Gå til innhold

Fan snublet over kildekoden til StarCraft, belønnes av Blizzard


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

En gyllen mulighet for Blizzard til å få masse god PR, verdt veldig mye mer enn det de spanderer på denne personen.

Selvsagt blir dette en win/win situasjon for begge parter. Hva mener du Blizzard burde gjort? Betale nøyaktig det som de evt. ville tapt om CDen havnet i "feil hender" til denne personen?

Dette er hva man kaller finnerlønn. Personen kunne sikkert melket mer penger av dette her selv, men da begynner det å bli ekstremt umoralsk, i tillegg til at CDen var stjålet in the first place. Blizzard er ikke pliktige til å gi noe som helst heller.

 

Jeg tror han mener de gjorde ting akkurat slik de burde :) Blizzard fikk CDen, masse bra PR for å være good-guys, og fyren fikk goodies.

 

Det er ikke utentenkelig at minde oppegående spillselskaper kunne funnet ut at enkleste løsning var tyve advokater på døra, bot for teoretisk tapte inntekter og teoretisk mulighet for distribusjon av bransjehemmeligheter og IP.

Alle av oss ville lagd en iso fil av disken med en gang.

Alle som er relativt kompetete vet det.

De ville fått tilbake en dvd, og antagelig ville han gitt iso fila til noen venner, dette er best case.

Lenke til kommentar

 

 

En gyllen mulighet for Blizzard til å få masse god PR, verdt veldig mye mer enn det de spanderer på denne personen.

Selvsagt blir dette en win/win situasjon for begge parter. Hva mener du Blizzard burde gjort? Betale nøyaktig det som de evt. ville tapt om CDen havnet i "feil hender" til denne personen?

Dette er hva man kaller finnerlønn. Personen kunne sikkert melket mer penger av dette her selv, men da begynner det å bli ekstremt umoralsk, i tillegg til at CDen var stjålet in the first place. Blizzard er ikke pliktige til å gi noe som helst heller.

Tja, finnerlønn skal vel være ca. 10% av verdien per norsk lov. Det tror jeg ikke dette var.

 

Nå var ikke dette i Norge heller da.

Lenke til kommentar

 

 

 

En gyllen mulighet for Blizzard til å få masse god PR, verdt veldig mye mer enn det de spanderer på denne personen.

Selvsagt blir dette en win/win situasjon for begge parter. Hva mener du Blizzard burde gjort? Betale nøyaktig det som de evt. ville tapt om CDen havnet i "feil hender" til denne personen?

Dette er hva man kaller finnerlønn. Personen kunne sikkert melket mer penger av dette her selv, men da begynner det å bli ekstremt umoralsk, i tillegg til at CDen var stjålet in the first place. Blizzard er ikke pliktige til å gi noe som helst heller.

Tja, finnerlønn skal vel være ca. 10% av verdien per norsk lov. Det tror jeg ikke dette var.

 

Nå var ikke dette i Norge heller da.

 

 

Nei, men poenget er jo at finnerlønn skal korreleres med verdien på det som finnes. Såvidt jeg vet gjelder finnerlønn også når noe er stjålet. Sett at finneren ikke er tyven, medskyldig eller lignende.

 

Spesielt for en fan, så er kildekoden til ett av spillene uvurderlig. Overwatch, lit div standard merch og ett gavekort for Blizzard sine spill er stusselig. Få sponset Blizzcon og henge med crew er litt bedre, men fremdeles labert.

 

 

Hadde det vært meg, hadde jeg rippa cd'en, sjekka innholdet, og solgt til høystbydende, easy money.

 

Samt søksmål fra Blizzard om kort tid. Easy money gone.

Endret av Spoki0
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...