Gå til innhold

Hvordan bekjempe terror?


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+2534

Opphavet for all terror meg bekjent: Hat og ekstremisme. Gjelder Breivik og gjelder IS. 

Hva legger du i begrepet "terror"?

 

Ellers for å unngå at sinte mennesker fra midtøsten og liknende kommer til vesten og sprenger seg i luften, da bør man kanskje slutte å slippe bomber i hodet på de som bor i midtøsten? Slike handlinger (terrorisme) oppstår ikke i et vakum, det er en motreaksjon.

Endret av Slettet+2534
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Det er en SINNSYK tankegang.

Man skal få lønn utelukkende fordi man eksisterer?

Jeg sliter med å engang lage et usaklig argument for det.

 

Det er på mange måter slik i dag i Norge (sosial-hjelp). 

Og arv, kapitalinntekt m.m. kan også ofte også sees på som mottak av penger "bare fordi man eksisterer" (eller eier noe).

 

Hva mener du med å spørre meg om jeg "eier mer av atmosfæren enn en fattig gutt i Bulgaria"?

Ingen EIER automatisk noe som helst basert på det eneste grunnlaget at man blir født!

 

Ja! jeg eier mer av teknologi, infrastruktur og samfunns-systemer fordi jeg betaler SKATT.

 

Utrygge/voldelige samfunn kan ha nytte av borgerlønn? Slik at de som er kriminelle der kan bli ENDA rikere? For det vil være konsekvensen.

 

Det siste avsnittet ditt er selvmotsigelse på selvmotsigelse, så det gidder jeg ikke bruke tid på å plukke fra hverandre.

 

 

Du har bl.a. fått kunnskapen om bruk av elektrisitet helt "gratis" :-)  Sosialhjelp kan til en viss grad sammenlignes med borgrlønn. Intensjonen er mye det samme: sosial trygghet på individ-nivå.

 

Og selvfølgelig vil voldelige samfunn ha nytte av sosial trygghet for enkelt-menneskene. Det er en ganske enkel og entydig sammenheng melom sosial trygghet og vold og behov for beskyttelse mot vold. Udiskutabelt. Organisert kriminalitet lever på en underskog av sosial utrygghet (i f.eks. Sør-Amerika).

Endret av lada1
Lenke til kommentar

 

 

 

Det er en SINNSYK tankegang.

Man skal få lønn utelukkende fordi man eksisterer?

Jeg sliter med å engang lage et usaklig argument for det.

Det er på mange måter slik i dag i Norge (sosial-hjelp).

Og arv, kapitalinntekt m.m. kan også ofte også sees på som mottak av penger "bare fordi man eksisterer" (eller eier noe).

Hva mener du med å spørre meg om jeg "eier mer av atmosfæren enn en fattig gutt i Bulgaria"?

Ingen EIER automatisk noe som helst basert på det eneste grunnlaget at man blir født!

 

Ja! jeg eier mer av teknologi, infrastruktur og samfunns-systemer fordi jeg betaler SKATT.

 

Utrygge/voldelige samfunn kan ha nytte av borgerlønn? Slik at de som er kriminelle der kan bli ENDA rikere? For det vil være konsekvensen.

 

Det siste avsnittet ditt er selvmotsigelse på selvmotsigelse, så det gidder jeg ikke bruke tid på å plukke fra hverandre.

Du har bl.a. fått kunnskapen om bruk av elektrisitet helt "gratis" :-) Sosialhjelp kan til en viss grad sammenlignes med borgrlønn. Intensjonen er mye det samme: sosial trygghet på individ-nivå.

 

Og selvfølgelig vil voldelige samfunn ha nytte av sosial trygghet for enkelt-menneskene. Det er en ganske enkel og entydig sammenheng melom sosial trygghet og vold og behov for beskyttelse mot vold. Udiskutabelt. Organisert kriminalitet lever på en underskog av sosial utrygghet (i f.eks. Sør-Amerika).

Du forstår virkelig ikke begrepet inflasjon.
Lenke til kommentar
Du forstår virkelig ikke begrepet inflasjon.

 

Inflasjon er når for eks: "En 100 lapp er verdt 1 krone". Alle kommunist økonomier ender i inflasjon. 

Bare å henvende seg til Venezuela. Kina har kapitalistisk økonomi og Norge har kapitalistisk økonomi.

Venezuela har sosialistisk/kommunist økonomi og dette ender alltid med inflasjon.

I Venezuela printet de penger og delte det ut gratis til alle fattige. Resultatet var inflasjon.

 

https://www.youtube.com/watch?v=kA8wO5wj5_s

Lenke til kommentar

Borgerlønn og NAV kan kun finansieres gjennom kapitalismen. Dette er fakta som alle kommunister i Norge hater.

Særlig kommunisten Bjørnar Moxnes hater kapitalismen.

 

Kapitalisme er ikke demokrati. Derfor trenger vi et sosialistisk alternativ.

 

Bjørnar Moxnes

 

https://www.nrk.no/ytring/frihet-i-fellesskap-1.11177825

 

 

 

Vi nasjonalsosialister er ikke like dumme som kommunistene. Nasjonalsosialister i Norge vet at velferd kun kan finansieres gjennom kapitalismen. Dette skrev Adolf Hitler i sine notater. 

Lenke til kommentar

Borgerlønn og NAV kan kun finansieres gjennom kapitalismen. Dette er fakta som alle kommunister i Norge hater.

Særlig kommunisten Bjørnar Moxnes hater kapitalismen.

 

Kapitalisme er ikke demokrati. Derfor trenger vi et sosialistisk alternativ.

 

Bjørnar Moxnes

 

https://www.nrk.no/ytring/frihet-i-fellesskap-1.11177825

 

 

 

Vi nasjonalsosialister er ikke like dumme som kommunistene. Nasjonalsosialister i Norge vet at velferd kun kan finansieres gjennom kapitalismen. Dette skrev Adolf Hitler i sine notater. 

 

Nasjonalsosialistene har ikke vært alene om å pragmatisere med sosialistisk-kapitalistisk ideologi. Var ikke Otto von Bismarck en foregangsmann på sosial trygghet for alle? OK, AP (Einar Gerhardsen etc) var ikke så burte vekk de heller :-) Ingen grunn til å kreditere nazistene :-)

 

Mitt poeng er at det blir ikke skikk på verden før man får kontroll med det materielle og en er fri fra klaner og tilfeldigheter. Vanskelig å gjøre noe effektivt dersom en skal ta hensyn til at nesten alle skal være i arbeid til enhver tid og en må ha et system av tulle jobber - mens den produktive minoriteten ikke tør skifte til meningsfullt arbeid pga usikkerhet.

 

Jeg ser forøvrig på det at tiggere plager folk i gata, som en slags "streik" for å få til et bedre økonomisk system :-)

Lenke til kommentar

Virker jo som krig virker...

 

IS har mistet moskeen der de erklærte «kalifatet»
 

I 2014 hevdet IS-leder Abu Bakr al-Baghdadi å være leder over alle muslimer i verden, fra talerstolen. Nå har irakiske styrker inntatt ruinene av den historiske al-Nuri-moskeen i Mosul.
 

– Deres oppdiktede stat har falt, sier talsmann for de irakiske styrkene Yahya Rassol ifølge Reuters.
 

Samtidig som IS sin tid i Mosul innen kort tid er helt over, sliter terrorgruppen voldsomt også i Syria: Deres såkalte hovedstad Raqqa, en gang et yndet reisemål for blant andre norske fremmedkrigere, er nå totalt omringet av kurdiskledede opprørere som får militær støtte fra den internasjonale koalisjonen som kjemper mot IS.
 

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/irak/is-har-mistet-moskeen-der-de-erklaerte-kalifatet/a/24085027/

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...