Gå til innhold

Har lyst til og dra til Kroatia. Noen tips ? ( har meget liten erfaring med reise )


Anbefalte innlegg

Jeg har lyst til og dra til Kroatia som tittelen sier. 

 

Men jeg vet INGENTING om det landet. Har bare hørt at det er veldig fint feriested. Har bare vært i Bulgaria selv. Noen tips ?

 

1. Jeg vil ikke til et Partysted

2. Jeg vil ikke på de stedene det er masse barnefamilier

3. Jeg vil ikke utenfor turistområdet, Liker hoteller osv.

 

Tusen takk for tips og råd.

 

Min reise CV er meget begrenset. 2007 Thailand ( da var jeg bare 14 ) 

Bulgaria i 2012-2013 ish. Dårlig erfaring..

 

Kan noen hjelpe med noen reisetilbud ? Jeg har lyst til og reise 27. Juli og være der ca 1 uke. Altså tilbake 4-5 august. 

Finner så lite selv

Endret av Eriksendrul
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har reist en god del i Kroatia.

 

1) Ingen av destinasjonene i Kroatia kan omtales om partydestinasjoner, så der er du trygg selv om det alltids kan finnes noen fulle turister hvor som helst.

2) Det er rullestensstrender og dårlig med badeland så det er få veldig barnevennlige destinasjoner selv om det alltids er noen familier med unger på ferie. Den beste rådet er å unngå hoteller som presenterer seg som barnevennlige da det er mere barn på disse.

3) Turistområder med hoteller er ganske jevnt fordelt langs kysten.Det vanlige er at man har en fin gammelby med små boutikhoteller og litt større hoteller med bedre bademuligheter i utkanten. Men helst store blir aldri hotellene og det er ingen lange sandstrender med rader av hotell.

 

 

Du er ganske sent ute for å bestille noe til fellesferien for et så populært land. Om du har muligheten til å reise senere så er siste halvdel av september best. Mindre turister, lavere priser, lokalbefolknignen er enda hyggeligere, det er fortsatt varmt i vannet og den mest ubehagelige ekstreme varmen har gitt seg.

Lenke til kommentar

Hei!

 

Bare tenkte å tilføye min del av denne saken :D

 

Jeg har bestilt biletter til Split flyplass og skal bo i en leilighet i Trogir.

Jeg reiser 27juli og tilbake 3-5aug.

 

Dette ser jeg frem til.

Trogir ser ut som et ganske så konge sted. Mye å utforske og det er ikke allverdens party oppgjør heller.

Søk litt på Trogir og bli tatt med vinden slik jeg ble.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...