Kurt Lekanger Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Utvikler felles billettsystem for store deler av Sør-Norge, basert på RuterBillett Lenke til kommentar
d'espresso Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Gratulerer. Flere år på overtid. 3 Lenke til kommentar
olros Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Men blir det en app for alle eller en app for hvert fylke? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Ruter's app er utvilsomt bedre enn NSB sin og (etter det jeg tror) flere konkurrenters - men samtidig utnyttes ikke mulighetene fullt ut for å promotere kollektivtrafikken. * Fortsatt ingen kvantumsrabatt (forhåndskjøp av 10-20 billetter mot 10% ekstra rabatt som det var med gml kupongkort) selv om dette elektronisk er både enklere og heller ikke krever noen trykking av papirremser med "klipp" * Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.) * Ingen kreative nye billett-typer som f.eks. redusert pris for reise utenom rushtid - kunne vært hyggelig for både skiftarbeidere som holder samfunnet igang når andre har fri og ville generelt gjort det mer attraktivt å reise kollektivt til noe annet enn jobb. (Trening og fornøyelse) 1 Lenke til kommentar
Moddi Waldemar-Lima Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Håper det blir en felles app for betaling, slik at en slipper å installere enda en app når en skal ta buss i hos en av de andre buss selskapene en de en benytter til vanlig! 3 Lenke til kommentar
gravypressure Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Endelig på tide!Er lei av å ha ørten ulike apper for en dagstur f.eks. Skyss, Kolumbus, Flybussen, Ruter, NSB, Opplandstrafikk osv... Dette burde vært samlet i én app for lenge siden!Synd at ikke Hordaland også blir med i den nye avtalen... 1 Lenke til kommentar
GOAXT8WU Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 "Kundens reiseopplevelse skal stå i fokus når vi sammen skal utvikle nye og smarte løsninger for den grønne, sømløse reisen" Adjektivkonkurranse anyone? 3 Lenke til kommentar
Dr.B Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 * Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.) Heldigvis. Billig parkering er et gode for oss som kjører miljøvennlig med tog. Det er ingen grunn til at folk som tar toget en gang i skuddåret skal oppta plassene til de som reiser daglig. Lenke til kommentar
Bytex Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 "Kundens reiseopplevelse skal stå i fokus når vi sammen skal utvikle nye og smarte løsninger for den grønne, sømløse reisen" Adjektivkonkurranse anyone? Selgerpjatt 2 Lenke til kommentar
8OVI7VAB Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Haha, men kva med oss som reiser ei til to ganger i veka? Der eg reiser frå er det fullt på betalingsparkering og over halvparten av oblatparkeringsplassene er alltid ledig. Lenke til kommentar
8OVI7VAB Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 * Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.) Heldigvis. Billig parkering er et gode for oss som kjører miljøvennlig med tog. Det er ingen grunn til at folk som tar toget en gang i skuddåret skal oppta plassene til de som reiser daglig. Svaret under skulle ha vore her. Kva med dei som reiser ofte, ei til to gonger i veka? Eg opplever oblatparkeringsplassene som stort sett ubrukte i form av at det er meir enn dobbelt for mange av dei, men alltid fullt på betalingsplassane. Lenke til kommentar
-Night- Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 (endret) Jeg husker når jeg bodde i Sveits, der hadde jeg det som kallets for GA. Det var gyldig i HELE landet, de aller fleste tog, busser og trikker samt tbane. kostet ikke stort mer enn 8000kr i året. Hvorfor har ikke Norge slik? dette var nå 10 år siden og selges enda, dog lit dyrere nå oppi 13000kr. Hva hadde noe slikt kostet i Norge? 10000 i mnd? https://www.sbb.ch/en/travelcards-and-tickets/railpasses/ga.html Endret 4. april 2017 av -Night- Lenke til kommentar
kyrreso Skrevet 4. april 2017 Rapporter Del Skrevet 4. april 2017 Skjer med Hordaland da? Lenke til kommentar
Rune_says Skrevet 5. april 2017 Rapporter Del Skrevet 5. april 2017 * Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.)Heldigvis. Billig parkering er et gode for oss som kjører miljøvennlig med tog. Det er ingen grunn til at folk som tar toget en gang i skuddåret skal oppta plassene til de som reiser daglig. Hmm, det er her jeg ikke følger logikken din. En som reiser miljøvennlig noen ggr pr uke/mnd er altså ikke miljøvennlig nok? Det er jo nettopp derfor mange fortsetter å bruke bilen - ingen tilrettelegging for å gjøre det enkelt og elegant. Jeg tenker da at en enkeltbillett gir parkering for samme dag, ikke en hel mnd. Enkelt å legge inn et felt for regnr som kunne løst dette elegant. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå