Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ser ikke ut som 9980xe egentlig er noe poeng kontra 7980xe: https://youtu.be/s1Ww2vNAjN0?t=451

 

Ser ut som gamernexus sin 9980xe sliter med varme kontra en delida 7980xe (begge på 4.6GHz) : https://youtu.be/o3PJ7prehVQ?t=240

 

der8auer prøvde å delide 9980xe men det gikk vist ikke så bra. Ser også at den var ekstremt varm: https://youtu.be/NgRIGKb90UM?t=640

post-131740-0-98696200-1542144583_thumb.jpg

Endret av magnusavr
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser ikke ut som 9980xe egentlig er noe poeng kontra 7980xe: https://youtu.be/s1Ww2vNAjN0?t=451

 

Ser ut som gamernexus sin 9980xe sliter med varme kontra en delida 7980xe (begge på 4.6GHz) : https://youtu.be/o3PJ7prehVQ?t=240

 

der8auer prøvde å delide 9980xe men det gikk vist ikke så bra. Ser også at den var ekstremt varm: https://youtu.be/NgRIGKb90UM?t=640

Og ytelsen? Fremdeles tyggegummi og ikke lodding regner jeg med.

 

Ser 9940x ligger til 15000kr på komplett, det er 3000kr over 7940x. Å hva får du egentlig for de 3 tusen kronene?

Endret av Simkin
Lenke til kommentar

Tja du har jo alltids Threadripper da. Går jo an å ha en gaming rigg med 9900K, så har du en workstation rigg med TR og 64 lanes.

Lurt å nevne at man ikkje har 64 pci-lanes i de 4x pci-e x16 spora som mange nok tror. TR har x16-x8-x16-x8. Resten er til m.2 ssder.

 

VELDIG mange lar seg lure av dette. Meg inkludert, helt til jeg fikk mitt første x399 hovedkort. 

 

Dermed er det ingen spesiell fordel med 64 pci-e lanes med mindre man har sykt mange m.2 ssder, og absoulutt ikkje vil bruke pci-e x16/x8 spora til dette. :p

 

 

Synn å si det, men det beste er ofte å ha èn maskin som er bra til ALT. Da har man x299  :green:

 

Game OG bruke den som workstation.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Hei godtfolk.

Oppdaterte bios på Asus Apex VI (x299) til 1603, jeg ser ikke lenger DMI voltage, som skulle vært under "Tweaker's paradise", tror jeg.

Gikk over alle menyer men kunne ikke se den. Hadde det for meg at den var skjult så lenge pcie gen3 clock control var på - som er aktivert som standard etter bios oppdatering. Men nei.

Jeg hadde sist dmi voltage der rundt 1.24-1.3v for å få ting stabilt, så det er litt sånn irriterende å miste det verktøyet om jeg ikke bare har sett over den?

Ellers er ikke mine tertiære timings lenger stabile så overklokken jeg har jobbet rimelig hardt for å perfeksjonere er noenlunde tapt.

Jeg kunne ha 0/0 på t_rddr/t_rrdd og kjører de nå på 7/7 for ellers er det ikke stabilt, og jeg vet ikke om det er stabilt engang.

Kan bare være tilfeldig tidspunkt, men jeg hadde litterlig 3000% testet ok og det gikk ikke 2 minutter nå engang.

Forøvrig holder cpu cache test i aida64 nå seg med 1.2v uten tilgang til dmi voltage, så de har definitivt gjort noe der med tanke på det.

Jeg skulle ønske de kunne komme med mer uttømmende change logs for sånt som bioser og annet enn "mer stabilitet, mer ytelse".

 

edit: sjekket før og etter tekst fil med lagrede innstillinger og dmi voltage er ikke i tilstede lenger så den er nok vekke.

Endret av amiganostalgia
Lenke til kommentar

Lurt å nevne at man ikkje har 64 pci-lanes i de 4x pci-e x16 spora som mange nok tror. TR har x16-x8-x16-x8. Resten er til m.2 ssder.

 

VELDIG mange lar seg lure av dette. Meg inkludert, helt til jeg fikk mitt første x399 hovedkort. 

 

Dermed er det ingen spesiell fordel med 64 pci-e lanes med mindre man har sykt mange m.2 ssder, og absoulutt ikkje vil bruke pci-e x16/x8 spora til dette. :p

 

 

Synn å si det, men det beste er ofte å ha èn maskin som er bra til ALT. Da har man x299  :green:

 

Game OG bruke den som workstation.

Er usikker på hva du prøver å få frem her.

Du kan faktisk få kjøpt hovedkort som har 2 stk. x16 spor som ville ha brukt totalt 32 lanes fra CPU.

1 eller 2 stk M.2 disk bruker 4 lanes hver = 8. Da er du oppe i 40 lanes. Det er jo plenty of lanes leftovers.

 

Korriger gjerne meg om jeg tar feil her.

Lenke til kommentar

Er usikker på hva du prøver å få frem her.

Du kan faktisk få kjøpt hovedkort som har 2 stk. x16 spor som ville ha brukt totalt 32 lanes fra CPU.

1 eller 2 stk M.2 disk bruker 4 lanes hver = 8. Da er du oppe i 40 lanes. Det er jo plenty of lanes leftovers.

 

Korriger gjerne meg om jeg tar feil her.

 

Mange tror at portene er x16 eletriske. Altså at man kan få x16 ut av alle pci-e x16 spora. Layouten på x16 spora er: X16-x8-x16-x8

 

Mange håpte på at man kunne f.eks kjøre x16 i hvilket som helst spor, eller f.eks kjøre x16-x16-x16, eller kanskje 4x 16, da uten å bruke m.2 ssd.

 

Om du skjønner, så får man ikkje flere pci-e lanes i x16 spora enn hva de er eletrisk.

Lenke til kommentar

Mange tror at portene er x16 eletriske. Altså at man kan få x16 ut av alle pci-e x16 spora. Layouten på x16 spora er: X16-x8-x16-x8

 

Mange håpte på at man kunne f.eks kjøre x16 i hvilket som helst spor, eller f.eks kjøre x16-x16-x16, eller kanskje 4x 16, da uten å bruke m.2 ssd.

 

Om du skjønner, så får man ikkje flere pci-e lanes i x16 spora enn hva de er eletrisk.

Sant, man bør vite hvilke spor. Jeg vil anta at layouten x16, x8, x16, x8................pga. gpu tykkelsen. Igjen forstår jeg ikke helt vitsen med den layouten. Setter men pgu i den føste x16 så er det vel ikke noe plass til noe annet i den x8 sporen i det neste plassen pga. tykkelsen på gpu'en. Vannkjøling er vel en løsning. 

Lenke til kommentar

Ny bios til Asus x299 hovedkort ute nå :)

 

Versjon 1603

 

----

 

Dette var info for Apex f.eks

 

Standard :p

 

 

ROG RAMPAGE VI APEX BIOS 1602
Update RC version to 1.1.5.
Improved system performance and stability.
Updated iRST and RSTe.
Fixed some device compatible issues. (peripheral, storage, fan, external USB card).
Using USB BIOS Flashback, please rename to R6A.CAP after download.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...