tanker, og jeg tenkte å ha forskjellig juice i dem så jeg enkelt kan variere.

Har tankene mine stående i tomme / halvtomme esker som en gang inneholdt (fortsatt inneholder) q-tips. :p

Er det fare for lekkasje, pakker jeg dem inn i noen lag tørkepapir.

 

Og om det faktisk går gjennom, får jeg heller ta sjansen på smugling. Faen heller. :p

Det GÅR gjennom, det er fakta.

 

Hmm, bruker bare to av tankene mine, og de står på hver sin mod. Resterende tomme tanker ligger rundt om kring i skapet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...