Gå til innhold

TEST: Sony Xperia XZ Premium


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg ble skremt vekk fra Sony da jeg hadde Xperia Z3 og skjermen sprakk nederst, og da hele touch-skjermen ikke virket. Har Sony funnet bedre løsning på dette til nyere mobiler? Dette er jo ikke et problem for f.eks Samsung og iPhone...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble skremt vekk fra Sony da jeg hadde Xperia Z3 og skjermen sprakk nederst, og da hele touch-skjermen ikke virket. Har Sony funnet bedre løsning på dette til nyere mobiler? Dette er jo ikke et problem for f.eks Samsung og iPhone...

 

Den teknologien gikk de vekk fra med x serien, nå kan man bruke skjermen selv om den er knust slik som andre, Og det er gorillaglass rundt hele tlf, akkurat som S8, så de tingene er ikke lenger en faktor.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Spennende. Kjøpte min første Sony mobil i fjor, og stiftet da bekjentskap med en sony xperia z5 compact.

Er klar over at det ikke er kåret til verdens beste mobil, men den dekker mine behov og mer til. Men jeg opplever den som brukervennlig og svært, svært stabil. Tror faktisk aldri den har låst seg, eller krasjet på noen som helst måte på disse månedene. Så Sony er en mobilprodusent jeg helt klart vil følge fremover.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Ekstremt god menyflyt og brukeropplevelse".

Dette har dere nevnt så og si på alle toppmodellene til Sony.

 

Kjøpte Z1 - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z3C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z5C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

 

På kjøpet fikk jeg også evig mas fra bloatwaren på mobilen.

 

Har siden mistet all tillit til hw.no sine mobiltester.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Ekstremt god menyflyt og brukeropplevelse".

Dette har dere nevnt så og si på alle toppmodellene til Sony.

 

Kjøpte Z1 - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z3C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z5C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

 

På kjøpet fikk jeg også evig mas fra bloatwaren på mobilen.

 

Har siden mistet all tillit til hw.no sine mobiltester.

 

Dette er helt lik min opplevelse. Ble nesten sjokkert når jeg fikk S8+ og kunne ta bilde av ting før de var ferdige.

Lenke til kommentar

Sony er kanskje ikke perfekt, men forhåpentligvis går det fremover. Min Xperia Performance måtte til reparasjon grunnet fort tomt for strøm. Fungerer perfekt nå. Blir nok en Sony som vanlig neste gang jeg skaffer meg en ny. Passer alltid på å kjøpe et halvtår etter testen grunnet jeg kan lese om andres erfaringer samt mobilen blir billigere etter hvert.

Lenke til kommentar

"Ekstremt god menyflyt og brukeropplevelse".

Dette har dere nevnt så og si på alle toppmodellene til Sony.

 

Kjøpte Z1 - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z3C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z5C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

 

På kjøpet fikk jeg også evig mas fra bloatwaren på mobilen.

 

Har siden mistet all tillit til hw.no sine mobiltester.

Jeg vet ikke helt om jeg kjøper den der altså, så du var ikke fornøyd så du kjøpte en til, også var du heller ikke fornøyd så du kjøpte en til? Lukter litt rart av dette må jeg si, eventuelt har du VELDIG dårlig bedømmelse i og med at du bare bilndt har kjøpt sony når du har vært såpass misfornøyd hele 3 gen når det er så mye å velge i mellom. Nei , jeg har hatt alle de du snakker om (Z3) og kjenner meg ikke igjen, med untak av treg kamera app. Jeg vet ikke hva som er verst, om du lyver i kommentaren din, eller om du faktisk har fortsatt å kjøpe en merke du tydeligvis ikke er fornøyd med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

La oss ikke bli lurt av Sony her. Dette er en plast telefon. Ja, det er helt sant. Utenom skjerm og metall dekselen bak, er resten av telefon lagd av nylon (samme som XZ). Det betyr at den føles billig i bruk.

 

Plast hører ikke hjemme på en telefon til over 7000kr.

Lenke til kommentar

"Den ene ekstrafunksjonen som er delt her, er at Sonys XZ Premium kan la volumet styres av Bluetooth-hodetelefoner som støtter det. Det er imidlertid strengt tatt ikke en BT 5.0-funksjon, men snarere noe som har begynt å spre seg utenfor Apple-sfæren i det siste."

???

Dette har jeg da kunnet gjøre i årevis på Android mobiler...

 

Du har rett. Hadde denne "funksjonen" på min HTC One for 4 år tilbake.

Lenke til kommentar

La oss ikke bli lurt av Sony her. Dette er en plast telefon. Ja, det er helt sant. Utenom skjerm og metall dekselen bak, er resten av telefon lagd av nylon (samme som XZ). Det betyr at den føles billig i bruk.

 

Plast hører ikke hjemme på en telefon til over 7000kr.

Det er så mye bedre med hard solid plast som det er på xzs, en det er med glasskropp IMO, en tynn plast ramme med metall bak tar jeg any day over dual glass paneler. Det er ikke billig samsung s3 plast heller, det er ganske solid, føles bra. Og det hjelper med signalstyrke, men jeg er enig i at aluminium hadde vært best. 

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-BnKsB4Fg0P

"Vi har laget en video av bildene dine, uten at du har spurt oss om det. Vi har samtidig brukt 13 % av batteriet ditt på denne jobben du ikke ville at vi skulle gjøre. Og du har nå 2 GB mindre lagringsplass." Hilsen Sony Xperia App.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Ekstremt god menyflyt og brukeropplevelse".

Dette har dere nevnt så og si på alle toppmodellene til Sony.

 

Kjøpte Z1 - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z3C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

Kjøpte Z5C - random lagg, treg oppstart av kamera, til tider kræsj.

 

På kjøpet fikk jeg også evig mas fra bloatwaren på mobilen.

 

Har siden mistet all tillit til hw.no sine mobiltester.

 

Rart, hadde selv Z1, Z3+ og nå Z5Premium og X Performance, og aldri opplevd noe av det du sier. Så du må ha vært veldig uheldig, om det ikke er som en annen her under skriver?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

"Den ene ekstrafunksjonen som er delt her, er at Sonys XZ Premium kan la volumet styres av Bluetooth-hodetelefoner som støtter det. Det er imidlertid strengt tatt ikke en BT 5.0-funksjon, men snarere noe som har begynt å spre seg utenfor Apple-sfæren i det siste."

???

Dette har jeg da kunnet gjøre i årevis på Android mobiler...

Det stemmer, ihvertfall om du har Sony telefon og bruker Sony hodetelefoner.  Funker fint på alle mine, og gjorde det når jeg hadde tidligere modeller også.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Vi har laget en video av bildene dine, uten at du har spurt oss om det. Vi har samtidig brukt 13 % av batteriet ditt på denne jobben du ikke ville at vi skulle gjøre. Og du har nå 2 GB mindre lagringsplass." Hilsen Sony Xperia App.

13% av batteriet? Og 2 GB mindre lagringsplasS? Om du skal fremme et poeng ( om du i det hele tatt har et), så hadde det hjulpet om du hadde ihvertfall holdt deg noenlunde til fakta?

 

Movie Creator, som du sikter til her, tar mindre enn 50 MB lagringsplass på en telefon som har 32 GB intern storage.  Og at den bruker 13% av batteriet vil jeg gjerne se dokumentasjon på.  Selv på dager da jeg har brukt kameraet mye ( som igår), har ikke Movie Creator gjort noe som helst inntog på batteribruksmålingen, så hos meg er det fortsatt under 1 %.

 

Og til opplysning så er det akkurat samme type app Apple kommer med også nå, 4-5 år etter alle andre. Mtp nicket ditt kan du banne på at den kommer til å bruke både mer batteri og minne enn tilfellet er med Movie Creator.  Og der har du heller ikke mulighet til å adde ekstern lagring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...