Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Med standardobjektivet vil en ok pris være 7-800kr, uten, rundt 500kr.

 

Man kan helt fint bruke det som et begynnerkamera og lære seg grunnleggende fotografering, og det vil gi like gode bilder som en nyere modell om kunnskapen er på plass. Selv om et 800D vil gi bedre bilder på høy ISO (innendørs/konsert/etc.), så blir det en krykke å lene seg på. Da er det bedre å lære med noen begrensninger, og heller finne løsninger til dem.

 

Siden dynamikken, ISO og megapixler er dårligere/lavere på 450D, blir det viktigere å få til riktig eksponering og komposisjon, heller enn å sette auto-ISO på 12800 og croppe bildet i ettertid.

 

Kjøp heller en 450D, et Tamron 17-50mm f2.8 og en rimelig blits (Yongnuo 560III, f.eks.), så er det bare interessen som står i veien for gode bilder.

Lenke til kommentar

Hei dlfuke, kamera er sikkert bra nok men prisen bør ikke være for høy. Med tanke på å levere in kamera for å tatt en rens av sensoren vil nok koste mer en hva kamera er verdt. Nå følger det sikkert med noe optikk ? Den orignale 18-55mm bør nok kanskje være der, men mange hundrelappene er den ikke verdt. Tilstand og pris er nok det du bør se mest på her. Ofte har disse kamera blitt liggende å samle støv både inni og utenpå, (Jeg kan selvfølgeligt ikke si noe som helst om dette kamera). Skulle jeg kommet med et prisforslag! Gratis, ev 500-1000kr med optikk.

Endret av Erlend Bjelland
Lenke til kommentar

450D fikk den nye 12mp sensoren, spotmåling, etc. Vil si at 450D klarer seg fint i dag også. Blir det kjøp så oppdater softvaren i kameraet og bruk medfølgende programvare "DPP" til redigering.

Hvis medfølgende objektiv har stabilisering er det et helt greit begynneobjektiv hvis ikke burde det byttes ut siden de første utgavene 18-55 uten stabilisering er heller begredelige.

Endret av Nautica
  • Liker 1
Lenke til kommentar

DPP har kommet med ny utgave som nå også støtter kamera ned til 400D (minst), så er du klar over det.

 

Selv har jeg forløperen 400D, jeg synes det gir rikelig gode nok bilder til det meste av min bruk. Tok det med på safari i Afrika og fikk en god del gode bilder med det. Det er dog verdt å vurdere om du kan få "betydelig" nyere og/eller bedre kamera i samme prisklasse, enkelte som skal selge eldre DSLR har ingen formening om hvor langt utviklingen har kommet og priser ting altfor høyt.

 

Jeg vil generelt si at det er optikken som er det viktigste å tenke på for en nybegynner i dag, om du kjøper et kamera og ikke blir fornøyd kan det hende du vil bli overrasket om du får lånt deg en god linse og prøvd med den.

 

Som Nautica sier, om det er kitobjektivet uten stabilisering som følger med så gjør det mer nytte for seg bak frem som ghettomakro enn rett vei...

 

Kanskje det blir enklere å komme med anbefalinger om du har et budsjett eller noe som ligner.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...