Gå til innhold

Styltebussen i Kina står bom fast - nå skal de ta den ned


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe, var jo ett morro konsept, så for meg problemer med en gang jeg leste om konseptet der.. Skal skape bedre trafikk i urbane strøk, men måtte jo likevell lage tuneller for alle bilene som skal svinge av og på veien i de strektningene bussen skulle kjøre, nye løsninger nye problemer :p

Lenke til kommentar

Litt synd, for konseptet er jo egentlig ganske stilig. Ville være artig om de hadde fått det til å fungere og være økonomisk gjennomførbart.

 

Masse problemer med det, en jernbane / trikk som kjører over veibanen slik de har i chicago er mye enklere. tenk T-bane men at den er lagt over veien i sentrum utenom sentrum går den på bakken som t-bane i norge.

Bonus du kan bruke tog utstyr så du kan også kjøre på toglinjene,

Vekt begrensinger gjør at du kan ikke kjøre vanlige tog på disse sporene

Fungerer veldig bra brukte det mye når jeg jobbet der.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette burde uansett være en løsning for raskere kollektivtransport når/hvis veiene blokeres av matpakkebilister..

I mellomtiden satser Kina heldigvis på batteri-elektrisk og Hydrogen-elektrisk transport.

 

Batteri ja, i 2030 vil du ha problemer med å kjøpe en bil som ikke er hybrid eller rent elektisk, det har så mange fordeler.

Hydrogen, glem de om du ikke ønsker å gå høy bane runt jorden eller er et luftskip.

Hydrogen har så mange problemer, nei branfare er ikke et av dem det er et EX område noe vi har masse erfaring med.

Lenke til kommentar

 

Dette burde uansett være en løsning for raskere kollektivtransport når/hvis veiene blokeres av matpakkebilister..

I mellomtiden satser Kina heldigvis på batteri-elektrisk og Hydrogen-elektrisk transport.

Batteri ja, i 2030 vil du ha problemer med å kjøpe en bil som ikke er hybrid eller rent elektisk, det har så mange fordeler.

Hydrogen, glem de om du ikke ønsker å gå høy bane runt jorden eller er et luftskip.

Hydrogen har så mange problemer, nei branfare er ikke et av dem det er et EX område noe vi har masse erfaring med.

 

Ja, det trodde jeg også før, men så leste jeg meg opp.

Lenke til kommentar

Det er nok nå man begynner å se konsekvensen av iden .

på overflaten kan det viker som de har tenkt for enekelt i forhold til alle utfordringene

 

en mobil tunnel vil skape problmer når den paserer veikrys

Hva skjer om noen kolidere med en av sidene , ellel at noen krysser skinene der ingen biler skal kjøre ?

Lenke til kommentar

 

Litt synd, for konseptet er jo egentlig ganske stilig. Ville være artig om de hadde fått det til å fungere og være økonomisk gjennomførbart.

Masse problemer med det, en jernbane / trikk som kjører over veibanen slik de har i chicago er mye enklere. tenk T-bane men at den er lagt over veien i sentrum utenom sentrum går den på bakken som t-bane i norge.

Bonus du kan bruke tog utstyr så du kan også kjøre på toglinjene,

Vekt begrensinger gjør at du kan ikke kjøre vanlige tog på disse sporene

Fungerer veldig bra brukte det mye når jeg jobbet der.

 

De har gjort det samme i London med nyutbygging av Docklands.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...