Gå til innhold

SX1 Ute i Tyskland innen neste uke


Anbefalte innlegg

Nummer 1: HotSwap er ikke et must. Jeg mener, hvor ofte skifter du MMC card, og har du ikke tid til å ta ut batteriet?

 

Nummer 2: 8 gram lettere? Seriøst, det er ingen grunn i det hele tatt.

 

Nummer 3: 15% større? Vel, størrelsen er noe jeg aldri har brydd meg noe om på min 6600

 

Nummer 4: Dine antagelser, som du sa, men jeg tviler på det.

 

Nummer 5: Stereo MP3-spiller. Ja, kan være kjekt å ha, men som jeg nevnte over, så var dette en av de få, viktige forskjellene på 6600 og SX1.

 

Nummer 6: Medfølgende handsfree. Ok, men å vente til over nyttår for å kjøpe ny telefon - bare for å få med handsfree, er litt drøyt, eller hva?

 

Nummer 7: Medfølgende datakabel er greit å ha.

 

Nummer 8: Mozzies? Vel, ærlig talt, spill på mobilen (altså JAVA-spill) duger ikke - uansett hvilket!

 

Summa summarum er SX1 unødvendig oppskrytt. Ja, tross alt er 6600 nesten identisk, og man slipper å vente til over nyttår.

hmm.. helt greit å være uenig.. men det du sa var at det du nevnte var alt som var forskjellig med SX1... og det er rett og slett feil.. det er helt greit at de tingene jeg nevnte ikke er viktig for deg, men det betyr ikke at de ikke er tilstede.. du nevnte heller ikke noe om at forskjellene skulle være såkalte "must".

 

1. jeg har ikke BT, derfor bruker jeg mmc kortleser til å flytte filer.. å ta ut batteri og montere ut mmc kort av 6600 er derfor litt irriterende (for meg, og sikkert noen få andre, selv om de fleste bruker BT)

 

2. er det ingen grunn i at en mobil er 8 gram lettere? hm... hva er det som skal til for at det skal være "grunn til i det hele tatt" da?

 

3. det at du ikke har brydd deg om størrelsen på din 6600 er helt greit. Jeg plages heller ikke av størrelsen på min 6600, men ville selvfølgelig likt at den var mindre.

 

4. Hva tror du at økt prosessorhastighet skal bidra med, hvis ikke det jeg nevnte?

 

5. Du nevnte ikke stereo mp3-spiller nei.. det du nevnte var innebygd mp3 spiller. du sa ingenting om stereo.

 

6. helt enig i at å vente med å kjøpe mobil pga at mobilen som kommer inneholder handsfree kan være dumt, men for folk som ikke har trang til å kjøpe mobilen med en gang eller for folk som meg, som fristes av de andre fordelene med sx1, er SX1 et godt alternativ.

 

7. fint vi er enige her :)

 

8. et spill som er skikkelig laget i symbian koster ofte 100-200 kr. Dette er alltids kjekt å ha med.. jeg har ikke prøvd det aktuelle spillet, men regner med at dette er et temmelig bra spill, når det vinner en slik pris.

 

summa summarum er SX1 en mobil som er en god motstander til 6600 (men desverre ikke til salgs enda). For folk som har 6600 og ikke får solgt den for en god penge er det ikke klokt å bytte til SX1 (pga penga), men for folk som skal gå til innkjøp av ny mobil synes jeg det er ingen tvil om at SX1 er en mobil som gir mer for penga og er mer funksjonsrik..

 

men, selvfølgelig, opp til hver og en hva man synes...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kanskje de er secret agents fra den tyske etteretnings tjenesten som får alt det nye før alle andre?

(secret simens) styrken? :p altså SS-styrken :devil:

 

trøtt=dårlig humor.

 

Men kanskje de som har sx1 i Tyskland jobber i Simens, det bor tross alt 83 mill der!Så er ikke bombe om noen er observert med SX1!

 

EDIT: smilies! :thumbs:

Endret av bassmania
Lenke til kommentar
hmm.. helt greit å være uenig.. men det du sa var at det du nevnte var alt som var forskjellig med SX1... og det er rett og slett feil.. det er helt greit at de tingene jeg nevnte ikke er viktig for deg, men det betyr ikke at de ikke er tilstede.. du nevnte heller ikke noe om at forskjellene skulle være såkalte "must".

 

1. jeg har ikke BT, derfor bruker jeg mmc kortleser til å flytte filer.. å ta ut batteri og montere ut mmc kort av 6600 er derfor litt irriterende (for meg, og sikkert noen få andre, selv om de fleste bruker BT)

 

2. er det ingen grunn i at en mobil er 8 gram lettere? hm... hva er det som skal til for at det skal være "grunn til i det hele tatt" da?

 

3. det at du ikke har brydd deg om størrelsen på din 6600 er helt greit. Jeg plages heller ikke av størrelsen på min 6600, men ville selvfølgelig likt at den var mindre.

 

4. Hva tror du at økt prosessorhastighet skal bidra med, hvis ikke det jeg nevnte?

 

5. Du nevnte ikke stereo mp3-spiller nei.. det du nevnte var innebygd mp3 spiller. du sa ingenting om stereo.

 

6. helt enig i at å vente med å kjøpe mobil pga at mobilen som kommer inneholder handsfree kan være dumt, men for folk som ikke har trang til å kjøpe mobilen med en gang eller for folk som meg, som fristes av de andre fordelene med sx1, er SX1 et godt alternativ.

 

7. fint vi er enige her :)

 

8. et spill som er skikkelig laget i symbian koster ofte 100-200 kr. Dette er alltids kjekt å ha med.. jeg har ikke prøvd det aktuelle spillet, men regner med at dette er et temmelig bra spill, når det vinner en slik pris.

 

summa summarum er SX1 en mobil som er en god motstander til 6600 (men desverre ikke til salgs enda). For folk som har 6600 og ikke får solgt den for en god penge er det ikke klokt å bytte til SX1 (pga penga), men for folk som skal gå til innkjøp av ny mobil synes jeg det er ingen tvil om at SX1 er en mobil som gir mer for penga og er mer funksjonsrik..

 

men, selvfølgelig, opp til hver og en hva man synes...

Som du sikkert har lagt merke til, så er dette en svært subjektiv sak. Jeg mener derimot at SX1 har vedig lite å tilby ekstra i forhold til den forsinkede utgivelsesdatoen og prisen.

 

 

1. Skjønner fortsatt ikke vitsen med MMC HotSwap. Jeg mener, har du ikke tid et minutt eller to for å ta ut batteriet og sette inn nytt minnekort? Selvsagt er det en fordel, men jeg ville ikke brukt det som et argument for å kjøpe SX1 fremfor 6600.

 

2. Det jeg mente med "ingen grunn", var at noe så ubetydelig kan ikke skifte en mening angående et mobilkjøp. Ergo; lite ubetydelig, og bør ikke brukes som et argument.

 

3. Angående det med størrelse, så har det ingenting å si. Trivdes like godt med min gamle T610 i lomma som med min 6600.

 

4. Vel, nå har jeg hørt på andre forumer at de siste, 18-19 ekstra HrZ'ene ikke har mye å si, og kan ikke forestille meg at frameraten blir noe bedre på videoer, f.eks.

 

5. Stereo og stereo. I denne sammenhengen valgte jeg å unnlate å forklare dette i min forrige post, grunnet at jeg regner med at "alle" har fått med seg dette. Uansett, ser lite grunn til stereo lyd med en høttaler - med mindre du bruker handsfree o.l.

 

6. Dette bør ikke diskuteres. Whether du trenger en handsfree eller ikke, er en svært subjektiv sak.

 

7. Datakabel er kjekt å ha, men mobilen kunne heller vært et par hundringser billigere, og heller kunne kjøpe en BT adapter til en liten lapp ekstra.

 

8. Hvis det er et Symbian-spill, bør det bli tilgjengelig på 6600, eller tar jeg feil?

 

 

Summa summarum er SX1 en verdig konkurrent til 6600, men funksjonene har sinket utgivelsesdatoen. Var dette nødvendig? Kan virke litt blåøyd, men når jeg ser over listen ovenfor, så ser jeg ingen gode argumenter til å kjøpe en dyrere mobil enn 6600 (altså SX1). Faktisk, jeg har ikke behov for noen av funksjonene, engang.

Lenke til kommentar
Hvor ofte ville du ha hørt på MP3 gjennom høyttaleren på mobilen din uansett?? Har personlig aldri hørt på MP3 gjennom høyttaler, foruten testing og briefing til venner...

 

Når man gjør det, er man som regel hjemme eller noe, og da har man PC/Stereo-anlegg...

det kan jo komme mange rare situasjoner når du bruker høytaleren da!

stranda, tur, bil? :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...