Gå til innhold

Windows 10 har nådd gedigen milepæl


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kom igjen Windows 7 og 8 folk. Ingen grunn til å sitte på sidelinja lenger. Windows er faktisk et bra OS. Stabilt. Eneste som irriterer meg er Start menyen som er horribel. Anbefaler derfor Start10 av Stardock.

Endret av lavizh_
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Tror at en av grunnene til at det er så mange som ikke oppgraderte til win 10 gratis er fordi de ikke forstod det.

Var på besøk hos min søster like etter denne muligheten var ferdig og spurte hvorfor hun ikke hadde oppgradert (bruker win 8!). Hun sa da at hun trodde det var gratis prøveversjon og at hun måtte betale for den når tiden gikk ut for å oppgradere gratis.

Lenke til kommentar

Kom igjen Windows 7 og 8 folk. Ingen grunn til å sitte på sidelinja lenger. Windows er faktisk et bra OS. Stabilt. Eneste som irriterer meg er Start menyen som er horribel. Anbefaler derfor Start10 av Stardock.

Man trenger ikke installere noe som helst. Det er bare å løsne flisene fra siden og redusere størrelsen på feltet de vanligvis ligger i og vipps så har man normal startmeny. Med hjelp av CCleaner kan man avinstallere alle appene man ikke vil ha, selv de som windows ikke lar deg fjerne.

 

På denne måten får man en liten og rask windows installasjon med få prosesser som går i bakgrunnen.

W10 er Microsofts beste operativsystem til nå.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Kom igjen Windows 7 og 8 folk. Ingen grunn til å sitte på sidelinja lenger. Windows er faktisk et bra OS. Stabilt. Eneste som irriterer meg er Start menyen som er horribel. Anbefaler derfor Start10 av Stardock.

 

Er det? Jeg synes win10 på mange måter blir stadig mer irriterende, med MS sin motvilje mot å la brukeren selv bestemme hvordan ting skal fungere.

 

AtW

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Mye av grunnen er nok skepsisen som oppsto pga. Windows 8. Windows 7 er stabilt og fint så det er litt "skummelt" å gi det en sjanse. Jeg ventet vel til omtrent siste dagen med å oppgradere til Win10 på laptopen og gjorde det fordi jeg var dritt lei crapwaren som fulgte med.

 

Etter det så må jeg si meg imponert. Litt surr med innstillinger siden menyer og ting ikke var som før, men det tok ikke lange stunden å lære seg. Hadde det fortsatt vært gratis så hadde hovedmaskinen også blitt oppgradert, litt surt at jeg ikke rakk det :p

Lenke til kommentar

Kom igjen Windows 7 og 8 folk. Ingen grunn til å sitte på sidelinja lenger. Windows er faktisk et bra OS. Stabilt. Eneste som irriterer meg er Start menyen som er horribel. Anbefaler derfor Start10 av Stardock.

 

Er det? Jeg synes win10 på mange måter blir stadig mer irriterende, med MS sin motvilje mot å la brukeren selv bestemme hvordan ting skal fungere.

 

AtW

 

Tja, Windows har hatt problemer med at de har vært for åpne. Så kan vi se på Apple, de har jobbet for et godt lukket økosystem og det fungerer utmerket. Hvis Windows får til økosystemet skikkelig så er det bedre på generell basis tror jeg.

Lenke til kommentar

 

Kom igjen Windows 7 og 8 folk. Ingen grunn til å sitte på sidelinja lenger. Windows er faktisk et bra OS. Stabilt. Eneste som irriterer meg er Start menyen som er horribel. Anbefaler derfor Start10 av Stardock.

 

Er det? Jeg synes win10 på mange måter blir stadig mer irriterende, med MS sin motvilje mot å la brukeren selv bestemme hvordan ting skal fungere.

 

AtW

 

Tja, Windows har hatt problemer med at de har vært for åpne. Så kan vi se på Apple, de har jobbet for et godt lukket økosystem og det fungerer utmerket. Hvis Windows får til økosystemet skikkelig så er det bedre på generell basis tror jeg.

 

 

Nesten hovedsalgspunktet for windows er deres enorme utvalg av programmer, og det er verdens mest suksessfulle OS. Ikke kan jeg se at ting som å omstarte PCen mens man bruker den gjør livet til folk bedre heller, kombinert med den meningsløse motviljen mot å la folk sette slike innstillinger selv, så er det mange irritasjonmoment (de har jo tilogmed klart å dra over idiotien til server-versjonen)

 

AtW

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Kom igjen Windows 7 og 8 folk. Ingen grunn til å sitte på sidelinja lenger. Windows er faktisk et bra OS. Stabilt. Eneste som irriterer meg er Start menyen som er horribel. Anbefaler derfor Start10 av Stardock.

 

Er det? Jeg synes win10 på mange måter blir stadig mer irriterende, med MS sin motvilje mot å la brukeren selv bestemme hvordan ting skal fungere.

 

AtW

 

Tja, Windows har hatt problemer med at de har vært for åpne. Så kan vi se på Apple, de har jobbet for et godt lukket økosystem og det fungerer utmerket. Hvis Windows får til økosystemet skikkelig så er det bedre på generell basis tror jeg.

 

 

Nesten hovedsalgspunktet for windows er deres enorme utvalg av programmer, og det er verdens mest suksessfulle OS. Ikke kan jeg se at ting som å omstarte PCen mens man bruker den gjør livet til folk bedre heller, kombinert med den meningsløse motviljen mot å la folk sette slike innstillinger selv, så er det mange irritasjonmoment (de har jo tilogmed klart å dra over idiotien til server-versjonen)

 

AtW

 

 

Lurer fælt på sytinga om dette jeg. Ingen av mine bærbare med Windows 10 har noen gang startet på nytt av seg selv. Først får jeg spørsmål om jeg vil installere oppdateringene og svarer jeg ja på det får jeg spørsmål om jeg jeg vil starte PC'n på nytt. Akkurat som jeg får på Windows 7.

Endret av LoveAmiga
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Kom igjen Windows 7 og 8 folk. Ingen grunn til å sitte på sidelinja lenger. Windows er faktisk et bra OS. Stabilt. Eneste som irriterer meg er Start menyen som er horribel. Anbefaler derfor Start10 av Stardock.

 

Er det? Jeg synes win10 på mange måter blir stadig mer irriterende, med MS sin motvilje mot å la brukeren selv bestemme hvordan ting skal fungere.

 

AtW

 

Tja, Windows har hatt problemer med at de har vært for åpne. Så kan vi se på Apple, de har jobbet for et godt lukket økosystem og det fungerer utmerket. Hvis Windows får til økosystemet skikkelig så er det bedre på generell basis tror jeg.

 

 

Nesten hovedsalgspunktet for windows er deres enorme utvalg av programmer, og det er verdens mest suksessfulle OS. Ikke kan jeg se at ting som å omstarte PCen mens man bruker den gjør livet til folk bedre heller, kombinert med den meningsløse motviljen mot å la folk sette slike innstillinger selv, så er det mange irritasjonmoment (de har jo tilogmed klart å dra over idiotien til server-versjonen)

 

AtW

 

 

Lurer fælt på sytinga om dette jeg. Ingen av mine bærbare med Windows 10 har noen gang startet på nytt av seg selv. Først får jeg spørsmål om jeg vil installere oppdateringene og svarer jeg ja på det får jeg spørsmål om jeg jeg vil starte PC'n på nytt. Akkurat som jeg får på Windows 7.

Kall det syting om du vil, men sist jeg fikk dette problemet var fredag forrige uke når maskinen startet på nytt mens jeg var ute av rommet og jeg mistet det jeg hadde gjort. Jeg kan ikke velge at maskinen ikke skal installere oppdateringer automatisk, noe jeg kan i Windows 7. Altså i Windows 7 kan du velge å ikke oppdatere med mindre du eksplisitt trykker "Last ned oppdateringer". Om du går inn på innstillinger på Windows 10 er ikke dette mulig. Du kan ikke slå av automatiske oppdateringer helt, derfor vil maskinen av og til starte på nytt. Du vil få forvarsel, men om du har maskinen i hvilemodus eller er borte fra skjermen av en eller annen grunn kan du komme tilbake og obsevere at datamaskinen starter på nytt.

 

Jeg har gjort mitt beste for å forklare dette tydelig nå. Fint for deg om dette ikke er et problem for deg, men selv har jeg opplevd at dette er veldig problematisk da jeg ofte går fra PCen min når jeg jobber.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Tror at en av grunnene til at det er så mange som ikke oppgraderte til win 10 gratis er fordi de ikke forstod det.

 

Hovedgrunnen er nok at en stor andel av Windows 7 brukere er bedrifter som enda ikke har gått over til Windows 10 og sannsynligvis fremdeles vil bruke noen år.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Etter å ha brukt Windows 10 i et år, byttet jeg tilbake til Windows 7 forrige helg. Synes Windows 7 er mye mere brukervennlig for min del. Liker ikke disse nye menyene i Windows 10 som skal være så nybegynner vennlig, og begrenser mye mere hva man selv kan gjøre. Mye mere rotete å finne fram etter min mening.

Hovedgrunnen til at jeg byttet er for at CS:GO, som jeg spiller i gjennomsnitt et par timer om dagen, krasjer veldig ofte på Windows 10. Prøvde clean install, googlet mye osv, men ingenting hjalp. Har ikke hatt en eneste krasj på Windows 7 nå i løpet av en uke. På Windows 10 skjedde dette minst 2 ganger hver dag.

Windows 7 har også raskere oppstart enn Windows 10 på min PC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...