Gå til innhold

TEST: AOC AG271QG


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ærlig talt, hvis dere skal snakke om hvitbalanse må dere faktisk vise til hvitbalanse, framfor å vise til en måling som går på fargerom

post-221391-0-05240700-1495304356_thumb.png

Det eneste jeg fikk ut av dette bildet er at rødt, grønt, og gult er overmettet, samt at magenta er litt blått. Det forteller meg kun at helt hvitt er på ca 6500k med riktig mengde grønt

 

 

Hva med å laste opp et histogram eller linjediagram over hvordan hvitbalansen svarer over hele spekteret til skjermen som dette:

post-221391-0-63513900-1495304554_thumb.png

Dette forteller faktisk noe om hvor jevn hvitbalansen er på forskjellige nivåer, men kunne med fordel vært supplementert med hvilken gammakurve og fargetemperatur som er brukt som referanse

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Mulig tanken er å få folk over på Prisguide for detaljer? Noe så enkelt som:

27" 2560x1440 IPS, 165 Hz, 4ms, 1000:1 / 50m:1 (dynamic constrast), 350 cd/m2, høytalere, USB3/HDMI/DP, G-Sync, ULMB

 

Er skjermgeek. Mulig jeg havner utenfor målgruppen, fant ikke så mye teknisk som gira meg opp eller sa meg så fryktelig mye? Eksempel: ca 740 ord før det slo meg at det var G-Sync, ca. 1300 ord før jeg fant oppløsningen, antar det er TN med tanke på "sweet spot"-kommentaren men ser jo nå at det er IPS og at det da kanskje er "IPS-glow"/sølvrefleks-problemet? Fullt mulig jeg så feil her :) Bilder hadde gjort susen på å forklare hva som er problemet.

Endret av Boye
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kjære TEK,

 

Jeg takker dere for de siste 8 årene hvor jeg har fulgt dere daglig. Dere var der for meg under studiene, dere var der for meg i sorgen og i gleden, og dere har holdt liv i en teknologiinterese som bare har vokst med tiden. Nå skilles dessverre våre veier. Takk for kvaliteten som har vært. Håper dere en gang i fremtiden finner tilbake til det som må ha vært en genuin interesse for teknologi, med det helt spesielle blikket for detaljer og ordentlig journalistikk. Basert på fakta og målinger, ikke svada og følelser. Krydret med godt språk i spennende artikler. Takk igjen, ønsker dere alle lykke til på veien tilbake.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Anbefaler ikke denne skjermen til noen. Har hatt intet mindre enn 4 stk og alle har hatt store problemer med ujevn belysning, såkalt backlight bleed. Har byttet til en annen fabrikant og savner ikke AOC.

 

Kan selvfølgelig ikke påstå at alle skjermene er like, men nå skriver også Tek at deres eksemplar var dårlig på dette. Har en følelse av at det er litt slett arbeid på denne modellen. Legg heller 500 kroner ekstra i potten!

Lenke til kommentar

Jeg synes dette var tynn suppe, men skal holde meg for god til å klage i respekt for at jeg synes hardware.no og senere tek.no har gjort en bra jobb i mange år.

Den veien det har gått den siste tiden er imidlertid så bratt nedover, at jeg rett å slett bare blir trist da jeg føler noe som en gang var bra er i ferd me å dø helt ut.

Klikker meg fortsatt inn på Tek, men det blir sjeldnere og sjeldnere. Det er ingen som tvinger meg å lese en eneste artikkel på Tek, så jeg skal heller ikke sammenligne med andre sider, men vil likevel si at alternativene dekker mine behov så utrolig mye bedre enn Tek akkurat nå, at det blir faktisk ikke noe savn at "årets avis" tar over...

Takk for alt Hardware&Tek :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Heisann, jeg kjøper så og si alt av min elektronikk basert på testene og forumet her på tek.no. Utrolig fint at vi har en side med proff folk som kan teste å prøve ut sakene før mannen i gata kjøper. Jeg er kjempe fornøyd med jobben dere gjør og håper på enda flere tester ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...