Gå til innhold

Wii eller Wii U?


p10

Anbefalte innlegg

Jeg ble tilfeldigvis eier av en pent brukt Wii for litt siden. Har tester den ut, og opplevelsen ga mersmak. Jobber nå med å øke spillbiblioteket.

 

Men så oppdaget jeg at Wii U støtter alle Wii spill og tilbehør. Begynte da å fundere på om det er verdt pengene å invistere i en Wii U? Ser på finn.no at prisene er ganske stive på de konsollen enda.

 

Er det verdt å bruke pengene på en Wii U?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er absolutt verdt å eie en Wii U ja. Masse bra spill på konsollen og Wii spill ser i tillegg bedre ut på den. Jeg tror ikke bruktprisene vil falle på Wii U, heller tvert i mot siden konsollen floppet og det ikke er veldig mange konsoller der ute, noe sikkert de fleste som vil selge er fullt klar over.

Lenke til kommentar

Super Mario Maker er den viktigste årsaken til at jeg funderer på en Wii U. Det virker som et spill som kommer til å leve i mange mange år framover!

 

Kult å gjenoppdage Nintendo etter at jeg sviktet dem etter SNES!

Lenke til kommentar

Bare husk at VIrtual Console er en helt annen verden på Wii U. Nintendo fornyet ikke alle konsoll lisensene sine etter Wii'en, så det er bare et lite utvalg emulatorer i forhold.  SÅ hvis du digger VC burde du hvertfall beholde WIi'en og kjøpe en Wii U i tillegg. Det gjorde jeg. Pluss at Wii har støtte for Gamecube-plater, så du kan kjøpe hele GC biblioteket brukt hvis du vil.

 

Får vel ikke mange kroner for en gammel brukt Wii uansett.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Bare husk at VIrtual Console er en helt annen verden på Wii U. Nintendo fornyet ikke alle konsoll lisensene sine etter Wii'en, så det er bare et lite utvalg emulatorer i forhold.  SÅ hvis du digger VC burde du hvertfall beholde WIi'en og kjøpe en Wii U i tillegg. Det gjorde jeg. Pluss at Wii har støtte for Gamecube-plater, så du kan kjøpe hele GC biblioteket brukt hvis du vil.

 

Får vel ikke mange kroner for en gammel brukt Wii uansett.

 

Du vet at du har en Wii-meny IL-97-EN.jpg på Wii U, og at hele Wii Virtual Console er tilgjengelig via den menyen + at du ved å overføre dine Wii-kjøp til Wii U får kraftig rabatt på Wii U-oppgraderingene?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

men hvorfor skulle jeg ville kjøpe akkurat de samme spillene en gang til på en annen vittual console når wiien står rett ved siden av? det gir null mening.

Av samme grunn som at du reinstallerer apper når du kjøper ny mobil istedetfor å gå rundt med to mobiler?

Lenke til kommentar

Hadde det vært som steam der alt bare overføres automatisk hadde jeg ikke sagt noe. Men å betale penger for å overføre spill jeg allerede har kjøpt er helt fjernt.

Du slipper å betale om du overfører fra Wii din, er gjort på noen minutter. Eneste du mister med WiiU kontra Wii er muligheten til å spille av GC spill fra disk.

Lenke til kommentar

Hadde det vært som steam der alt bare overføres automatisk hadde jeg ikke sagt noe. Men å betale penger for å overføre spill jeg allerede har kjøpt er helt fjernt.

 

 

1. Alt fra Wii overføres til WiiU gratis, og ligger under Wii-menyen. Her er også Wii Shop Channel hvis du vil handle flere Virtual Console-spill fra alle konsoller som var støttet her.

 

2. WiiU-versjonene på eShop kan deretter lastes ned med 80% rabatt (8kr for NES, 12kr for SNES, 16kr for N64). I tillegg til fordelen av å slippe gå via Wii-menyen og å koble til Wii-kontrollere får du da restore point, control mapping og off-tv play + digital versjon av den originale bruksanvisningen for mange av spillene.

 

Siden nye TV'er også kun har HDMI + at når/hvis Switch får Virtual Console så kan du garantert ikke overføre Wii-til-Switch, men kun WiiU-til-Switch, så er det også en grei "future-proofing" å samle alt på Wii U.

Lenke til kommentar

Hm..det må jeg vel gjøre da. Har alle 3 stående ved siden av hverandre med strøm og HDMI kabler kobla til TV'n :)

 

En av grunnene til at jeg kjøpte Wii var Monster Hunter Tri og det enorme Virtual Console utvalget. Ble ganske skuffa når bare 10% kom over til Wii U eshop, og ingenting på Switch enda. De skal vel rulle ut den abonnent-tjenesten sin på Switch snart. 

Endret av Bytex
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Wii U er en veldig fin konsoll, og jeg har hatt mye glede av min.

 

Spillbiblioteket er allikevel en del begrenset i forhold til andre generasjoner, trolig grunnet lavere salgstall enn ventet. Men hva vet jeg.

 

Jeg ville kost meg med Gamecube og Wii spill til konsollen dukker opp billig på finn.no, eller du får et akutt behov for å spille noen de eksklusive Wii U spillene. Synes selv at Zelda HD remakene var et gledelig gjensyn  :wee:

Lenke til kommentar

Egentlig er det ingen grunn til å velge Wii foran Wii U annet enn hvis du vil ha Gamecube-kompatibilitet. Wii tar GC-plater også og spiller dem gjennom en emulator. Alle Wii spill er bakoverkompatible med Wii U, bare å sette inn plata.

 

WiiU har en egen Wii-modus i startmenyen som emulerer alt sammen, til og med eshop som har mange flere virtual console titler enn wii u sin eshop. Men da må du ha separate wiimotes.

Endret av Bytex
Lenke til kommentar

Veldig kjekt med Wii U siden den støtter Wii spill og wii kontrollere så da trenger man ikke en Wii om det er diverse Wii titler man ønsker å ha i samlingen.

 

For min del så var Wii U verd det enkel og greit bare på grunn av Donkey Kong Country: Tropical Freeze og Mario Maker.

 

Derimot så Wii kan spille av gamecube spill. Så om man ønsker å spille gamecube spill med bedre bildekvalitet så kan Wii være ett greit alternativ uten å trenger å bruke flere tusen kroner på en brukt komponent kabel til gamecube fra ebay. Kan få wii2hdmi adapter for rundt 250kr på finn.

 

For de som er dedikert til Gamecube så finnes det nu en HDMI adapter alternativ til den også som er mye rimeligere enn komponent kabler: https://www.youtube.com/watch?v=XUks9-jW9xw

Kjøp her: http://goo.gl/FHc6bT

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...