Gå til innhold

Følg med ICQ-trafikken i virksomheten. Brukes nesten bare av kriminelle


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

:-B

Jeg hadde i sin tid ICQ-konto med sekssifret brukerID, men den ble plutselig overtatt av en av de karene der.

Som mangeårig bruker av Trillian hadde jeg etterhvert flere tilknyttede protokoller enn aktive kontakter jeg faktisk snakket med... Kontaktene endte vel opp på Facebook etterhvert, og protokollene begynte i større og større grad å blokkere tredjepartsklienter, men jeg savner tiden der man kunne samle protokollene i en egenvalgt klient. Spesielt siden jeg avskyr Facebooks Messenger.

 

Jeg mener dog at ICQ lenge før tusenårstallet faktisk hadde fokus på sikkerhet (i samtalen) og lot oss chatte kryptert.

Endret av tommyb
  • Liker 2
Lenke til kommentar

:-B

 

Jeg hadde i sin tid ICQ-konto med sekssifret brukerID, men den ble plutselig overtatt av en av de karene der.

 

Som mangeårig bruker av Trillian hadde jeg etterhvert flere tilknyttede protokoller enn aktive kontakter jeg faktisk snakket med... Kontaktene endte vel opp på Facebook etterhvert, og protokollene begynte i større og større grad å blokkere tredjepartsklienter, men jeg savner tiden der man kunne samle protokollene i en egenvalgt klient. Spesielt siden jeg avskyr Facebooks Messenger.

 

Jeg mener dog at ICQ lenge før tusenårstallet faktisk hadde fokus på sikkerhet (i samtalen) og lot oss chatte kryptert.

 

Haha, samme her! Sekssiftet brukerid som startet på 1 :)

Lenke til kommentar

:-B

 

Jeg hadde i sin tid ICQ-konto med sekssifret brukerID, men den ble plutselig overtatt av en av de karene der.

 

Som mangeårig bruker av Trillian hadde jeg etterhvert flere tilknyttede protokoller enn aktive kontakter jeg faktisk snakket med... Kontaktene endte vel opp på Facebook etterhvert, og protokollene begynte i større og større grad å blokkere tredjepartsklienter, men jeg savner tiden der man kunne samle protokollene i en egenvalgt klient. Spesielt siden jeg avskyr Facebooks Messenger.

 

Jeg mener dog at ICQ lenge før tusenårstallet faktisk hadde fokus på sikkerhet (i samtalen) og lot oss chatte kryptert.

Ah, Trillian  :love:   

(Takk for gode minner fra en glemt tid. Kjenner meg igjen i beskrivelsen rundt ant. protokoller vs ant. aktive kontakter)

Lenke til kommentar

 

Jeg hadde i sin tid ICQ-konto med sekssifret brukerID, men den ble plutselig overtatt av en av de karene der.

 

[...]

Haha, samme her! Sekssiftet brukerid som startet på 1 :)

 

 

Tror dette skjedde for veldig mange av oss. Jeg mistet plutselig tilgangen til min konto også, og fikk høre fra de på kontaktlisten min at de hadde begynt å motta spam fra den. Husker ICQ var veldig populært når vi spilte Ultima Online for mange vintre siden...

 

I dag foretrekker jeg Signal og den norske Crypho for kryptert chat på nett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...