Gå til innhold

Hifi til 10k eller Klipsch prom 5.1


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kommer ann på hvordan du skal bruke det, hvis du skal bruke det til spill og musikk på en PC er Klipsch det beste valget, skal du sitte i en stol å høre på musikk bør du kjøpe et HiFi-anlegg.

Et HiFi anlegg koblet til en PC blir sjelden så bra som et høyttalersett beregnet på PC pga. blant annet plasseringsproblemer.

Lenke til kommentar
ok. Så dere mener att Klipsch ikke er lika bra som et hifi anlegg til ca 10k?..

 

Klipsch er jo kjnt for å ha like god/fin lyd som hifi?,,

 

 

Mvh.

Det er snakk om to forskjellige ting. Det kan ikke sammenlignes.

 

Hva skal du bruke anlegget til?

 

Skal du bruke til til PC, spill, mp3 osv ville jeg gått for klipsch 5.1 pakke. Det gir en mye bedre spilleopplevelse.

 

Skal du bruke det til å høre på musikk fra cd plater i to kanaler hadde jeg kjøpt en stereoforsterker, cd spiller og høyttalere. Hi-fi klubben har endel greie kombinasjoner i den prisklassen. Og til slutt ville jeg gått for kvalitet, ikke kvantitet ;)

Endret av Peterman
Lenke til kommentar

Du velger selvsagt HiFi anlegg. Skal love deg at et anlegg til 10k banker alle pc sett i støvlene :w00t:

 

Skal du virkelig få valuta for pengene kjøper du brukt. Det er helt vanlig å få f.eks høyttalere for halv pris, slev om de kun er ca 1 år gamle. Det skjer jo ikke akkurat revolusjoner på denne fronten så du kan gjøre kjempe kjøp! Hifisentralen har bra bruktsider og seriøse brukere.

 

Hvis du vurderer klipsch sitt promedia hvorfor ikke skaffe deg klipsch hifi høyttalere? Da får du meeget god lyd( fått mye skryt i masse hifi blader, også i norge) samtidig som de er lettdrevne. Det vil si at du ikke trenger sinnsykt mye krefter(watt) for å få bra trøkk, dynamikk osv i dem. Det er en fordel om du skal bruke en rimelig(alt er relativt men i hifi sammenheng er budsjettet ditt fortsatt rimelig) surround forsterker har de ikke veldig heftig med krefter. (de må jo ha 5 effekt kanaler og ikke bare 2, det koster penger...)

 

 

Sier ikke at det er noe i veien med f.eks Dali og Mission, men tror får mer moro med et par klipsch :thumbs:

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

Hei, jeg jobbet noen år i hi-fi bransjen i studietiden og har god innsikt i hva du kan forvente deg til 10k.

Hvis du skal bruke anlegget mest til musikk bør du ikke kjøpe et surround-anlegg, spesielt siden du bare har 10k å rutte med.

Etter min mening er det bedre med en god stereo-forsterker og to kvalitetshøyttalere enn en billig surroundforsterker med masse dippedutter og fem billige surroundhøyttalere... og stereo funker bra til både spill og film da. Kanskje litt mindre bra til spill, men hvis du stort sett skal bruke anlegget til spilling ville jeg ikke kjøpt et stereoanlegg...

Lenke til kommentar
Du velger selvsagt HiFi anlegg. Skal love deg at et anlegg til 10k banker alle pc sett i støvlene :w00t:

 

Enig, men et 5.1 system gir en mye bedre spilleopplevelse. Spesielt Klipsch ProMedia 5.1.

 

Hvis du vurderer klipsch sitt promedia hvorfor ikke skaffe deg klipsch hifi høyttalere? Da får du meeget god lyd( fått mye skryt i masse hifi blader, også i norge) samtidig som de er lettdrevne. Det vil si at du ikke trenger sinnsykt mye krefter(watt) for å få bra trøkk, dynamikk osv i dem. Det er en fordel om du skal bruke en rimelig(alt er relativt men i hifi sammenheng er budsjettet ditt fortsatt rimelig) surround forsterker har de ikke veldig heftig med krefter. (de må jo ha 5 effekt kanaler og ikke bare 2, det koster penger...)

 

Var innom Rolfs på jernbanetorget i går. Hørte på Klipsch RF-35 sammen med Vincent sv236. Hørte på mye Metallica, Nightwish o.l. Dynamikken var helt sinnsyk. Bassen var lynrask og hele tiden frempå. Kjente hvert salg fra basstromma i kroppen. Mye bedre enn B&W DM602, som jeg har nå, de har en mye rundere og snillere bass. Det som imponerte meg mest var diskanten. Selv om jeg spillte grisehøyt var diskanten kjempeoppløst uten å skjære og være ubehagelig. Kan ikke si det samme og hverken B&W DM 602 eller 603.

 

Har gått lenge og vurdert om jeg skal oppgradere til et surroundoppsett eller holde meg til lyd i to kanaler. Etter gårsdagens opplevelse blir det to kanaler i fremtiden også.

 

Dette innlegget var kanskje litt vel off topic, men siden Klipsch ble nevnt kunne jeg ikke holde meg. Håper på forståelse ;)

Endret av Peterman
Lenke til kommentar
Dali på hifiklubben :yes:

 

Mission, har aldri hørt noe skryt om dem før jeg kikket her. Veit ikke om det sier mest om min erfaring eller høytelerne...men samme det.

 

Dobbelpostet nesten?

 

At du ikke har hørt godord om Mission sier mest om din innsikt, ja :p

De vant stort sett det de var borti av tester på nittitallet, og holder seg fortsatt i god form..

Dali derimot har ikke akkurat rykte på seg for å være kremen av hi-fi, utenom hos hi-fi-klubben da

:yes:

 

Vil du handle på hi-fi klubben har de B&W-høyttalere som er vel så bra, men sjekk og ut Hi-Fi Center-kjeden, de har mye bra og har blitt en tøff konkurrent for klubben. Og hvorfor ikke Mission, du har jo returrett hos Elkjøp.

 

Bruk noen lapper på høyttalerkabler og signalkabler, det er en god investering.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...