Gå til innhold

Logitechs nye funksjon er en drøm for deg som bruker flere PC-er samtidig


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Bruker KVM-svitsj, eg. Slepp å ha dedikert skjerm til dei forskjellige PC-ane mine.

Ulempen med KVM-svitsj er at du ikke får mulighet for å dele clipboard eller filer via copy-paste...

Denne løsningen er genial. Og bedre enn Microsoft sin løsning, ettersom enhetene ikke trenger å være på "samme" nettverk. (Antar Microsoft sin soft-kvm løsning er avhengig av nettverk?).

Har en full frihet på nettverket, kan en jo likesågreit bruke fjernstyring software som Radmin/VNC/Remote Desktop.

Å kun bruke én skjerm på flere enheter er også løst ved bruk denne løsningen.

Lenke til kommentar

 

Bruker https://symless.com/synergy der Windows er server og linux er client

Har sett mange nevne dette etter Logitech lanserte flow. Men at en pc på stå server er jo ikke så veldig optimalt når man bytter ut pc-er ofte og ikke alltid bruker alle. Med mindre man har en som står som dedikert server, noe som et en del dyrere enn mus og tastatur fra logitech.

 

 

Det er ikke sånn at du må kjøpe en dedikert server. PC hvor mus/keyboard er koblet til settes som server, og den/de andre som klient. Dermed deler du mus/tastatur uansett hvilket utstyr du har og hvordan det er koblet til. 

 

Logitechs løsning krever at du har trådløst som kan kobles til flere, f.eks. via dongel mot en pc, og bluetooth mot den andre(slik jeg forstår det).

Endret av Gnerevo
Lenke til kommentar

 

 

Bruker https://symless.com/synergy der Windows er server og linux er client

Har sett mange nevne dette etter Logitech lanserte flow. Men at en pc på stå server er jo ikke så veldig optimalt når man bytter ut pc-er ofte og ikke alltid bruker alle. Med mindre man har en som står som dedikert server, noe som et en del dyrere enn mus og tastatur fra logitech.

 

 

Det er ikke sånn at du må kjøpe en dedikert server. PC hvor mus/keyboard er koblet til settes som server, og den/de andre som klient. Dermed deler du mus/tastatur uansett hvilket utstyr du har og hvordan det er koblet til. 

 

Logitechs løsning krever at du har trådløst som kan kobles til flere, f.eks. via dongel mot en pc, og bluetooth mot den andre(slik jeg forstår det).

 

Som jeg skrev, bytter jeg PCer ofte, og da måtte jeg sette opp dette hver eneste gang, noe som jeg regner med ikke er like kjapt som å installere Logitech Options. Og for å unngå å måtte sette det opp hver gang, måtte jeg hatt en dedikert server til det.

Lenke til kommentar

Jag tror den här artikeln är skriven lite otydligt, med tanke på missförstånden i kommentarerna.

 

Man behöver inte (enligt logitechsidan http://support.logitech.com/n_us/article/logitechflow-help)koppla till via Unifying och Bluetooth, utan ELLER - vilket är ganska stor skillnad.

Det ser för mig också ut som om det ska vara fullt möjligt att få detta att fungera mellan två (eller tre) olika nät om man vet vad man gör, och har möjlighet att påverka setting på routrar mellan de olika datorerna

Lenke til kommentar

 

Bruker https://symless.com/synergy der Windows er server og linux er client

Har sett mange nevne dette etter Logitech lanserte flow. Men at en pc på stå server er jo ikke så veldig optimalt når man bytter ut pc-er ofte og ikke alltid bruker alle. Med mindre man har en som står som dedikert server, noe som et en del dyrere enn mus og tastatur fra logitech.

edit: så at svaret allerede lå der etter at jeg hadde postet da postene under artikkelen var sortert "rart"

Endret av Xell
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Z9Cy2AAy

Et annet alternativ (ikke like sømløst), er å installere f.eks UltraVNC på PCene og koble til med mRemoteNG. Det blir mer som en SW KVM.

Lenke til kommentar

Synergy funker gull det. Jeg har brukt det i noen år med Linux som "server" og en mac klient. Lett å sette opp, koster 10$ for betal-versjonen som støtter kryptering (noe jeg synes er et must på et "offentlig" nett slik som man har på kontoret). Programmet i seg selv er Open Source, og det finnes en gratis-versjon. Det fungerer også fint å bytte mellom Norsk og UK layout. Man kan også mappe enkelte knapper til spesielle maskiner, f.eks. så sendes volumkontrollen og play/pause alltid til Mac'en uansett hvor musa er, og forrige/neste spor bytter maskin uten at jeg må røre musa (tastatur er Das Keyboard 4, som har et praktisk layout for disse knappene, musa er Logitech marathon mouse med mottakere plugget inn i USB-hub'en som er innebygget i tastaturet fordi musa "hakker" om jeg plugger den rett inn i maskinen som står under pulten).

 

"Server" denne sammenhengen betyr bare "maskinen tastaturet og musen du bruker er koplet til"; dersom denne er av eller synergy ikke kjører, så kan jeg fremdeles bruke tastaturet som er koplet rett i mac'en. Kan faktisk bruke begge samtidig...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er merkelig hva folk "finner opp". Jeg brukte omtrent samme funksjonalitet med Solaris datamaskiner for rundt 25 år siden. Koble to (eller flere) X desktopper sammen, og styre alt fra samme tastatur og mus. Jeg kunne flytte vinduer mellom maskiner - eller halvveis mellom dem, og kjøre programmer på begge maskiner uavhengig av hvor vinduet var.

Lenke til kommentar

Har brukt denne typen "Software KVM" i noen år, og har testet ut ca. 10 forskjellige varianter (Synergy, Mouse without Borders, Sharemouse, MultiVista, Input Director, m.m.) Jeg landet til slutt på Multiplicity fra Stardock som jeg opplevde minst problemer med, men som i likhet med de andre i ny og ne har problemer. For eksempel at clipboard ikke lenger er i sync, at ctrl eller alt feilaktig registreres som trykket ned eller at tastetrykk ledes til feil PC (som kan gi artige resultater når man jobber på flere servere samtidig).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...