Gå til innhold

Holde samtaler gående med jenter


mango123

Anbefalte innlegg

Hvis jeg snakker med ei jente jeg er interessert i eller jenter generelt, enten på facebook eller IRL, hvordan skal man alltid klare å holde samtalen gående slik at man virker som en interessant person?

Noen tips? 

Er ei som jeg er interessert i som jeg vil begynne å snakke mye mer med

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Å holde en god og fruktbar samtale med jenter, eller folk flest er som regel bare en konsekvens av dine sosiale egenskaper og hvor komfortabel de er med deg, så jeg ville startet der.

 

På nettet har en gjennomsnittlig jente mer folk som er ute etter oppmerksomheten hennes på sosiale medier og det kan være vanskelig å få hennes oppmerksomhet bare der. Hvis du er interessert i henne så finner du på RL planer med henne :)

 

For min del er jeg ikke naturlig flink konverserer, men jeg har trent mye på det, samt bygget opp god selvtillit og selvfølelse som gjør at jeg kan stort sett si hva som helst, fordi det handler mer om måten man snakker på, både i tonefallet, pauser, blikk og kroppspråk. Gestikulering er f.eks noe som hjelper å drive en mer involverende samtale.

 

Ønsker du å kunne drive en god samtale med hvem som helst, så vær bevisst på at en samtale er en toveis kommunikasjon, involver alle i samtalen ved å invitere til å dele synspunkter, vær lidenskapelig eller snakk om ting dere begge kan være engasjert i. Forstå forskjell på å snakke om ideer vs spesifikke omstendigheter. Kombiner det med et glimt i øyet og humor og samtidig ikke være alt for seriøs, så har du en god kombinasjon som et utgangspunkt. Ikke alle er like "flink" eller naturlig til å være åpen og snakke selv om du er flink, men er man komfortabel rundt deg vil samtalen flyte mye lettere med deg.

 

I tillegg bør man være flink til å lytte, og da med alle sansene også med dine føleleser. Men det er et tema for en annen gang :) 

Lenke til kommentar

Samme som med alle andre. Har man god kjemi og noe til felles så kommer samtalene av seg selv. Må du bevisst tenke på hva du skal finne på å snakke om så er det ikke noe vits.

 

Når det er sagt så er nordmenn noen av verdens vanskeligste folk å føre en samtale med. Jeg trodde det var jeg som var sosialt klønete helt frem til jeg begynte å henge med utenlandske studenter og samtalene plutselig fløt helt av seg selv. Dette gjelder ikke alle, men mange nordmenn må man hale samtalene ut av. De eneste som er verre (i min erfaring) er finner. Så mitt råd er også å unngå finner og nordmenn (gjelder ikke nordlendinger og sørlendinger, som vanligvis er lette å få i prat). :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...