Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

E-Sigaretter: Spørsmål, anbefalinger og diskusjon


Lakus

Anbefalte innlegg

''Tauet'' er nok silica. Jeg har selv valgt bort silica for first price bomull, billigere og mye bedre smak :)

 

Coilen kan du kjøpe ferdig på andre sider men jeg vil anbefale deg å kjøpe litt kanthal og prøve å surre coil selv. Så setter du deg godt til rette med noe godt å drikke en kveld og ser gjennom youtubevideoer, som de her:

 

 

Finnes MASSE videoer på youtube om alt damperelatert :D

Fortsetter likegodt "avhøret" jeg he he. Jeg bruker også bomull fra First Price. Når jeg skal lage en wick, så ligger bomullen i pads som jeg retter ut til en avlang bit. Bruker jeg da lengderetningen eller kortsiden av bomullen da, om du skjønner hva jeg mener? Altså, om jeg drar forsiktig i bomullen, er den sterkere på kortsiden. Har ikke noe kamera, så er litt vanskelig å få frem hva jeg mener.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Wow. Ikke dårlig. Da får du litt av ett utvalg. Jeg vil anbefale at du prøver noen fra bargainvapour.com, er kjempebillig og veldig kjekt hvis du finner noen du liker!

Disse er virkelig billige og faktisk helt ok

http://www.onepoundeliquid.com/

 

Har faktisk mottatt pakken derfra! Alt lukter sinnsykt parfymert. Må manne meg opp og ta en dripping-smake-kveld snart igjen.

 

Alri forsøkt de i dripper da. Har dampet en med veryberry og en med strawberry milk på de gamle mini protankene. Håper den er grei på skikkikelig utstyr å. Uansett blir du ikke ruinert om de ikke faller i smak.

Lenke til kommentar

Den ene elsiggen har blitt veldig tung å trekke inn fra, smaken har blitt dårlig, og blir tungpustet av den en liten stund etterpå. Er det fordamperhodet som må byttes ut eller er det noe annet som er problemet her? Tenkte å bruke det samme fordamperhodet til jeg skal vaske den etter å ha bytta smak. Har bare et par tanker igjen med juicen jeg bruker nå.

Lenke til kommentar

 

''Tauet'' er nok silica. Jeg har selv valgt bort silica for first price bomull, billigere og mye bedre smak :)

 

Coilen kan du kjøpe ferdig på andre sider men jeg vil anbefale deg å kjøpe litt kanthal og prøve å surre coil selv. Så setter du deg godt til rette med noe godt å drikke en kveld og ser gjennom youtubevideoer, som de her:

 

 

Finnes MASSE videoer på youtube om alt damperelatert :D

Fortsetter likegodt "avhøret" jeg he he. Jeg bruker også bomull fra First Price. Når jeg skal lage en wick, så ligger bomullen i pads som jeg retter ut til en avlang bit. Bruker jeg da lengderetningen eller kortsiden av bomullen da, om du skjønner hva jeg mener? Altså, om jeg drar forsiktig i bomullen, er den sterkere på kortsiden. Har ikke noe kamera, så er litt vanskelig å få frem hva jeg mener.

 

Jeg drar den ''langs'' med 'trådene'' liksom, for å få en fin tynn bit med bomull :) Med det spiller ikke så veldig stor rolle, alt du trenger å gjøre er å ta litt bomull og rulle den forsiktig mellom fingrene dine så du lager på en måte ett ''tau'', men den skal være lett og helst ikke for kompakt, så tar jeg litt spytt på den ene enden av bomullen og så bare trer jeg den gjennom coilen :)

 

 

 

 

 

Wow. Ikke dårlig. Da får du litt av ett utvalg. Jeg vil anbefale at du prøver noen fra bargainvapour.com, er kjempebillig og veldig kjekt hvis du finner noen du liker!

Disse er virkelig billige og faktisk helt ok

http://www.onepoundeliquid.com/

 

Har faktisk mottatt pakken derfra! Alt lukter sinnsykt parfymert. Må manne meg opp og ta en dripping-smake-kveld snart igjen.

 

Alri forsøkt de i dripper da. Har dampet en med veryberry og en med strawberry milk på de gamle mini protankene. Håper den er grei på skikkikelig utstyr å. Uansett blir du ikke ruinert om de ikke faller i smak.

 

Har ikke ordentlig dripper, blir å bruke kayfunen som en form for dripper, funker fint til å smake nye juicer syns jeg!

 

 

Lenke til kommentar

Har nå ikke røykt på 6uker, kun med e-røyk. Men vil jo helst ikke røyke det heller. Noen her som har erfaring med å kutte ned på den og?

Jeg skal ikke anbefale deg å dampe om du klarer å holde deg unna sigaretter. Men hvorfor stresse med å kutte ut dampen så fort? Det tar lang tid å ikke tenke på sigg om du har røyka i mange år,å det er ikke sånn at dampen eller nikotin er farlig. Nik er omtrent som koffein.

Lenke til kommentar

 

 

''Tauet'' er nok silica. Jeg har selv valgt bort silica for first price bomull, billigere og mye bedre smak :)

 

Coilen kan du kjøpe ferdig på andre sider men jeg vil anbefale deg å kjøpe litt kanthal og prøve å surre coil selv. Så setter du deg godt til rette med noe godt å drikke en kveld og ser gjennom youtubevideoer, som de her:

 

 

Finnes MASSE videoer på youtube om alt damperelatert :D

Fortsetter likegodt "avhøret" jeg he he. Jeg bruker også bomull fra First Price. Når jeg skal lage en wick, så ligger bomullen i pads som jeg retter ut til en avlang bit. Bruker jeg da lengderetningen eller kortsiden av bomullen da, om du skjønner hva jeg mener? Altså, om jeg drar forsiktig i bomullen, er den sterkere på kortsiden. Har ikke noe kamera, så er litt vanskelig å få frem hva jeg mener.

 

Jeg drar den ''langs'' med 'trådene'' liksom, for å få en fin tynn bit med bomull :) Med det spiller ikke så veldig stor rolle, alt du trenger å gjøre er å ta litt bomull og rulle den forsiktig mellom fingrene dine så du lager på en måte ett ''tau'', men den skal være lett og helst ikke for kompakt, så tar jeg litt spytt på den ene enden av bomullen og så bare trer jeg den gjennom coilen :)

 

 

 

 

 

Wow. Ikke dårlig. Da får du litt av ett utvalg. Jeg vil anbefale at du prøver noen fra bargainvapour.com, er kjempebillig og veldig kjekt hvis du finner noen du liker!

Disse er virkelig billige og faktisk helt ok

http://www.onepoundeliquid.com/

 

Har faktisk mottatt pakken derfra! Alt lukter sinnsykt parfymert. Må manne meg opp og ta en dripping-smake-kveld snart igjen.

 

Alri forsøkt de i dripper da. Har dampet en med veryberry og en med strawberry milk på de gamle mini protankene. Håper den er grei på skikkikelig utstyr å. Uansett blir du ikke ruinert om de ikke faller i smak.

 

Har ikke ordentlig dripper, blir å bruke kayfunen som en form for dripper, funker fint til å smake nye juicer syns jeg!

 

 

Tusen takk for det. Har recoilet protankcoilene til kanger se, men om man ser nøye på disse youtub videone, er de veldig nøye med hvordan de ruller bomullen. Men klarer aldri å få med meg hvilken vei de tar den. Men det er kanskje ikke så farlig,som du sa. Funket greit med kanger coilene, men skal snart forsøke å bygge på sub tanken og har en kayfun på vei fra slow teck he he

Lenke til kommentar

For folk som trenger noe å putte i lomma og ta med seg ut, samtidig som at det fungerer utmerket ellers også så anbefaler jeg nautilus mini sammen med istick batteri.

 

Ellers så har jeg også stor glede av joyetech egrip med rba base. Får kjøpt ferdig lagde coiler til den også som passer meg utmerket da jeg ikke gidder å fikle med å lage de bittesmå coilene.. Egripen er så liten at den skjules i hånda og den damper utmerket. Har dog litt problemer med lekkasje nå og da og plasseres ikke bomullen i coilene perfekt ved juice kanalene så blir de fort svidd.

 

For ett par daget siden fikk jeg joyetech ego one xl i posten som også er veldig liten selv om det er xl versjonen(den vanlige er knøttliten). Denne kommer med valg av 1.0ohm coil og sub ohm på 0.5. Den er en skikkelig råtass. Har desverre bare juice på 18mg og tar nesten livet av meg selv med sub ohm coilen. Går seg litt til da etter noen lette drag. Masse damp, bra smak og liten formfaktor. Minuset er batteriet på 2200mah som blir tomt ganske fort. Samme gjelder tanken også egentlig på 2.5ml.. Men den kan raskt fylles på om man har juice tilgjengelig.

 

Det neste som står på innkjøpslista om en stund(etter å ha overlevd alle januar regningene) er en istick 50w og en Joyetech delta 2 tank. Tanken er subohm og skal visst være ypperlig. Kan også lage egne coiler her som i egripen eller kjøpe ferdiglagde. Da blir det vel litt over 1ohm tenker jeg.

Endret av Nerdrage
Lenke til kommentar

 

Vapemail fra siste uka (bortsett fra rDNA30'en, subtanken og et skin):

16bep2o.jpg

 

18x30ml fra trip, 4x15ml fra G2, 30ml fra Space Jam, 30ml fra Vaporshark, rDNA40 (+2skins, 2 skins, 20 OCC sub coils, Aspire Atlantis...

Begynte å bli lei av å nesten gå tom for juice eller være redd for at rDNA30'en skulle gå istykker uten å ha noe ekstra av samme kvalitet.. Fikk en god pris på vaporsharken på cybermonday (20% avslag) og trip hadde 25% avslag i jula, så da sikra jeg meg like godt for en stund. :)

 

@Nerdrage

Hvis du blir medlem av Triphammer sin gruppe på FB får du 10% avslag på alt fra han, og ofte mer ved spesielle anledninger. Selv syns jeg Triphammer er best å bestille fra da det koster sånn midt på treet og de deler opp større ordre i flere pakker så en ikke trenger å bekymre seg nevneverdig for tolla. For ikke å nevne at jeg enda ikke har fått en juice fra han som ikke smaker ok+ til super bra.

 

Ellers er det meste fra G2 Vapor bra også, men den er litt for tykk til å veke bra i noen tanker.

Er det rDNA 40 eller? I såfall, er den med stor skjerm og celsius? Er du fornøyd så langt? Hvor kjøpte du den? Ikke meningen å avhøre deg altså :closedeyes:

 

Det er rDNA40'en ja. Stor skjerm, temp kontroll, ny finish, trådløs lading og 40w.. Er vel det som er hovedforskjellen på den og rDNA30'en. Og "reverse-battery protection". Har ikke prøvd å lage coils med nickel enda så har kun brukt den med atlantisen. Det har fungert knirkefritt. Litt artig å kunne se en ekstra desimal på volt og ohm og.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...