Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

30 dagers åpent kjøp. TV


Anbefalte innlegg

(Poster her, fordi jeg helst vil være anonym)

Hvis man etter noen dagers bruk, finner ut at man har kjøpt litt feil størrelse skjerm på Tv, fordi teknologi har gjort at ting er annerledes nå:
Kan man altså da bruke denne retten og levere tilbake/bytte i en annen størrelse?

Hadde det vært usprettet og ubrukt vare, ville jeg ikke sett det som et problem, men jeg er veldig ukomfertabel med å komme tilbake med en vare som er både pakket ut, og brukt i flere dager. Da er den jo ikke ny lenger. Hva gjør butikken med en sånn vare?
 

Hvis man mener dette er kurant nok å gjøre, hvor mye skal man legge i å eventuelt pakke den inn igjen?



Anonymous poster hash: 23a0b...833
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

30 dager er 30 dager. De forventer ikke at esken har stått uåpnet, men at du har fått testet produktet og gjort deg opp en mening.

Greia er at den kjøpsrefleksen denne garantien utløser for nølere + alle de som vil levere tilbake med ikke gjøre innen fristen fordi dem tror dem har god tid er i sum verdt mer for butikken enn den nedsatte prisen de må selge den for når en kunde leverer tilbake og de som kynisk utnytter dette. Du misbruker på ingen måte systemet så lenge varen er gjensalgbar og du genuint ikke gikk inn i handelen med dårlige intensjoner.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...