Gå til innhold

Gamle Android-enheter får ikke lenger laste ned apper fra Google


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Husker ihvertfall at butikker som Elkjøp solgte Android 2.x fryktelig lenge, tross at versjon 3.x var sluppet. Så er ikke utenkelig at noen har kjøpt katta-i-sekken fra slike butikker.

Android 3 fantes kun på en del nettbrett siden de hadde planer om 2 ulike versjoner på mobil og brett. Dette ble droppet igjen fra Android 4. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Husker ihvertfall at butikker som Elkjøp solgte Android 2.x fryktelig lenge, tross at versjon 3.x var sluppet. Så er ikke utenkelig at noen har kjøpt katta-i-sekken fra slike butikker.

 

Men i såfall finst det vel oppgradering til nyare versjon?

Kan nok være noen har blitt oppgradert til 2.2. Husker den originale HTC Desire som var en av de første Android telefonene som virkelig ble populær her til lands, stoppet på 2.2. Men er nok ingen telefoner på 2.1 eller eldre som blir oppdatert om de ikke er det allerede. HTC Desire var en toppmodell den gang, men med stusselige 128 MB minne og ingen mulighet for apper på minnekort er den "ubrukelig" med dagens krav.

Lenke til kommentar

Zombie-telefoner. Egentlig døde, men sårbare for T-virus og de vil bare ikke legge seg ned.

 

Disse telefonene er strengt tatt i overkant gamle. Jeg kjenner at det føles uansvarlig å kjøre på en som ikke har hatt tilgang til en patch på et år - men de som eier disse telefonene forblir nok lykkelig uvitende om at noe er endret også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Zombie-telefoner. Egentlig døde, men sårbare for T-virus og de vil bare ikke legge seg ned.

 

Disse telefonene er strengt tatt i overkant gamle. Jeg kjenner at det føles uansvarlig å kjøre på en som ikke har hatt tilgang til en patch på et år - men de som eier disse telefonene forblir nok lykkelig uvitende om at noe er endret også.

 

"Jeg kjenner at det føles uansvarlig å kjøre på en som ikke har hatt tilgang til en patch på et år"

 

Da burde du ikke kjøpe samsungtelefon i alle fall: Selv tidligere toppmodeller fra Samsung som SIII og Note 3 får knapt oppdateringer verken når det gjelder Android eller sikkerhetspatcher :-( "Android security patch level" er datert 2015-11-01 på min Note 3, og jeg sjekket etter oppdateringer så sent som i går...

Lenke til kommentar

Det virker som Google har gjort grep for å forbedre dette, og min modell er gammel så jeg er ikke blant de minst heldigstilte, men saken er at når man kjøper en telefon nå så vet man ikke hvor lenge den vil bli patcha, og det er egentlig en ganske dårlig deal med tanke på at folk betaler opp i 8000 kroner. 

 

i tillegg har jeg hatt flere enheter der den aller siste tilgjengelige versjonen var så dårlig at den ikke kunne brukes over tid. 

 

Edit: da kommer jo cyanogemod m.m. til unnsetning, men det er jo alltid noe som ikke virker med disse også.

Endret av tommyb
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Edit: da kommer jo cyanogemod m.m. til unnsetning, men det er jo alltid noe som ikke virker med disse også."

 

Siste halvpart av den setningen et det som har holdt meg langt unna Cyanogenmod og lignende: På SIII ville kameraet kunne slutte å fungere på, og på Note 3-en ville pennen slutte å fungere i følge hva jeg har lest meg til. Da blir det for meg fullstendig uaktuellt å mod'e telefonen når såpass sentrale funksjoner slutter å fungere.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Dårlig tittel, da EOL-avgjørelsen baserer seg på Android-versjon, ikke hardware. I Android verdenen er det ikke nødvendigvis sammenheng mellom de to.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...