Gå til innhold

Hvor leie enkeltfilmer på nett?


sinnaelgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Folk flest får det de vil ha til en akseptabel pris. Du er ikke folk flest Hvorfor tror du f.eks. Netflix og HBO går så bra?

Folk flest er bare tull , man har forskjelige behov

 

Det begyner å blir lit frustrende at dere sliter med å forstå at det ikke alle som ser film hele tiden

samtidig som dere tror at det er greit å kjøpe hver aneste film man har lyst til se for å undersøke om den er verd interessen

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet-2spvYRBZtB

Det skal sies at jeg som regel henter filmer jeg vil se fra den notoriske bukten såfremt den ikke er på Viaplay/Netflix, men om det enten er dårlig utvalg der, eller jeg ikke orker å vente på nedlasting så leier jeg via nett. Men det er ikke alltid lett å finne en film, da den kan være eid av forskjellige utgivere/forlag etc., så er bare å søke opp på de forskjellige stedene og se hvor du finner den. Jeg har tidligere leid fra Viaplay, Xbox Marketplace, Youtube, fra utgiveren selv via Vimeo, etc. Ellers er det jo Google Play, Plejmo, iTunes osv. 

Endret av Slettet-2spvYRBZtB
Lenke til kommentar

En god film er vel og bra , men jeg ønsker jo også se andre ting

Mye av det kan jeg umulig tenke meer tilgjengelig på disse stremingtjenstene

 

spesielt programmer som sendes på discovry sine kanaler

man har riktignok dplay , men hva jeg vet så er programmet enda i beta , altså så er programemt forsat under den vanlige  utvikling og ikke helt stabilt enda

Lenke til kommentar

Hva er det du vil frem til utenom å forsøke å dra meg ned i skiten ?

At problemet ditt er at du ikke kan tenke deg at forslagene folk kommer med, for å hjelpe deg, kan virke (selv om de åpenbart virker for de som foreslår dem). Sånn i tillegg til at du går ut i fra at alle ideene dine, tolkningene dine og meningene dine er det alle vil ha og det mest logiske i hele verden.

 

Dra deg ned i skiten klarer du forresten helt fint selv.

Endret av Sexylubb1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hva er det du vil frem til utenom å forsøke å dra meg ned i skiten ?

At problemet ditt er at du ikke kan tenke deg at forslagene folk kommer med, for å hjelpe deg, kan virke (selv om de åpenbart virker for de som foreslår dem). Sånn i tillegg til at du går ut i fra at alle ideene dine, tolkningene dine og meningene dine er det alle vil ha og det mest logiske i hele verden.

 

Dra deg ned i skiten klarer du forresten helt fint selv.

 

Da har du en alt for negativ holdning til meg

Du oppføre jo deg nettop slik du  beskriver meg

 

 

Som sagt så handler ikke alt  om bare gamle filmer og film.-serier

serier fra foskningen er også noe man bør tenke på

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Filmbransjen vet a melke kundene sine

 

Kino > Leie/Streame > (Før i tiden) DvD > Collectors DvD)) Blu-Ray > Blu-Ray Collectors

F.eks Ringenes Herre kom på DvD, men har nå kommet på Blu-Ray, jeg har 2-3 versjoner

Samme med Band of Brothers, hvor jeg har både DVD og Blu-Ray Box set

 

Det slutter ikke der heller vet du, nå kommer gamle filmer som Trainspotting og Oblivion i 4K... 

 

Men jeg synes bare sånt er morsomt og kult, jeg selger unna dvd bokser om jeg får blurayboksen.. pga plassmangel...

 

Angrer på at jeg solgte Starwars dvd boksen, den kunne jeg beholdt..

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Jeg som er optatt av star trek har nesten alt som DVD

jeg kjøpte filmene som akelt is da hadde kjøpt en tidligere og ville ikke ende opp med dobelt eksemplar

Da jeg kjøpte TOS var det en mer kompakt boks en ve de første  utgivelsen

og slik har de forsatt med når det kom nye utgaver av de samme seriene

Man trenger så absolutt ikke gå for BD kunn for å spare plass

 

Hvorvid videokvalitetn blir bedre med BD vs DVD på de gamle filmene er nok høyst usikker

Lenke til kommentar

Jeg som er optatt av star trek har nesten alt som DVD

jeg kjøpte filmene som akelt is da hadde kjøpt en tidligere og ville ikke ende opp med dobelt eksemplar

Da jeg kjøpte TOS var det en mer kompakt boks en ve de første  utgivelsen

og slik har de forsatt med når det kom nye utgaver av de samme seriene

Man trenger så absolutt ikke gå for BD kunn for å spare plass

 

Hvorvid videokvalitetn blir bedre med BD vs DVD på de gamle filmene er nok høyst usikker

 

 

Ja særlig når, Lucas får lov til å forsøple de gamle originalfilmene med dårlig Cgi av tåpelige roboter og en Hutt som på merkelig vis har krympet til noe som ligner en selvlysende slimer fra Ghostbusters.... lol

 

Som om en Hutt kunne passe i døra på Millennium Falcon....

 

 

Men StarTrek er jo så mange filmer og serier.

 

 

Jeg hadde ikke klart meg uten netflix idag, men det er ikke pga tilgjengelige storfilmer, men snarere originale Netflix utgivelser og filmer som begynner å få en ganske vass kvalitet og skuespill...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar

Før lastet jeg ned mye jeg ikke gadd å kjøpe på bukta.

 

Men etter de nye lovene kom så venter jeg heller på filmen kommer i fysisk format eller hva som er tilgjengelig på netflix...

 

Kino besøker jeg stortsett bare på kinodagen i Norge, siden det er veldig vanskelig her i Sverige med barn uten barnevakt osv...

Lenke til kommentar

Det er også et problem når flere av serine hos Disvovery channel aldri blir helt ferdig

Fra tid til anne kan man se at discovery selger noen av sesongene på DVD , me det er ikke sikker at det er tilgjengelig for euraopa

 

Hvis jeg skulle kjøpe en serie defra så er det ønskelig at srien er komplett og avsluttet i produskjonen

Da virker det lit iriterenede når man her kjøpr flere sesonger , og så komemr det enda en

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

 

Har en StarWars dvd boks + 3 dvd. Har ikke tatt de fram på sikkert 10 år.

 

attachicon.gifst.jpg

 

Det var den jeg hadde, de originale til venstre, jeg synes de gamle filmene uten tukling og selve boksen var så fin...

 

Den boksen er vel filmene som har blitt tuklet med. Skal du ha originale må du vel på VHS.

Lenke til kommentar

 

 

Har en StarWars dvd boks + 3 dvd. Har ikke tatt de fram på sikkert 10 år.

 

attachicon.gifst.jpg

 

Det var den jeg hadde, de originale til venstre, jeg synes de gamle filmene uten tukling og selve boksen var så fin...

 

Den boksen er vel filmene som har blitt tuklet med. Skal du ha originale må du vel på VHS.

 

 

Jeg tenkte på Jabba i Milennium, og unge Anakins spøkelse, og alle Cgi roboter som så ut som de var laga på photoshop...

 

 

Den dvd boksen jeg hadde, lik den du har var ok i forhåld, men blurayene, skjønner ikke hvorfor de skal endre sånn på en klassiker....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...