Gå til innhold

Ny 240 AIO eller luft? i7 4790k


ProZac

Anbefalte innlegg

Da har jeg igjen problemer med corsair aio og må bytte for andre gang, har holdt et par år hver gang så kan kanskje ikke klage for mye.

 

Sitter med H100i GTX 240 og har hatt denne en stund, men for et par mnd tilbake ble cpu ekstremt varm. Byttet vifter (fra NF-S12A PWM til NF-F12 PWM) for og få mest mulig "static pressure" men dette gjorde dessverre liten nytte.

 

Ved idle (3-5%) ligger cpu på ca 46-50 men AIO sier vannet er 38.2. Dersom jeg prøver f.eks prime95 går det galt fort. 2-3min og cpu treffer 95+ mens AIO ikke rekker og komme langt mer enn 41-42.

Alt dette er med stock speed og byttet kjølepasta flere ganger for og utelukke "idiotiske feil fra min side".

 

Er det fortsatt mye bra med nyeste Corsair AIO H100i v2? Sett mye på den og er den jeg heller mest mot, eller kan jeg få en like stille og kjøling luft kjøler?
SItter i dag på Corsair Obsidian 250D med Asus z97i-Plus så både takhøyde og bredde er et problem.

 

Ingen overclocking så trenger ikke være all verden, men helst en kjøler som holder CPU under 75 ved prime95.

Desto lavere dB jo bedre, men 18-20dB overlever jeg :)

 

Takker for alle innnspill.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...