Gå til innhold

Leie plass i ett server rom?


Anbefalte innlegg

Heisann alle sammen!

Jeg er veldig ny her på huset, så jeg håper at jeg ikke har lagt tråden på feil sted, ber MOD ydmykt om å flytte den om det skulle være tilfellet!

Jeg har(over ca 6-7år) innteressert meg for Bitcoin og mange av de andre Altcoins som har poppet opp i det siste. 
Må nesten si her at er ingen hardbarka fan av dette, men liker det tekniske og har alltid elsket å bygge kraftige maskiner med fokus på rå kraft!

 

Derfpr har interessen for å mine kryptocurrency selv!!

 

Dette er nå ett projekt jeg har som hobby og når penger og tiden strekker til. 

Nå har det seg sånn at jeg vurderer å oppgradere Riggen min endel, og med tanke på fremtiden så begynner jeg å bli tom for kurser i huset jeg kan "låne" strøm fra(før jeg får en moralpreken på bruk av skjøteledninger, så har jeg hatt både brannvesen, samt elektriker for å sjekke over det og dette har blitt 100% friskmeldt. 

Men mye vil ha mer, og da kommer ikke huset til å være tilstrekkelig når man deler det med familien :p

Så mitt spørsmål til dere; Finnes det server rom til leie? Har sett endel rundt og tatt noen tlf, men får dårlig respons :(

Om noen vet om f eks konteinere m døgnbevoktning og mulighet for å legge opp strøm og en aircon så er dette absolutt intr!

Buskerud/Asker/bærum/akershus og oslo er smertegrensen min for fraktkostnader, prototypene blir bygget i Ringerike, så ønsker hest ikke å måtte transportere det så langt :)

Setter utrolig sor pris på alle svar og til alle som orket å lese hele posten =)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

https://www.multihost.no/colocation/ er det eneste jeg finner som lar deg ha egen server i rack, men du vil ha ett helt eget server-rom?

Antagelig billigere å bygge på huset, ett 42U rack der vil jo koste 26k pr måned. Du finner sikkert noe billigere, men skal nok godt gjøres å komme ned på noe man kan kalle fornuftig nivå for en privatperson å leie, og det er ett rack, og du vil ha ett rom?

 

Ang container, det er tvilsomt at du får noe med både nok strøm, kjøling og nett til å være brukbart.

 

Hvor mye har du å bruke på ett serverrom pr måned egentlig?

Lenke til kommentar

Heisann og takk for kjappt svar!

Ser jeg har skrevet litt feil, det er ikke ett helt serverom jeg er på utkikk etter, men en mulighet til plassere min egen "server der".
Jeg skal sjekke ut linken du sendte! så får jeg bare høre litt rundt!

Lenke til kommentar

Server rom kan vel tolkes på to måter :)

Syntes det virket godt i overkant å leie ett eget rom som privatperson, men hva vet vel jeg om hva du driver med og hvilke budsjetter du har?

 

Har forresten 0 erfaring med firmaet eller leie av slikt. Alt jeg har erfaring fra er leie av digre haller av serverrom :)

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Det er helst snakk om å leie ett rack(eller bare plass mellom 2 rack, miningriggen blir bygget slik at de kan stackes. Med 6 PSU per HK. og 2 HK per rig.
Jeg kommer til å trenger ca 80x40x40(bxdxh), så er igrunn ikke store saken.

Den blir også bygget med hensyn for å kunne montere flere i stacks.

Er det virkelig ingen steder I norge hvor man kan leie uten ORG nr? er noen få som leier ut, men de må har ORG nr :(

Lenke til kommentar

Det er helst snakk om å leie ett rack(eller bare plass mellom 2 rack, miningriggen blir bygget slik at de kan stackes. Med 6 PSU per HK. og 2 HK per rig.

Jeg kommer til å trenger ca 80x40x40(bxdxh), så er igrunn ikke store saken.

Den blir også bygget med hensyn for å kunne montere flere i stacks.

 

Er det virkelig ingen steder I norge hvor man kan leie uten ORG nr? er noen få som leier ut, men de må har ORG nr :(

Hei,

Sjekk www.lyngdal-it.no -->Tjenester --> Colocation

Her trenger man ikke Org.nr for å kjøpe tjenester

Lenke til kommentar

Det er helst snakk om å leie ett rack(eller bare plass mellom 2 rack, miningriggen blir bygget slik at de kan stackes. Med 6 PSU per HK. og 2 HK per rig.

Jeg kommer til å trenger ca 80x40x40(bxdxh), så er igrunn ikke store saken.

 

Husk: prisen er ikke avhengig bare av volum, men også av hvor mye strøm (og kjøling) du trenger. Som regel oppgis dette som max strøm du kan bruke per U, eller per rack.

Lenke til kommentar

Heisann alle sammen og tusen takk for alle svar. Er veldig ny innen leie av slike rom så all informasjon/lingo hjelper meg utrolig mye!

 

Morten Lande: De skal jeg ta kontakt med! 

 

Dapp47: Jeg har ingen ide om hvor mye sånt koster til vanlig, men så lavt som mulig egentlig. Jeg må ha mulighet til å komme innom om det er noe galt med Riggen, maks 1 gang hver 14 dag f eks. 

Tingo: Regnet med at de kanskje hadde standardmål på rack, så om det f eks er plass mellom 2 rack(evt fjerne racket?) og skli min Rig inn. Tanken er å bygge riggen etter de målene som utleier gir, forså å kunne lage Riggene så man kan stacke de i høyden.

Om noen kommer på andre steder å leie så er det bare å skrike ut!

#Liink93 

Lenke til kommentar

Fjerne ett rack kan du antagelig glemme, det samme å sette opp mellom to eksisterende rack, for de står enten helt inntil hverandre eller så er det plass til å gå.

 

1U, som slikt vanligvis måles i er vanligvis 48,2cm brede, 4,4cm høye og minst 44,9 dype, dybden varierer men høyden og bredden er standard i ett full-size rack

2U blir da samme mål, men 8,8cm høyt,

 

Hvor mye plass trenger du egentlig? Tror du må ta høyde for å få plassert slik at det passer inn i ett rack, og betale for antall U du tar opp av plass.

Lenke til kommentar

Fjerne ett rack kan du antagelig glemme, det samme å sette opp mellom to eksisterende rack, for de står enten helt inntil hverandre eller så er det plass til å gå.

 

1U, som slikt vanligvis måles i er vanligvis 48,2cm brede, 4,4cm høye og minst 44,9 dype, dybden varierer men høyden og bredden er standard i ett full-size rack

2U blir da samme mål, men 8,8cm høyt,

 

Hvor mye plass trenger du egentlig? Tror du må ta høyde for å få plassert slik at det passer inn i ett rack, og betale for antall U du tar opp av plass.

 

Heisann, 

Har vært på serverommene under Aker Solutions og der stod mange av rackskapene ledige, tanken er at om noen har ett tomt rackskap så kan jeg sette mineren inni det skapet. Håper det svarte på spørsmålet, om ikke så er det bare å spørre! :)

Lenke til kommentar

"bussen skal jo kjøre uansett, så jeg setter meg bare på"-tankegangen er fin den, men tviler på at det fungerer i praksis med rackplass, selv om du betaler en liten slump :)

Som sagt så er jeg helt ny i dette, så noen feilskjær må dukke opp :p men jeg er evig optimist!

Har sendt endel mailer rundt så får vi bare se! 

Skal oppdatere om jeg finner noe, men det morten lande skrev virker jo helt suverent! Der skriver de jo at du kan ha med egen server, og så lenge den passer i ett ellers tomt rackskap, så kan det vell hende de synes det er bedre å tjene noen kroner enn at det står tomt :p 

Lenke til kommentar

"bussen skal jo kjøre uansett, så jeg setter meg bare på"-tankegangen er fin den, men tviler på at det fungerer i praksis med rackplass, selv om du betaler en liten slump :)

Kom på en ting til, jeg kommer jo til å bruke like mye strøm og kjøling som alle andre, bare at jeg må leie hele skapet kontra 40cm høyde. kan ikke helt se at de bryr seg så lenge de får betalt for strøm og kjøling?

Lenke til kommentar

Det er ca 4cm høyde, ikke 40c, i 1U

Men plass er jo vedifull den også, plassen du har kan ingen andre ha. De har jo begrenset med plass til å ha rack, og ett rack gir jo fort over 20 000 i inntekter pr måned.

Men om de har mye ledig plass og er villig til å leie bort billig så er det jo ikke noe galt i det.

 

Hvor mye har du å bruke på dette pr måned egentlig?

Lenke til kommentar

Det er ca 4cm høyde, ikke 40c, i 1U

Men plass er jo vedifull den også, plassen du har kan ingen andre ha. De har jo begrenset med plass til å ha rack, og ett rack gir jo fort over 20 000 i inntekter pr måned.

Men om de har mye ledig plass og er villig til å leie bort billig så er det jo ikke noe galt i det.

 

Hvor mye har du å bruke på dette pr måned egentlig?

Tatt i betraktning at jeg ikke har klart å oppdrive noen slags referansepris, så har jeg satt av ca 5000 (+-2000). Er dette noe du kan tene er mulig? 

Lenke til kommentar

Den prisen jeg fant ble jo 26 000 i måneden for ett helt skap.

Men godt mulig de godtar 5000 eller noe rundt der om de har nok mer plass enn de tror de klarer å leie ut.

 

Men 60 000 i året på serverplassering, hvorfor ikke bygge på huset eller bygge ett eget lite bygg i hagen til servere? Tar jo ikke så mange år før det er spart inn...

Eller leie en liten hybel?

Lenke til kommentar

Den prisen jeg fant ble jo 26 000 i måneden for ett helt skap.

Men godt mulig de godtar 5000 eller noe rundt der om de har nok mer plass enn de tror de klarer å leie ut.

 

Men 60 000 i året på serverplassering, hvorfor ikke bygge på huset eller bygge ett eget lite bygg i hagen til servere? Tar jo ikke så mange år før det er spart inn...

Eller leie en liten hybel?

Etter å ha hørt det du sier så kan det være det er det eneste alternativet. Jeg fortsetter dialogen med de jeg allerede har funnet, og om jeg skulle være så heldig å få til en god avtale så skal jeg oppdatere her! 

Tusen takk Klla for så fantastisk hjelp!

 
Lenke til kommentar

Du kan gjerne oppdatere her uansett.

Selv tviler jeg på at du får til noe slikt med den prisen, men jeg tar feil til stadighet :p

Men om du ikke prøver får du ihvertfall ikke til noe slikt, og det er jo mulig dere kommer frem til en løsning dere begge kan bli fornøyd med om du er fleksibel på både plassering og dimensjonering :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...