Gå til innhold

Nintendo dobler produksjonen av Switch


Anbefalte innlegg

 

 

Jeg har et vagt minne av at noen skrev at Nintendo kom til å gå konk etter de forrige flausene sine :wee:

Samtidig så var folk veldig positive til Switch launchen. Mange som endret mening da. Wii og Wii U var katastrofer (selv om førstnevnte solgte bra) mens Switch virker veldig kult!

Er ikke det litt tidlig å si, alt så vel kjempe lovende ut på denne tiden av wii launch. Om switch ikke får gode 3rd party spill vil switch gå samme veien som wii eller anda verre som wii u(selv om det skal mye til)

 

Vet ikke hva du mener jeg skrev som er for tidlig å si? Ellers er jeg enig i det du sier. Håper de får noen gode spill. Her er det mindre "gimmick" enn det Wii hadde, da mobiliteten/portable-aspektet til Switch er en reell fordel ved konsollen og ikke noe som bare er for å skille seg ut. 

 

Hvis jeg hadde fått tak i en Switch til rundt 2k så hadde jeg kjøpt den tror jeg. Så jeg venter på at prisen dropper før jeg vurderer en. I tillegg til at spillene må være der, men selv om third party spill er godt å ha så kan Nintendo sin egen serie tilby mye så lenge de lager gode spill. Nye Zelda virker jo å være det, selv om ytelsen er forferdelig.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

gøy at nintendo gjør det bra, er bare sunt for oss alle

 

er på besøk og sitter her med en wii og et zelda spill, men vet ikke om det er verdt å spille i 2017

Ehh. hvorfor skulle det ikke være verdt å spille?

 

Sikkert fordi det ser ut som et spill fra midten av 2000-tallet.

 

For grafikken betyr alt.

Lenke til kommentar

Visstnok så skal 9 av 10 av de som har kjøpt Switch også ha kjøpt Zelda. Utrolig hvor mye en stor tittel betyr for salget. Det store spørsmålet er om de greier å opprettholde salget. En ren Zelda-maskin vil ikke selge i lengden.

Vel, jo. Hvis Zelda er bra og folk forteller venner og kjente om det, så vil det fortsette å selge ganske lenge. Det så man med Wii også. Spill som New Super Mario Bros Wii solgte såvidt jeg husker bra over en ganske lang periode.

Lenke til kommentar

 

Jeg har et vagt minne av at noen skrev at Nintendo kom til å gå konk etter de forrige flausene sine :wee:

Samtidig så var folk veldig positive til Switch launchen. Mange som endret mening da. Wii og Wii U var katastrofer (selv om førstnevnte solgte bra) mens Switch virker veldig kult!

 

Hvordan var Wii en katastrofe? Den solgte jo ufattelig bra.

Lenke til kommentar

Vel, jo. Hvis Zelda er bra og folk forteller venner og kjente om det, så vil det fortsette å selge ganske lenge. Det så man med Wii også. Spill som New Super Mario Bros Wii solgte såvidt jeg husker bra over en ganske lang periode.

 

Det var samme greia med Mario Kart til Wii U, det hjalp ikke stort i lengden.

Lenke til kommentar

Hvordan var Wii en katastrofe? Den solgte jo ufattelig bra.

Nevnte at den solgte bra, men er gode salgstall noe forbrukere drar nytte av? Kanskje bare i det aspektet at konsollen er mer attraktiv for utviklere men det så ikke ut til å hjelpe Wii.

 

Problemet med Wii (og Wii U) er at den var svak og hadde mange dårlig spill og svært få gode spill. Spesielt når det kom til third party spill. Den solgte nok veldig bra fordi den var billig og den var veldig barnevennlig. 

 

Switch er litt annerledes da det er en fin blanding av en GameBoy og en vanlig konsoll. Forhåpentligvis får den mange gode spill til seg.

Lenke til kommentar

 

Jeg har et vagt minne av at noen skrev at Nintendo kom til å gå konk etter de forrige flausene sine :wee:

Det er godt og være positiv men Switch er en av de konsollene som har mest sjanse for og feile.

 

Hva skjer når alle er ferdig med Zelda og PC Xbox Playstation kommer med det neste mesterverket, da kan Nintendo igjen bli det siste valget for fans av nye ting.

 

Nintendo må lære seg og slippe ut når andre gjør det for og klare og få inn nok third party utviklere, ingen som vil lage spill til Nintendo visst PS4 allerede har mest spillere.

 

Det Nintendo tjener på er (Leker/Accessories/Samleting) som kommer med konsollene, så det vil bli mindre og mindre spill, og mer leker og samle objekter fra Nintendo i fremtiden.

 

Hva så om noen andre kommer med spill som selger? Det betyr ikke at Switch vil slutte å selge. Switch vil sannsynligvis nå andre målgrupper enn de andre konsollene uansett.

 

Nintendo må altså ikke lære seg noe som hels fra alle andre. De bør gjøre sin greie. Det fungerte meget bra med Wii.

 

At Nintendo tjener på leker og tilbehør er bare tull. Ja de gjør det også, men det er spillene som er cash-cow. De tjener på spill.

Lenke til kommentar

 

Vel, jo. Hvis Zelda er bra og folk forteller venner og kjente om det, så vil det fortsette å selge ganske lenge. Det så man med Wii også. Spill som New Super Mario Bros Wii solgte såvidt jeg husker bra over en ganske lang periode.

 

Det var samme greia med Mario Kart til Wii U, det hjalp ikke stort i lengden.

 

Nei, for det var ikke et spill folk ønsket å kjøpe. Men med Zelda er det åpenbart mange som ser meget stor verdi, og de ønsker å kjøpe det. Zelda selger Switch. Det vil fortsette over tid, siden de som liker det vil fortelle andre om det, noe som igjen genererer nye kjøp.

 

 

Hvordan var Wii en katastrofe? Den solgte jo ufattelig bra.

Nevnte at den solgte bra, men er gode salgstall noe forbrukere drar nytte av? Kanskje bare i det aspektet at konsollen er mer attraktiv for utviklere men det så ikke ut til å hjelpe Wii.

 

Problemet med Wii (og Wii U) er at den var svak og hadde mange dårlig spill og svært få gode spill. Spesielt når det kom til third party spill. Den solgte nok veldig bra fordi den var billig og den var veldig barnevennlig.

 

Hvorfor skal salgstall være nyttige for forbrukerne? Påstanden din er at Wii var en katastrofe. Det var den ikke. Den solgte meget bra.

 

Og Wii solgte på grunn av spillene. Wii hadde for eksempel flere spill som solgte over 10 millioner enheter enn Xbox og PS3 til sammen!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har et vagt minne av at noen skrev at Nintendo kom til å gå konk etter de forrige flausene sine :wee:

Det er godt og være positiv men Switch er en av de konsollene som har mest sjanse for og feile.

 

Hva skjer når alle er ferdig med Zelda og PC Xbox Playstation kommer med det neste mesterverket, da kan Nintendo igjen bli det siste valget for fans av nye ting.

 

Nintendo må lære seg og slippe ut når andre gjør det for og klare og få inn nok third party utviklere, ingen som vil lage spill til Nintendo visst PS4 allerede har mest spillere.

 

Det Nintendo tjener på er (Leker/Accessories/Samleting) som kommer med konsollene, så det vil bli mindre og mindre spill, og mer leker og samle objekter fra Nintendo i fremtiden.

 

Hva så om noen andre kommer med spill som selger? Det betyr ikke at Switch vil slutte å selge. Switch vil sannsynligvis nå andre målgrupper enn de andre konsollene uansett.

 

Nintendo må altså ikke lære seg noe som hels fra alle andre. De bør gjøre sin greie. Det fungerte meget bra med Wii.

 

At Nintendo tjener på leker og tilbehør er bare tull. Ja de gjør det også, men det er spillene som er cash-cow. De tjener på spill.

 

 

Har aldri sett et så løgnaktig innlegg.

Lenke til kommentar

Nei, for det var ikke et spill folk ønsket å kjøpe. Men med Zelda er det åpenbart mange som ser meget stor verdi, og de ønsker å kjøpe det. Zelda selger Switch. Det vil fortsette over tid, siden de som liker det vil fortelle andre om det, noe som igjen genererer nye kjøp.

Hææææh? Har du sett salgstall vs solgte konsoller?

 

Wii U, 13.56 millioner solgte konsoller.

96.52 millioner solgte spill (software).

Mario Kart 8, 8,26 millioner salg.

 

Med andre ord, 60%(!!!) av Wii U eiere kjøpte seg Mario Kart 8.

8,5% av spillene solgt til Wii U, altså nesten hvert tiende spill til konsollen var Mario Kart 8.

 

Det var en kjempesuksess av dimensjoner. Salgsnummerene er i seg selv er veldig, veldig bra, men ut ifra hvor mange solgte konsoller er det ellevilt.

Lenke til kommentar

 

 

 
Nevnte at den solgte bra, men er gode salgstall noe forbrukere drar nytte av? Kanskje bare i det aspektet at konsollen er mer attraktiv for utviklere men det så ikke ut til å hjelpe Wii.

 

Problemet med Wii (og Wii U) er at den var svak og hadde mange dårlig spill og svært få gode spill. Spesielt når det kom til third party spill. Den solgte nok veldig bra fordi den var billig og den var veldig barnevennlig.

 

Hvorfor skal salgstall være nyttige for forbrukerne? Påstanden din er at Wii var en katastrofe. Det var den ikke. Den solgte meget bra.

 

Og Wii solgte på grunn av spillene. Wii hadde for eksempel flere spill som solgte over 10 millioner enheter enn Xbox og PS3 til sammen!

 

 

Pointet med at gode salgstall betyr ikke at konsollen er BRA eller at det er en god ting for forbrukerne. Gode salgstall er gode for Nintendo og spillutviklere, that's it.

 

Og hvilke spill snakker du om? Zelda, Smash Bros, Mario? Det er igrunn det Nintendo har å by på. Hadde ikke disse spillseriene vært ekslusiv for Nintendo så hadde Nintendo konsollene vært døde.

 

Men det kommer du aldri til å inrømme da du er på hver eneste Nintendo-tråd og forsvarer de til til døde.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

gøy at nintendo gjør det bra, er bare sunt for oss alle

 

er på besøk og sitter her med en wii og et zelda spill, men vet ikke om det er verdt å spille i 2017

 

Det er ikke nødvendigvis åpenbart at det er, de har en del negativ innvirkning også. AtW

 

jaså?

Lenke til kommentar

 

 

gøy at nintendo gjør det bra, er bare sunt for oss alle

 

er på besøk og sitter her med en wii og et zelda spill, men vet ikke om det er verdt å spille i 2017

 

Det er ikke nødvendigvis åpenbart at det er, de har en del negativ innvirkning også. AtW

 

jaså?

 

 

All spill-eksklusivitet er negativ. Det samme gjelder Sony og MS også.

Lenke til kommentar

 

 

 

gøy at nintendo gjør det bra, er bare sunt for oss alle

 

er på besøk og sitter her med en wii og et zelda spill, men vet ikke om det er verdt å spille i 2017

 

Det er ikke nødvendigvis åpenbart at det er, de har en del negativ innvirkning også. AtW

 

jaså?

 

 

All spill-eksklusivitet er negativ. Det samme gjelder Sony og MS også.

Det motsatte. Spiileksklusivitet gir mer kvalitet siden da kan utvikleren fokusere på kun ett system. Bayonetta 2 er jo et bra eksempel. Dem fikk også gode tips fra Nintendo bpde angående hvordan p tweeke konsollen og noen design tips somPlatinum gladelig tok til seg.

 

Men kan og være spill somRed steel 2 som ennå er et vwlsig bra spill som utnytter Wii'en på ca alt den har.

 

Men kan og nevne Uncharted eller Heavy Rain til PS.

Lenke til kommentar

 

Nei, for det var ikke et spill folk ønsket å kjøpe. Men med Zelda er det åpenbart mange som ser meget stor verdi, og de ønsker å kjøpe det. Zelda selger Switch. Det vil fortsette over tid, siden de som liker det vil fortelle andre om det, noe som igjen genererer nye kjøp.

Hææææh? Har du sett salgstall vs solgte konsoller?

 

Wii U, 13.56 millioner solgte konsoller.

96.52 millioner solgte spill (software).

Mario Kart 8, 8,26 millioner salg.

 

Med andre ord, 60%(!!!) av Wii U eiere kjøpte seg Mario Kart 8.

8,5% av spillene solgt til Wii U, altså nesten hvert tiende spill til konsollen var Mario Kart 8.

 

Det var en kjempesuksess av dimensjoner. Salgsnummerene er i seg selv er veldig, veldig bra, men ut ifra hvor mange solgte konsoller er det ellevilt.

 

Likevel klarte altså ikke MK8 å selge konsoller. Kanskje det hadde hjulpet hvis Wii U hadde hatt noen andre spill folk ønsket å spille.

 

Til sammenligning solgte Mario Kart for Wii 30-40 millioner.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

Nevnte at den solgte bra, men er gode salgstall noe forbrukere drar nytte av? Kanskje bare i det aspektet at konsollen er mer attraktiv for utviklere men det så ikke ut til å hjelpe Wii.

 

Problemet med Wii (og Wii U) er at den var svak og hadde mange dårlig spill og svært få gode spill. Spesielt når det kom til third party spill. Den solgte nok veldig bra fordi den var billig og den var veldig barnevennlig.

 

Hvorfor skal salgstall være nyttige for forbrukerne? Påstanden din er at Wii var en katastrofe. Det var den ikke. Den solgte meget bra.

 

Og Wii solgte på grunn av spillene. Wii hadde for eksempel flere spill som solgte over 10 millioner enheter enn Xbox og PS3 til sammen!

 

 

Pointet med at gode salgstall betyr ikke at konsollen er BRA eller at det er en god ting for forbrukerne. Gode salgstall er gode for Nintendo og spillutviklere, that's it.

 

Og hvilke spill snakker du om? Zelda, Smash Bros, Mario? Det er igrunn det Nintendo har å by på. Hadde ikke disse spillseriene vært ekslusiv for Nintendo så hadde Nintendo konsollene vært døde.

 

Men det kommer du aldri til å inrømme da du er på hver eneste Nintendo-tråd og forsvarer de til til døde.

 

Hva er det som avgjør om en konsoll er bra eller ikke da? Diktator Comma? Gode salgstall tilsier at forbrukerne var fornøyde, og det er bra for forbrukerne. Jeg skjønner fortsatt ikke hvordan du får gode salgstall på Wii til å bety at Wii var en katastrofe, som tross alt er påstanden vi diskuterer her.

 

Hvilke spill, spør du? Det var i følge Wikipedia syv spill på Wii som solgte over 20 millioner. Til sammenligning var det kun ett spill på henholdsvis Xbox og PS3 som solgte over 20 millioner.

 

"Hvis bla bla så hadde Nintendo vært døde, bla bla" er pussig argumentasjon. Det blir som når Trump sier at "hadde man ignorert California så hadde jeg fått et flertall av stemmene". Hvorfor ikke forholde seg til realitetene? Jeg skjønner ikke helt hva du vil ha meg til å innrømme. At hvis Nintendo ikke hadde laget Nintendo-spill så hadde de ikke vært Nintendo? Jesus.

Endret av hekomo
Lenke til kommentar

 

 

 

Jeg har et vagt minne av at noen skrev at Nintendo kom til å gå konk etter de forrige flausene sine :wee:

Det er godt og være positiv men Switch er en av de konsollene som har mest sjanse for og feile.

 

Hva skjer når alle er ferdig med Zelda og PC Xbox Playstation kommer med det neste mesterverket, da kan Nintendo igjen bli det siste valget for fans av nye ting.

 

Nintendo må lære seg og slippe ut når andre gjør det for og klare og få inn nok third party utviklere, ingen som vil lage spill til Nintendo visst PS4 allerede har mest spillere.

 

Det Nintendo tjener på er (Leker/Accessories/Samleting) som kommer med konsollene, så det vil bli mindre og mindre spill, og mer leker og samle objekter fra Nintendo i fremtiden.

 

Hva så om noen andre kommer med spill som selger? Det betyr ikke at Switch vil slutte å selge. Switch vil sannsynligvis nå andre målgrupper enn de andre konsollene uansett.

 

Nintendo må altså ikke lære seg noe som hels fra alle andre. De bør gjøre sin greie. Det fungerte meget bra med Wii.

 

At Nintendo tjener på leker og tilbehør er bare tull. Ja de gjør det også, men det er spillene som er cash-cow. De tjener på spill.

 

 

Har aldri sett et så løgnaktig innlegg.

 

Flott argumentasjon.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke spill, spør du? Det var i følge Wikipedia syv spill på Wii som solgte over 20 millioner. Til sammenligning var det kun ett spill på henholdsvis Xbox og PS3 som solgte over 20 millioner.

"Hvis bla bla så hadde Nintendo vært døde, bla bla" er pussig argumentasjon. Det blir som når Trump sier at "hadde man ignorert California så hadde jeg fått et flertall av stemmene". Hvorfor ikke forholde seg til realitetene? Jeg skjønner ikke helt hva du vil ha meg til å innrømme. At hvis Nintendo ikke hadde laget Nintendo-spill så hadde de ikke vært Nintendo? Jesus.

 

Bare Nintendo-ekslusiver går jeg utifra de 7 spillene er?

 

Det er ikke pussig argumentasjon. Hvis Nintendo-ekslusiver hadde vært på andre konsoller så hadde det ikke vært noen grunn til å kjøpe Nintendo konsoll til stuen. Det er ikke slik med Xbox/Playstation at hvis alle deres ekslusiver var på de andre konsollene også så hadde de ikke hatt noe å brife med, for begge de har sine egne fordeler (uavhengig av spill). Nintendo henger i tråden som er Zelda, Super Mario og så videre. Det gjør ikke de andre konsollene. Der ligger forskjellen.

Endret av Comma Chameleon
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilke spill, spør du? Det var i følge Wikipedia syv spill på Wii som solgte over 20 millioner. Til sammenligning var det kun ett spill på henholdsvis Xbox og PS3 som solgte over 20 millioner.

 

"Hvis bla bla så hadde Nintendo vært døde, bla bla" er pussig argumentasjon. Det blir som når Trump sier at "hadde man ignorert California så hadde jeg fått et flertall av stemmene". Hvorfor ikke forholde seg til realitetene? Jeg skjønner ikke helt hva du vil ha meg til å innrømme. At hvis Nintendo ikke hadde laget Nintendo-spill så hadde de ikke vært Nintendo? Jesus.

Bare Nintendo-ekslusiver går jeg utifra de 7 spillene er?

 

Det er ikke pussig argumentasjon. Hvis Nintendo-ekslusiver hadde vært på andre konsoller så hadde det ikke vært noen grunn til å kjøpe Nintendo konsoll til stuen. Det er ikke slik med Xbox/Playstation at hvis alle deres ekslusiver var på de andre konsollene også så hadde de ikke hatt noe å brife med, for begge de har sine egne fordeler (uavhengig av spill). Nintendo henger i tråden som er Zelda, Super Mario og så videre. Det gjør ikke de andre konsollene. Der ligger forskjellen.

 

Ja, spillene er Nintendos egne. Hva så?

 

Argumentasjonen din blir mer og mer bisarr. Fordi Nintendos egne spill selger så bra så er det dumt fordi andre konsoller ikke får spillene? Men det er greit at andre konsoller har eksklusive spill fordi de selger dårlig?

 

Det mestselgende spillet på Xbox var forøvrig Xbox-eksklusiv.

 

De andre konsollene har andre fordeler uavhengig av spill? Hæ? For det første - hva mener du? For det andre - det er spillkonsoller. Det er spillene som teller.

Endret av hekomo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...