Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Godkjenning av felger


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har jo papirer på felgene men de er til vogn og ikke sedan. Understellet er jo likt så jeg trodde at de godkjente de da? Men om jeg ruller inn dit med felgene hva skjer om de ikke blir godkjent? Må jeg tilbake og vise at jeg har godkjente felger på den? Og potta er også byttet kommer de til å si noe på dette eller ser de bare på felgene? Takker igjen forr all hjelp :)

Lenke til kommentar

Typegodkjenning må stemme overens med hele karosseriet om jeg ikke tar feil. Jeg tviler på at papirene er tilstrekkelig, men om du vil forsøke så er det faktisk ganske god service om du ringer til Statens Vegvesen.

 

Kommer du med felger som ikke er godkjente så får du en mangellapp og må vise bilen på nytt med riktige felger for å ikke få et avskiltningsbegjær. Om du ikke har fått klager før fra politiet på felgene dine så ville jeg bare kastet på noen felger som stemmer overens med vognkortet hver gang du skal på kontroll, slik som resten av ungdommen gjør. Er de ikke alt for crazy så er det ingen utenfor det stive byråkratiet som bryr seg.

Endret av Gavekort
Lenke til kommentar

Dekket skal vel "passe" til felgen? Kan ikke se for meg at man får godkjent 165 i bredde på 8" felg. Selv om det er mulig å kjøre slik.

Det er faktisk sant ja, men nå er det heldigvis få som er så tette at de slenger på sånne merkelige dimensjoner.

Dekk og felg skal vel passe til hverandre etter STRO-normen mener jeg..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...