Gå til innhold

Hvordan spare med trekk i lønn


surre

Anbefalte innlegg

Hei, har en del gjeld, og har tvangstrekk i lønn. Jeg driver å sparer til ferie neste år, og har overført jevnt penger til sparekontoen min. Begynte og tenke på at det kan bli utlegg på sparekonotoen også? Selv om det er spart med penger som er fra livsatsen(eller hva det heter). Stemmer dette? Hva er i såfall beste måte for meg å spare på? Ta ut kontanter og sette de inn igjen før ferien?

Endret av surre
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje ikke svaret du ønsker deg, men. IKKE tenk på ferie før tullegjeld og trekk i lønn er borte!

Vil jo ta mange år å betale ned gjelda. Må jo kunne spare av det beløpet som er igjen etter trekk. Trenger noe å se fram til :)

Lenke til kommentar

 

Kanskje ikke svaret du ønsker deg, men. IKKE tenk på ferie før tullegjeld og trekk i lønn er borte!

Vil jo ta mange år å betale ned gjelda. Må jo kunne spare av det beløpet som er igjen etter trekk. Trenger noe å se fram til :)

 

 

Tenk på helsa og ja, men i en slik situasjon må du i det minste prøve å være litt realistisk med ferien. Jeg vet ikke om det er noen magiske løsninger, om dette er veldig viktig for deg er kanskje automatisk trekk til en sperret konto en løsning?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lønnstrekket skjer såvidt jeg vet før lønna blir utbetalt, slik at du ikke skal ha mulighet for å unndra penger før trekket skjer.  Dermed er jeg rimelig sikker på at dette ikke er noe du behøver å bekymre deg om.

Ja men har mange kreditorer jeg skylder penger. Vil ikke bli trekt noe mer i lønn, men tenker det kan bli utlegg på sparekontoen, viss det blir sett på som formue?

Lenke til kommentar

Ja men har mange kreditorer jeg skylder penger.

Det høres ut som en dårlig idé å reise til utlandet ihvertfall dersom du har mange kreditorer i nakken. Men om du legger listen lavt, kanskje camping i telt på et penere (camping-)sted i Norge og er forsiktig med pengebruken så kan det jo gjennomføres. Men fly/båt/lang biltur med hotell vil jeg fraråde deg. Da er det bedre at du viser kreditorer at du klarer å spare penger, og er du heldig kan du greie og refinansiere så du får samlet all gjelden et sted med en lavere rente.

 

Jeg håper du forstår dette, for det er jo ikke uten grunn at du har fått kreditorer etter deg. Mer enn 90% av tilfellene jeg har sett på TV så er det personen selv som kan til dette.

 

Husk budsjett på reisen, så du ikke blir enda fattigere enn du allerede er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...