Gå til innhold

Utvikler felles billettsystem for store deler av Sør-Norge, basert på RuterBillett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ruter's app er utvilsomt bedre enn NSB sin og (etter det jeg tror) flere konkurrenters - men samtidig utnyttes ikke mulighetene fullt ut for å promotere kollektivtrafikken.

 

* Fortsatt ingen kvantumsrabatt (forhåndskjøp av 10-20 billetter mot 10% ekstra rabatt som det var med gml kupongkort) selv om dette elektronisk er både enklere og heller ikke krever noen trykking av papirremser med "klipp"

 

* Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort  (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.)

 

* Ingen kreative nye billett-typer som f.eks. redusert pris for reise utenom rushtid - kunne vært hyggelig for både skiftarbeidere som holder samfunnet igang når andre har fri og ville generelt gjort det mer attraktivt å reise kollektivt til noe annet enn jobb.  (Trening og fornøyelse)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

* Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort  (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.)

 

Heldigvis. Billig parkering er et gode for oss som kjører miljøvennlig med tog. Det er ingen grunn til at folk som tar toget en gang i skuddåret skal oppta plassene til de som reiser daglig.
Lenke til kommentar

 

* Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.)

 

Heldigvis. Billig parkering er et gode for oss som kjører miljøvennlig med tog. Det er ingen grunn til at folk som tar toget en gang i skuddåret skal oppta plassene til de som reiser daglig.

Svaret under skulle ha vore her.

 

Kva med dei som reiser ofte, ei til to gonger i veka? Eg opplever oblatparkeringsplassene som stort sett ubrukte i form av at det er meir enn dobbelt for mange av dei, men alltid fullt på betalingsplassane.

Lenke til kommentar

Jeg husker når jeg bodde i Sveits, der hadde jeg det som kallets for GA. 

 

Det var gyldig i HELE landet, de aller fleste tog, busser og trikker samt tbane. kostet ikke stort mer enn 8000kr i året. 

Hvorfor har ikke Norge slik? dette var nå  10 år siden og selges enda, dog lit dyrere nå oppi 13000kr. Hva hadde noe slikt kostet i Norge? 10000 i mnd? 

 

https://www.sbb.ch/en/travelcards-and-tickets/railpasses/ga.html

Endret av -Night-
Lenke til kommentar

 

* Reisende med enkelbillett får ikke benytte oblatparkeringen selv om de betaler nesten dobbelt pris pr reise sammenlignet med månedskort  (på stasjoner med oblat. Oblat til 50kr/mnd får kun månedskort-kunder kjøpe.)

Heldigvis. Billig parkering er et gode for oss som kjører miljøvennlig med tog. Det er ingen grunn til at folk som tar toget en gang i skuddåret skal oppta plassene til de som reiser daglig.

 

Hmm, det er her jeg ikke følger logikken din.  En som reiser miljøvennlig noen ggr pr uke/mnd er altså ikke miljøvennlig nok?  

Det er jo nettopp derfor mange fortsetter å bruke bilen - ingen tilrettelegging for å gjøre det enkelt og elegant.

 

Jeg tenker da at en enkeltbillett gir parkering for samme dag, ikke en hel mnd.  Enkelt å legge inn et felt for regnr som kunne løst dette elegant. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...