Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Gigabyte hovedkort går bare i loop - Error 55


Anbefalte innlegg

Har en helt nybygget maskin som går i loop med feilkode 55. Dette er minnefeil, men jeg har også lest at det kan ha med cpu å gjøre. Har Googlet MYE, men fortsatt ikke funnet noe som hjelper.

 

Dette er specs:

 

Corsair RM650x 650W PSU
Samsung 850 EVO 1TB 2.5" SSD
Crucial Ballistix Sport DDR4 32GB WHITE 4x8GB 2400MHz (PC4-19200)
Intel Core i7-7700K Kaby Lake Prosessor
GIGABYTE GA-Z170X-DESIGNARE
Gigabyte GeForce GTX 750 Ti OC 2GB

 

Jeg har

 

Brukt kun èn minnebrikke og har testet i alle slot`ene.

Skrudd av cpu-kjøler for å være sikker på at denne ikke sitter for stramt.

Koplet ut skjermkort.

Sjekket cpu for bøyde pin`s.

 

Ingenting av dette hjelper.

 

Det skal sies at jeg koplet feil (eller rettere sagt glemte å kople den siste ledningen fra skjermkortet til psu) første gang jeg monterte og at psu deretter tok kvelden. Men det virker som at alt annet fungerer fint, alle vifter starter og bortsett fra loop ser det bra ut. Så nå med ny psu, tror jeg ikke det er noe feil, det virker som at forrige psu tok en for laget.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Z170 + 7700k out of the box kan være dilemma, helt/ganske sikker det som er problemet også.

 

http://www.gigabyte.com/Support/GetCpuList/?Value=5811&Type=Product

 

http://www.gigabyte.com/Motherboard/GA-Z170X-Designare-rev-10#support-dl

 

BIOS F20 trenger du, og da dette kortet kom på market så var ikke 7700k tilgjengelig.

 

Ellers vet jeg ikke, eneste jeg kom på og veldig mange har hatt nøyaktig dette problemet, ikke bare her men på facebook har jeg sett.

Lenke til kommentar

Jeg er ikke heeelt oppdatert på slikt lenger, men dette skal bygges som en "Hackintosh" og da er både dette hovedkortet og denne cpu`en blant de anbefalte delene. Sånn sett er det jo rart om det ikke skal fungere?

 

EDIT: Ser faktisk nå at det er maks i7 6700 som er anbefalt, så da kan det ligge der?

Endret av DFrog
Lenke til kommentar

Ja, da har man nok problemet der. Så er spørsmålet; er det noe som helst å gjøre med dette nå når jeg ikke kommer noen vei?

 

Eller må jeg pent nødt til å kjøpe en cpu i 6000-serien, oppdatere bios og deretter returnere cpu`en der jeg kjøpte den?

Lenke til kommentar

Hehe, ja, det ante meg at jeg må gjøre det på den måten.

 

Tusen tusen takk for god hjelp folkens! Har revet meg greit i håret de siste dagene og dette forumet er fortsatt minst like bra som da jeg var aktiv her for 15 år siden.

 

Takk!

Lenke til kommentar

Dette med nyeste versjon er bare fordi jeg vet av erfaring at nyeste versjon ofte kan ha bugs. Generelt sett altså, ikke spesifikt for bios. Det er jo en grunn til at det lanseres flere nye versjoner etter 1.0. :)

 

Jo, men de utgir jo ikke 1.2 om det ikke er bug/mangler eller viktige oppdateringer som mangler i ver 1.1 liksom.

Noe helt annet om man bruker beta versjoner, men det er jo ikke så vanlig når det gjelder BIOS.

 

Jeg har alltid oppdatert alt fra rutere, BIOS, firmware til hardware, firmware til digitalkameraer, samt programvare til det nyeste til en hver tid. Min tanke er at de gidder jo ikke å komme med oppdateringer om det ikke er ting de retter opp i, eller som gir ny funksjonalitet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...