Gå til innhold

Trådlaus versjon av PortaPro


Anbefalte innlegg

Ser etter trådlause alternativ til Koss PortaPro/Sennheiser PX100, som eg elskar å ha på hovudet. Vil ha noko som liknar mest mogleg i design.

 

Brukast til trening, buss og gåturar til og frå diverse (alltid kopla til mobil/ipod). Det eg likar med hovudtelefonane ovanfor er at dei er:

* lav vekt

* tørr under trening

* pads på øret

* åpne

* god/grei lyd

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Litt vanskelig å få noe lignende som PortaPro i trådløs variant, da det trengs plass til forsterker og batteri.

 

Var og hekta på PortaPro og Px100 før, men ble lei av at det hele tiden ble brudd i ledningene, så bestemte meg for å gå for Jabra Move, og har ikke angret ett sekund!

 

Like bra (om ikke bedre) lyd, og fungerer generelt utrolig bra. Lette å ha på hodet er dem og.

 

Så jeg vil annbefale dem, selv om dem ikke er like "flat" som portapro.

 

https://www.tek.no/artikler/test-jabra-move-wireless/359390

 

Bruker mine ofte i forbindelse med trening, og det går helt fint. Blir ikke spesielt klam på ørene.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

 

Ser etter trådlause alternativ til Koss PortaPro/Sennheiser PX100, som eg elskar å ha på hovudet. Vil ha noko som liknar mest mogleg i design.

 

Brukast til trening, buss og gåturar til og frå diverse (alltid kopla til mobil/ipod). Det eg likar med hovudtelefonane ovanfor er at dei er:

* lav vekt

* tørr under trening

* pads på øret

* åpne

* god/grei lyd

Klipp/forkort/lodd ledningen på portapro slik at den kun er noen få cm igjen. Bruk så tosidig tape eller velcro tape til å feste en liten bluetooth enhet med audiojack inngang.

 

F.eks en Sony SBH20 51UnabF4stL._SL1240_.jpg

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 2 uker senere...

Var og hekta på PortaPro og Px100 før, men ble lei av at det hele tiden ble brudd i ledningene, så bestemte meg for å gå for Jabra Move, og har ikke angret ett sekund!

 

Like bra (om ikke bedre) lyd, og fungerer generelt utrolig bra. Lette å ha på hodet er dem og.

Likner lyden fra Jabra Move på PX100-II eller er den "tilsvarende like bra"? Siden det er snakk om åpen vs lukket hodetelefon, så vil jeg tro at de høres ganske forskjellige ut. 

 

Jeg har brukt PX100 i mange år, men ble til slutt lei av å kjøpe nye eksemplarer grunnet stadige kabelbrudd. Gikk ved ren tilfeldighet over til Sony EX450AP, de høres annerledes ut pga manglende soundstage, men ellers har de den overdrevne bassen og den avrundede diskanten til PX100, ikke verst.

Lenke til kommentar

 

Var og hekta på PortaPro og Px100 før, men ble lei av at det hele tiden ble brudd i ledningene, så bestemte meg for å gå for Jabra Move, og har ikke angret ett sekund!

 

Like bra (om ikke bedre) lyd, og fungerer generelt utrolig bra. Lette å ha på hodet er dem og.

Likner lyden fra Jabra Move på PX100-II eller er den "tilsvarende like bra"? Siden det er snakk om åpen vs lukket hodetelefon, så vil jeg tro at de høres ganske forskjellige ut.

 

Jeg har brukt PX100 i mange år, men ble til slutt lei av å kjøpe nye eksemplarer grunnet stadige kabelbrudd. Gikk ved ren tilfeldighet over til Sony EX450AP, de høres annerledes ut pga manglende soundstage, men ellers har de den overdrevne bassen og den avrundede diskanten til PX100, ikke verst.

Bare les testen til TEK hvor dem gir dem toppscore.

Lette på hodet, og presser ikke noe særlig. Bassen er like bra og man slipper at alle rundt deg hører på din musikk.

 

Og superpluss for å være trådløs selvfølgelig. Rask oppkobling og veldig enkel i bruk.

 

Edit: forøvrig er mikrofonen i god kvalitet også. Skal jeg ha lengre telefonsamtaler bruker jeg mine jabra move for å slippe å holde telefonen intill øret. Ingen som har klaget på dårlig lyd hittil.

Endret av Complexity
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...