Gå til innhold

Apple planlegger bærbare PC-er som bruker telefonen som «hjerne»


Anbefalte innlegg

 

Denne løsningen kan de godt ta patent på.. hva er vitsen med å legge telefonen nede i en dum dings. Det bør kinne holde rett ved eller ved å plugge denne til. Dette ser nærmest ut som den sedvanlig koreansk løsning.

 

Denne idéen har jeg vel beskrevet i innlegg før her på Tek/Hardware. Fordelen er selvsagt å bruke mobilen som touchpad, og det er for meg eneste fornuftige måten å docke telefonen til en større skjerm man lett kan pakke med seg.

 

Tastaturdelen har da stort batteri til både å drive skjermen, men og gi ekstra strøm til mobilen.

 

Med det jeg har skrevet over, så bør vel skinne gjennom at jeg håper de ikke får patent på ideén "min". For jeg er neppe den eneste som har tenkt denne tanken før Apple...

 

;-)

Det viktige med løysinga er datasikkerheten som kan oppstå, med telefonen på innerlomma.

Det er alt for mange personer som har mistet mykje bilder osv, så en ekstra HD i kassa vil øke fokus på å ha vertfall 1 kopi.

Og så er det nå å håpe at den fysiske knappen for å slå av nettverkstilkobling kommer tilbake osv

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Denne løsningen kan de godt ta patent på.. hva er vitsen med å legge telefonen nede i en dum dings. Det bør kinne holde rett ved eller ved å plugge denne til. Dette ser nærmest ut som den sedvanlig koreansk løsning.

Denne idéen har jeg vel beskrevet i innlegg før her på Tek/Hardware. Fordelen er selvsagt å bruke mobilen som touchpad, og det er for meg eneste fornuftige måten å docke telefonen til en større skjerm man lett kan pakke med seg.

 

Tastaturdelen har da stort batteri til både å drive skjermen, men og gi ekstra strøm til mobilen.

 

Med det jeg har skrevet over, så bør vel skinne gjennom at jeg håper de ikke får patent på ideén "min". For jeg er neppe den eneste som har tenkt denne tanken før Apple...

 

;-)

Det viktige med løysinga er datasikkerheten som kan oppstå, med telefonen på innerlomma.

Det er alt for mange personer som har mistet mykje bilder osv, så en ekstra HD i kassa vil øke fokus på å ha vertfall 1 kopi.

Og så er det nå å håpe at den fysiske knappen for å slå av nettverkstilkobling kommer tilbake osv

 

 

Ekstra disk/minne er eventuelt en ekstrafordel, men sånn sett uvesentlig for hovedpoenget med en slik enhet, i mine øyne. Om den i tillegg inneholder en kraftigere GPU-enhet, så er det selvsagt også en velkommen bonus. :-)

 

Hovedpoenget med en slik enhet, i mine øyne, er større skjerm, tastatur og ekstra batterikapasitet for når man vil jobbe mer effektivt eller bare ha større arbeidsflate, uten at man trenger en dyr selvstendig enhet som må synkes innhold til. Her er alt i den opprinnelige enheten, og man har to enheter i en, uten komplikasjon ved å holde to enheter oppdatert og med samme programvare på begge.

 

Forhåpentligvis skal dette bli billigere enn å måtte ha dobbelt opp av siste CPU/GPU/minne etc, da enheten du dokker mobilen i, egentlig er en simpel docking med tastatur og skjerm. Resten av integrasjonen skjer i telefonens programvare.

 

 Sikkerheten er derfor som på telefonen forøvrig, og da bruker man backup og skyløsning for denne biten.

Lenke til kommentar

Jeg har alt mitt i skya, så på mange måter er denne løsningen totalt overflødig. Samme hvilken dings jeg plukker opp har jeg alt tilgjengelig. Må jeg dra på en dings som denne kan jeg like godt ta med laptopen.

 

Løsningen er tiltenkt å erstatte laptopen, og la mobilen være den eneste dingsen med prosseseringskapasitet som "du" trenger. Denne holderen skal gi deg større skjerm og tastatur for de gangene mobilskjermen blir for liten å se på og for knotete å skrive på.

 

Selvsakt vil den ikke være tilstrekkelig for krevende brukere og gamere, men for svært mange er mobilen egentlig blitt kraftig nok nå, og fleksibel nok til å løse alle hverdagslige problemer. Men mobilskjermen er som nevnt for liten til å jobbe på, og for knotete for mye inntasting.

 

Denne docken blir derfor en billig løsning på problemet, og forhåpentligvis langt billigere enn en fullverdig laptop.

 

;-)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om / når det skjer, så vil appene by design teknisk sett også kunne kjøres på mobiltelefoner, så om MS lykkes i tabletsegmenet, så vil mobiler også bli mer aktuelt.

 

Forstå meg rett, jeg har ingen ting i mot Apple, eller at det skrives om Apple. Men jeg synes det er veldig dumt at de får enormt mye gratis omtale for alt mulig rart som ikke nødvendigvis betyr noen verdens ting en gang, samtidig som TEK ikke viser noen interesse for eksempelvis MS' utvikling og planer mot mobilitet. Er klikkene viktigere enn å levere et bredt spekter av nyheter innenfor segmentet TEK faktisk opererer i?

 

Ja kva med en artikkel om MS Notes 2017, virker for å vere et fantastisk verktøy. Vertfall i skule sammenheng, med penn og diverse. Ein slags database hybrid det er enkelt å ta i bruk og holde styr på. Og innleringen øker betraktlig ved pennbruk og skriblerier. Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Ikke nødvendigvis med telefoner, men jeg skulle gjerne ha "stappet" min bærbare inn i en maskin på kontoret, f.eks., uten å måtte gjøre plass til å ha begge tilkoblet. Nærmeste man kommer dette i dag er så vidt meg bekjent ulike dock-løsninger, men da må man ha fysisk plass til maskin og dock og.

Hvordan skulle dette fungert i praksis, sett fra brukerens ståsted? Hvilken maskin er det du vil bruke når du har stappet den lille inn i den store?

 

 

 

Men som Audun skriver så er ikke dockinger av denne typen veien å gå, det er lite kundevennlig og lite miljøvennlig.
Men det er jo perfekt for Apple! ;) Endret av Emancipate
Lenke til kommentar

lol...

apple folka lever helt i sigene lille verden de.... -.-

 

det er respekt-løst av de å ikke følge med på hva konkurrentene driver med...

https://www.bing.com/images/search?view=detailV2&ccid=NdMz0jju&id=ADA18CD6C778E46B65EF29562081FBE01B8BBEA2&q=asus+padfone&simid=608000180332855553&selectedIndex=0&ajaxhist=0

 

Om det er noke store firma gjør så er det å følge med på hva konkurenter gjør. Ta alle patent tvister til dømes.

Patenter kunne nok med fordel vere justert noe og vert begrenset til 10 års varighet. For se bare hva Tesla har fått til, fremprating av andre er noe helt annet.

 

Også statsapparat som CIA, NSA, militeret og sikkerhetslovgivning hjelper til. Skal vi si 1000 mrd bare fra US sin side i snoking og oppdatering, anslagsvis 1000 mann fra US bare i norge.

Patent 986 et ok eksempel.

https://youtu.be/IqRB3FGxXQg

Endret av Halvor Sølvberg- the MOV
Lenke til kommentar

Lurer på om dette er døden for MacOS for godt? iOS tar over og ut..

 

Jeg håper heller at Apple lisensierer ut macOS isteden, og gjør det tiglengelig for alle. Det som gjør en Mac til en Mac i dag er KUN systemet nemlig. Det er jo ingen forskjell på harware arkitekturen i en windowsPC og en Mac

Lenke til kommentar

 

 

 

Så noe av det samme konseptet som Microsoft Continuum?

Ja, bortsett fra at Apples implementasjon antakeligvis ville fungert.

 

Foreslår at du tar en pause fra de halvspiste eplene og faktisk prøver Continuum.
Umulig å få tak i telefoner som støtter det ;)

Kanskje umulig hvis du lever i en Apple bobble. Oss vanlig dødelige kan kjøpe en HP Elite X3 og HP LapDock på komplett.no,

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...